حیف بازیکن استقلال که به اینجا رسید ، طرفداران گذشته یک بازیکن را فراموش نکنند

به گزارش مجله جغتای، دروازه بان سابق استقلال می گوید:اگر بازیکنی در گذشته پیروز بوده و در یک یا دو بازی اشتباه بکند و به او فشار بیاوریم

حیف بازیکن استقلال که به اینجا رسید ، طرفداران گذشته یک بازیکن را فراموش نکنند

به گزارش خبرنگاران سیدهادی طباطبایی درباره کیفیت بیست ودومین دوره لیگ برتر فوتبال گفت: لیگ سال جاری می توانست مجذوب نماینده تر از این شود. بعضی تیم ها اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشند می توانند مسابقات لیگ را بهتر نمایند. تیم هایی مانند تراکتور، ذوب آهن و فولاد خوزستان پتانسیل بالایی دارند تا به تیم ملی یاری نمایند. خوزستان پتانسیل زیادی در فوتبال دارد، اما متاسفانه این فصل شاهدیم که دو تیم خوزستانی در حال حذف شدن از لیگ برتر هستند.

وی اضافه کرد: به علت ظرفیت بالای تمام منطقه ها مختلف ایران، استعدادهای زیادی داریم که اگر این پنانسیل بهتر مدیریت شود و بهتر از این استعدادها استفاده کنیم مسابقات لیگ برتر مجذوب نماینده تر هم خواهد شد. فوتبال یک رشته تخصصی است، چون با نیروی انسانی سر و کار داریم باید از این بخش شناخت کامل داشته باشیم. با توجه به توان فکری و ذهنی بازیکنان باید به گونه ای کار کنیم که برای حضور در شرایط سخت همانند اتفاقات مختلف و آسیب دیدگی های بلندمدت آماده شوند. مدیریت فوتبال ایران مدیریت تخصصی ورزشی در فوتبال نیست تا زمانی که فوتبال را به صورت تخصصی اداره نکنیم و بیشتر از آن چیزی که باید نتیجه بگیریم، هزینه می کنیم، این معضل در فوتبال وجود دارد و خروجی مناسبی نداریم.

*مشکل فوتبال ایران این است که از پشت میز اداره می شود

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه کسی که به این رفتار مطلع نباشد هیچ گاه نمی تواند فوتبال را مدیریت کند، گفت: یک روز به یکی از مدیران فوتبال گفتم که متاسفانه مشکل فوتبال ایران این است که از پشت میز اداره می شود. پشت میز نشستن عیبی ندارد، اما اینکه فقط بخواهد روی کاغذ نگاه کند و بعد برنامه ریزی کند، قطعاً بازیکن داخل زمین را درک نخواهد کرد و نمی تواند خروجی لازم را به دست آورد. راس فوتبال می تواند یک مدیر باشد و کارش را به درستی اجرا کند، اما مهم این است که کسانی که در لایه های اجرایی حضور دارند فوتبالی باشند، دوره مدیریتی را گذارنده باشند و درد بازیکنان در شرایط مختلف را بدانند.

طباطبایی در مورد اینکه نباید گذشته بازیکن فراموش شود، تاکید نمود: سیدحسین حسینی در هفته های اخیر تحت فشار قرار گرفته و حیف که به این شکل درآمده است. بروز رفتارهایی که باعث تنش روی بازیکنان می شود، ابتدا به خاطر این است که ما ایرانی ها خیلی احساسی هستیم و در مقابل طرفداران بسیار هیجانی رفتار می نمایند. چون فقط لحظه را می بینیم و گذشته و سابقه بازیکنان را فراموش نموده ایم. خیلی از مسئولان در ورزش کشورمان، فقط 90 دقیقه را می بینند و قبل و بعد از بازی را نمی بینند که بازیکن چقدر در گذشته زحمت کشیده تا خودش را برای این 90 دقیقه آماده کند. پس فقط 90 دقیقه نیست و نباید یادمان برود که چه فرایند ای طی شده تا به این لحظه رسیده.

*عملکرد خوب قایدی یاری زیادی کرد تا استقلال به شرایط ایده آل برسد

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: اگر بازیکنی در گذشته پیروز بوده و در یک یا دو بازی اشتباه بکند و به او فشار بیاوریم، در بازی های بعدی او را از دست خواهیم داد. مشکل وجود تنش برای این دروازه بان (حسینی) این است که یک بخش از آن به فرهنگ خودمان برمی شود که می توان با مدیریت درست تنش را کم کرد تا کیفیت کار بازیکنان مان بالاتر برود.

طباطبایی درباره عملکرد مهدی قایدی اعلام نمود: قایدی بازیکن فوق العاده ای است که مهار کردنش بسیار سخت است. او هوش بالایی دارد و از سرعت بالایی برای رد شدن از بازیکن مقابلش بهره می برد. قایدی ابتدای فصل آنچنان آمادگی بدنی و جسمانی مطلوبی نداشت، اما رفته رفته با برنامه ای که کادرفنی برای او در نظر گرفت به آمادگی مطلوب دست یافت. از زمانی که کیفیت بدنی قایدی خوب شد توانست عملکرد چشم گیری داشته باشد و یاری زیادی به استقلال کرد تا به شرایط ایده آل برسد. اگر قایدی از ابتدای فصل آمادگی کنونی را داشت به طور حتم می توانست آمارهای بهتری را از آن خود کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1443

به "حیف بازیکن استقلال که به اینجا رسید ، طرفداران گذشته یک بازیکن را فراموش نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیف بازیکن استقلال که به اینجا رسید ، طرفداران گذشته یک بازیکن را فراموش نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید