لوکس ترین خودروی دنیا در تهران، گرانقیمت ترین مرسدس بنز ایران، عکس

به گزارش مجله جغتای، ششمین نسل S کلاس اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به خیابان های ایران قدم گذاشت و به همین علت در این روزها، به سختی می توان مدل 2014 این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید.

لوکس ترین خودروی دنیا در تهران، گرانقیمت ترین مرسدس بنز ایران، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در این نسل، که با کد W222 شناخته می گردد، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته که به روزتر و پیشرفته تر بود.

مهم ترین تغییر فنی W222 استفاده از سیستم تعلیق تازه MBC (به جای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با یاری رادار و دوربین جلو می تواند تا حداکثر سرعت 130 کیلومتر برساعت، فاصله 15 متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعت گیر، مقدار سفتی یاری ها را تغییر دهد.

تعلیق MBC تنها برای مدل های 8 سیلندر قابل سفارش بود و در بعضی نسخه های وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W222 فقط در مدل S500 به کشورمان آمد و گران ترین تیپ آن First Class نام داشت که 4 نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد.

پیشرانه 4.7 لیتری 8 سیلندر تویین توربوشارژ (M278)، در این خودرو قادر است 455 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. قدرت فراوریی به وسیله گیربکس 7 دنده جی ترونیک پلاس به چرخ های عقب می رسد.

جالب است بدانید که این خودرو در بازار خارج از کشور، حداکثر تا 2.5 میلیارد تومان قیمت می خورد. اما این نسل از S کلاس در بازار کشورمان به علت کمیابی، حتی در نمونه هایی با کارکرد 50 هزار کیلومتر، نزدیک به 20 میلیارد تومان قیمت دارد!

در گزارش خودروهایی که انگار قرار نیست ارزش خود را از دست بدهند بیشتر درباره ماشین های بالای 2 هزار و 500 سی سی ایران بخوانید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1497

به "لوکس ترین خودروی دنیا در تهران، گرانقیمت ترین مرسدس بنز ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین خودروی دنیا در تهران، گرانقیمت ترین مرسدس بنز ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید