تفاله قهوه رو تو سطل آشغال نریز! خیلی مفیده!

به گزارش مجله جغتای، در منزل کسانی که هر روز مصرف قهوه دارند حتما یک نوع قهوه ساز وجود دارد که سرآخر برای آن ها مقداری تفاله قهوه به جا می گذارد. اگر شما هم از آن دسته اید با تفاله های قهوه هاتان چه می کنید؟ دور می ریزید؟! به همین راحتی؟! این مقاله را بخوانید تا دیگر این اشتباه را مرتکب نشوید و تا پای جان از قهوه استفاده مفید ببرید!

تفاله قهوه رو تو سطل آشغال نریز! خیلی مفیده!

بعد از تمپ کردن قهوه به وسیله اسپرسوساز یا حتی موکاپات در پایان قهوه خیس خورده در محفظه باقی است که اجازه بدهید خشک بگردد و بعد برای اینکه انسان مفیدی باشد یکی از این 5 استفاده را ببرید!

اگر در خانه گل و گیاه دارید که دیگر کود آن ها همواره در دسترستان است! چطور؟ عرض می کنم! وقتی قهوه خشک شد آن را در خاک گلدان هایتان بریزید. قهوه دارای مواد معدنی خیلی مفیدی است که بسیار زیاد برای رشد گیاه مناسب است و همینطور باعث دفع حشرات می گردد. پس از آن غافل نشوید.

بوی کفش برای همه آزاردهنده است. یک دستمال کاغذی داخل کفشتان بگذارید و مقداری از تفاله قهوه ای که مصرف کردید و خشک شده است در آن بریزید و بعد از ساعتی آن را به دور بیندازید. بوی بد کفش را به خود می گیرد و آن را کامل از بین می برد. هیچ فکرش را می کردید؟

از آن می توانید در شستن سطوح یاری بگیرید. روی اسکاچ بریزید و قابلمه و تابه هایتان را با آن بسابید! اصلا راه دور چرا؟! سینک ظرفشویی و گاز استیلتان را هم با آن بشویید! انصافا باور می کردید؟

اگر به سلامت پوستتان و رفع کردن تیرگی های زیر چشم علاقه مندید و برایتان مهم است یک بار هم مقداری از تفاله قهوه را با قدری عسل مخلوط کنید و به زیر چشمتان یا هر قسمت از صورت که لک دارد بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید. خاصیت اسکرابی و لایه برداریی قهوه خیلی زیاد است. آخر تفاله قهوه و این همه خاصیت؟! تازه پنجمی هم مانده است!

بوی بد یخچال یکی از دغدغه های خانم هاست. شاید راه های زیادی را امتحان نموده باشید. این بار به سراغ تفاله قهوه تان بروید. وقتی خشک شد در یک ظرف بریزید و بدون در داخل یخچال بگذارید. مطمئن باشدی راه همیشگی فرار از بوی یخچال را پیدا نموده اید و دیگر سراغ پیشنهادات متفرقه نخواهید رفت!

اگر همین الان هوس قهوه به سرتان زده یادتان باشد که تفاله آن را نگه دارید. حتی بعد از اینکه خشک شد در ظرف دردار بریزید و در روز دیگر بهره ببرید. اما آن را دور نریزید.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1486

به "تفاله قهوه رو تو سطل آشغال نریز! خیلی مفیده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاله قهوه رو تو سطل آشغال نریز! خیلی مفیده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید