آزمایش دوباره راکت جدید Angara A5 روسیه

به گزارش مجله جغتای، روسیه راکت فضایی جدید و کلاس سنگین خود به نام Angara A5 را پس از شش سال برای دومین بار آزمایش کرد.

آزمایش دوباره راکت جدید Angara A5 روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به روسکوسموس از پرتاب پیروز نسل بعد راکت فضایی کلاس سنگین Angara A5 از پایگاه فضایی Plesetsk در شمال روسیه اطلاع داد. 12 دقیقه و 28 ثانیه پس از پرتاب قسمت مداری شامل مرحله بالایی و محموله آزمایشی با پیروزیت از مرحله سوم راکت جدا شدند.

راکت Angara A5 درست شش سال قبل (دسامبر 2014) اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و یک محموله آزمایشی 2 تنی را با پیروزیت در مدار زمین آهنگ (Geosynchronous orbit) مستقر کرد. روسکوسموس در بیانیه خود به سازگاری بیشتر راکت های سری Angara با محیط زیست اشاره می نماید: راکت های خانواده Angara از سوخت های بسیار سمی و با میزان انتشار آلایندگی بالا استفاده نکرده و به طور قابل توجهی ایمنی محیطی را در مناطق نزدیک به سکوی پرتاب و مناطق سقوط مرحله های راکت افزایش می دهند.

روسیه پس از آماده شدن راکت Angara A5 می تواند ماهواره های مدار زمین آهنگ را از خاک خود و با استفاده از سوخت های پاک تر به فضا پرتاب کند. این قبیل ماهواره ها در حال حاضر از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط راکت پروتون به فضا پرتاب می شوند که از سوخت سمی و بسیار سرطان زا هیدرازین استفاده می نماید.

دومین پرواز آزمایشی راکت Angara A5 قرار بود سال 2016 انجام گردد اما مسائل پی درپی در فرآیند توسعه و تأخیر پیمانکاران در تحویل قطعات در موعد مقرر، پرواز را 4 سال دیگر به تأخیر انداخت. همچنین این راکت قرار بود یک محموله عملیاتی را به فضا ببرد، اما آژانس فضایی روسیه به دلیل نامعین بودن تاریخ پرتاب تصمیم گرفت این راکت در دومین پرواز خود نیز یک محموله تمرینی را به مدار حمل کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 598

به "آزمایش دوباره راکت جدید Angara A5 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش دوباره راکت جدید Angara A5 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید