آبشارهای نیاگارا در کجا قرار دارند؟

به گزارش مجله جغتای، با زیباترین غول آبی جهان آشنا شوید! آبشارهای نیاگارا جاذبه ای که شکوه و عظمتش در تمام جهان مثال زدنی ست. جاذبه ای که سالانه بیش از 12 میلیون توریست را محو زیبایی، شکوه و عظمت خود می نماید. اینکه آبشارهای پرآوازه نیاگارا در کجا قرار دارند و چرا تا این اندازه محبوب و معروف شده اند را در ادامه خواهیم خواند.

آبشارهای نیاگارا در کجا قرار دارند؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نام آبشارهای نیاگارا در میان بلندترین آبشارهای دنیا قرارگرفته است. آبشارهایی که نیمی از آن ها کانادایی و نیمی امریکایی هستند. اما بیشتر گردشگران با نیمه کانادایی آبشار آشنایی بیشتری دارند. چرا که آبشار نیاگارا یکی از مقاصد پرطرفدار در است. در این مطلب می خواهیم با تفریحات و جاذبه های این آبشار زیبا و محبوب آشنا شویم.

درباره آبشارهای نیاگارا

آبشار نیاگارا، آبشاری دو ملیتی ست که بخشی از آن کانادایی و بخشی آمریکایی است. قسمت کانادایی آبشار در استان انتاریو و بخش آمریکایی آن در ایالت نیویورک واقع شده است. مناظر نفس گیر، قرار دریافت در میان 3 آبشار بلند دنیا و سرعت آبی که تمامی آبشارهای دنیا را پشت سر گذاشته، 3 مزیتی هستند که نیاگارا خاص و منحصربه فرد نموده اند.

نیاگارا در لغت به معنای صدای رعد آساست و با دیدن این مجموعه حیرت انگیز متوجه خواهید شد که نامی بر گذاشته اند کاملا شایشته و به حق است. بیشتر آب آبشار به وسیله بارش های فصلی تامین می شود. از این رو میزان آب نیاگارا در فصل های مختلف متفاوت دیده می شود.

آبشارهای نیاگارا قدمتی دور و دراز دارند، پیشینه این آبشارها به عصر یخبندان بازمی شود. دورانی که یخ های شمالی ذره ذره ذوب شده و حاصل این یخ های ذوب شده دریاچه ایری و رودخانه نیاگارا بوجود آورده اند. در ادامه با بخش های مختلف آبشار نیاگارا آشنا می شویم.

نعل اسبی، آبشار آمریکایی و نقاب عروس، 3 بخش دیدنی آبشار نیاگارا

3 آبشار نعل اسبی، آبشار آمریکایی و نقاب عروس 3 بخش دیدنی آبشار نیاگارا را تشکیل می دهند. نعل اسب بزرگترین آبشار است که در کشور کانادا و آبشار آمریکایی نیز همانطور که از اسمش پیداست در ایالت نیویورک امریکا قرار گرفته و کوچکترین بخش مجموعه به شمار می رود. نقاب عروس هم مرز بین دو کشور محسوب می شود.

آبشار نعل اسبی

آبشار نعل اسبی ارتفاع 50 متری دارد سرعت آب آن به قدری زیاد است که تا 120 متر زیر زمین را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشتر حجم آبشار نعل اسبی در کانادا واقع شده است به همین دلیل آن را آبشار کانادایی هم می نامند. آب این آبشار زیبا و با شکوه به دریاچه اونتاریو ریخته می شود.

آبشار آمریکایی

آبشار آمریکایی با شکل W که دارد بسیار شناخته شده می باشد. این آبشار در ایالت نیویورک واقع شده و ابهت آن گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد. جالب است بدانید که محققان هنوز نتوانسته اند ارتفاع آبشار آمریکایی را تخمین زنند اما به گفته بسیاری بلندترین بخش آبشار 34 و کوتاهترین آن 21 متر ارتفاع دارد.

آبشار نقاب عروس

نقاب عروس کوچکترین آبشار از مجموعه آبشارهای نیاگارا است. آب این آبشار به صورت مستقیم از صخره ها به رودخانه سرازیر می شود و شاید به همین دلیل است که به آن آبشار نقاب عروس می گویند. این آبشار در ایالت نیویورک قرار گرفته و با تمام زیبایی اش شهرت کمتری نسبت به دو آبشار دیگر دارد.

جاذبه ها و تفریحات آبشار نیگارا

جاذبه های آبشار نیاگارا تنها به نگاه کردن یا قدم زدن در اطراف آن ختم نمی شود، بلکه ده ها تفریح مهیج در انتظارگردشگران هستند که با زیبایی آبشارها تلفیق شده و لحظاتی جادویی و پر از ماجرا را برای گردشگران خلق می نمایند.

پیاده روی در کنار آبشار

پیاده روی در کنار آبشار نیگارا تنها یک راه رفتن ساده نیست! بلکه تورهای پیاده روی گردشگران را به سفری هیجان انگیز می فرایند. کشف دنیای مرموز زیر آبشار و غار نوردی از تفریحاتی هستند که در این تور تجربه خواهید کرد. نکته مهم اینکه برای پیاده روی پوشیدن کاورهای مخصوص را نباید فراموش کنید چرا که در غیراین صورت حسابی خیس خواهید شد.

قایق سواری

قایق سواری آن هم را کنار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا، تفریحی منحصربه فرد است که نباید آن را از دست داد. قایق های تفریحی شما را دور تا دور آبشار می گردانند و به شما این امکان را می دهند تا شاهد عظمت آبشار در چند قدمی خود باشید.

پرواز بر فراز آبشار

قایق سواری آن هم را کنار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا، تفریحی منحصربه فرد است که نباید آن را از دست داد. قایق های تفریحی شما را دور تا دور آبشار می گردانند و به شما این امکان را می دهند تا شاهد عظمت آبشار در چند قدمی خود باشید.

تجربه زیپ لاین بر روی آبشار

احتمالا بیشتر گردشگرانی که اهل هیجان و ماجرایی هستند، تفریح مهیج زیپ لاین را تجربه نموده اند. اما زیپ لاین سواری در حالی که آبشار نیاگارا را در زیر پای خود دارید بی شک حال و هوایی متفاوت خواهد داشت.

شنا در آب های بلندترین آبشار دنیا

سرعت زیاد آبشارهای نیاگارا در دنیا شهرت دارد و شنا کردن در رودخانه را تقریبا غیرممکن می نمایند. اما در این آبشار برای هواداران شنا هم سورپرایزی ویژه در نظر گرفته شده است. علاقه مندان به شنا می توانند به فضای مخصوصی که برای این کار تجهیز شده رفته و متفاوت ترین شنای عمرشان را تجربه نمایند.

رستوران گردی در نیاگارا

بعد از تجربه تفریحات هیجان انگیز وقت آن رسیده تا با صرف یک وعده غذای عالی خودتان را تقویت کنید. رستوران های اطراف نیاگارا با داشتن نمایی فوق العاده از آبشار و غذاهای لذیذ آماده اند تا از گردشگران پذیرایی نمایند.

چند نکته جالب

  • آبشار نیاگارا محل زندگی انواع لاک پشت ها می باشد.
  • صدای سرازیر شدن آب های آبشار نیاگارا به قدری زیاد است که در فرسنگ ها دورتر هم می توان آن را شنید.
  • درهر ثانیه حدود 28000000 لیتر آب از آبشار نیاگارا سرازیر می شود.
  • وقتی خورشید به وسط آسمان می رسد تا نزدیک به غروب از آبشار کانادایی می توان رنگین کمان را مشاهده کرد.
  • یک بانوی 63 ساله پیروز شد دورن بشکه رفته و خود را از بالای آبشار به پایین پرتاب کند!

جهت رزرو تور و دریافت ویزای کانادا با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

بیشتر بخوانید…

پارک های ملی کانادا، طبیعتی خارق العاده و نفس گیر

5 دلیل برای سفر به کبک، بهشتی فرانسوی در کانادا

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 435

به "آبشارهای نیاگارا در کجا قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای نیاگارا در کجا قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید