طراحی سایت: آشنایی با شماری از برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی

به گزارش مجله جغتای، گردشگری در حال حاضر به یک صنعت درآمدزا برای تمامی کشورهای جهان بدل شده است. گردشگری دارای زیرشاخه های فراوانی بوده و در این میان، گردشگری غواصی قرار گرفته است. گردشگری غواصی یک پدیده نوظهور در جهانی وسیع صنعت جهانگرد بوده و باعث می گردد تا افراد بتوانند از طرق مختلف با جهانی زیرآب آشنایی پیدا کنند. با ما در مقاله گردشگری غواصی چیست همراه شوید تا شما را با برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی و مکان های شگفت انگیز غواصی در ایران آشنا کنیم.

طراحی سایت: آشنایی با شماری از برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

انواع مختلف غواصی

غواصی اشباع

در این نوع، فرد غواص خود را مهیای رفتن برای دسته کم چند روز به زیرآب می نماید. در غواصی اشباع غواصان به همراه محفظه های خشکی که می توانند پس از مدتی از طریق آنها استراحت کنند، به اعماق آب می فرایند. معمولا از این مدل غواصی برای انجام کارهای صنعتی استفاده می گردد و خیلی بعید است که در گردشگری غواصی، موسسه ای شما را با این روش وارد دنیای زیرآب نماید. براساس مقاله گردشگری غواصی چیست باید بدانید که ایمنی در این روش بسیار بالا بوده و غواصانی هم که برای چند روز زیرآب هستند، عمدتا به چند روز ریکاوری احتیاج دارند تا بتوانند شرایط خود را همانند قبل بدست آورند.

غواصی با تغذیه از سطح

غواصی با تغذیه از سطح به این معناست که فرد غواص از ماسکی مخصوص بر روی صورت خود استفاده می نماید که به آن ماسک یک شلنگ بلند می گویند. این ماسک معمولا از سوی قایق یا کشتی که در روی آب شناور است، پشتیبانی می گردد. غواصی با این روش بیشتر به درد انجام کارهای صنعتی می خورد و خیلی گزینه مناسبی برای شرکت هایی که در عرصه گردشگری غواصی فعالیت می کنند، نیست.

غواصی آزاد

اصلا روش مناسبی برای شما گردشگران علاقمندان به تفریحات آبی نیست و صرفا می تواند تمرین مناسبی برای تقویت شش های شما جهت حفظ اکسیژن بیشتر باشد. حدود چهار هزار سال قبل، مردم برای بدست آوردن صدف و استخراج مروارید درون آن با بهره گیری از همین روش به دل دریای مدیترانه می زدند. براساس مقاله گردشگری غواصی چیست باید بدانید که یک غواص حرفه ای می تواند با بهره گیری از این روش غواصی، در عمق 2.5 الی 3 متری از آب و بدون بهره گیری از هیچ نوع وسیله تنفسی شنا نماید.

غواصی اسکوبا

اگر در میان تمامی روش های غواصی بدنبال نوعی هستید که از بیشترین آزادی عمل شما را بهره مند سازد، شک نکنید که غواصی به روش اسکوبا برترین انتخاب برایتان هست. در این روش، غواص به همراه سیلندری کاملا پر شده از گاز اکسیژن به زیرآب می رود و می تواند متناسب با حجم اکسیژن مصرفی خود، ساعاتی را در دنیای زیرآب بسر ببرد. نباید فراموش کنید که در این روش علاوه بر استفاده از سیلندر بر پشت شخص غواص، بایستی وی از سایر تجهیزات شنا نیز بهره مند باشد. غواصی اسکوبا به دو شکل باز و بسته صورت می گیرد. در روش اسکوبای بسته، دی اکسید کربن خارج شده از دهان غواص تحت فعل و انفعالاتی به اکسیژن تبدیل شده و مجددا از سوی او مصرف می گردد. اما، در مدل اسکوبای باز دی اکسید کربن وارد آب دریا می گردد و از بین می رود.

برترین مقاصد غواصی در قشم

سایت غواصی زیتون

زیتون نام یکی از مکان های شگفت انگیز غواصی در ایران بوده که در قشم قرار گرفته است و شما می توانید با مراجعه به آن، پیروز به تجربه غواصی در عمق 2 تا 5 متری شوید. راه دستیابی به این مرکز بسیار راحت است، چرا که دقیقا در مقابل بوستان تفریحی زیتون ایجاد شد.

سایت غواصی جزیره ناز

همه علاقمندان به گردشگری غواصی در هر سن و سالی می توانند از این مورد از برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی استفاده کنند. غواصی در این سایت مصادف با تماشای شنای دلقک ماهی ها، شقایق های دریایی و دیگر آبزیان می گردد.

سایت غواصی کشتی سوخته لارک

اگر از دسته غواصان حرفه ای هستید و به مهارت خود در امر شنا کردن زیرآب کاملا واقف، به سراغ این مورد از مکان های شگفت انگیز غواصی در ایران بروید. همانطور که از نام این سایت معین است، شما می توانید با مراجعه به آن پیروز به امر غواصی در داخل یک کشتی سوخته و غرق شده شوید.

سایت غواصی و تفریحات دریایی نگین

یکی از برترین مقاصد غواصی در قشم، مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین بوده که میتوان در آن علاوه بر غواصی، به تجربه متفاوتی از قایق سواری و شاتل نیز دست پیدا کرد.

سایت غواصی باغ مرجانی

باغ مرجانی نام یکی از برترین مقاصد غواصی در جزیره قشم است که درست مقابل روستای سوزا واقع شد. عمق انجام غواصی در این ایستگاه آبی، از 32 متر شروع و تا 66 متر ادامه پیدا می نماید و به همین دلیل، اصلا مناسب غواصان تازه کار نیست.

برترین مقاصد غواصی در چابهار

سایت غواصی کاهری

کاهری با برخورداری از 17 متر عمق آبی، مناسب برای تمامی غواصان مبتدی تا حرفه ای هست. عمده معروفیت این سایت هم به علت وجود مرجان های موجود در آن است.

سایت غواصی کلبه لیپار

سایت لیپار از عمق کمی برخوردار بوده و به همین دلیل، اغلب از سوی غواصان تازه کار مورد توجه قرار می گیرد.

سایت غواصی انبار نفت

اگر بتازگی علاقمند به گردشگری غواصی شده اید، توصیه ما به شما براساس مقاله گردشگری غواصی چیست این است که از سایت های کم عمقی همانند سایت انبار نفت چابهار برای این منظور استفاده نمایید. این سایت دارای عمق تقریبی 7 متر بوده که برای غواصان مبتدی بسیار ایده آل هست.

برترین مقاصد غواصی در کیش

سایت غواصی کلبه هور

این سایت در قسمت غربی جزیره واقع شده و بیشتر مورد توجه عامه گردشگران علاقمند به امر غواصی واقع می گردد. عمق آبی سایت کلبه هور چیزی در حدود 5 متر بوده و هر غواصی می تواند در آن به شنا و غواصی بپردازد.

سایت غواصی کشتی یونانی

شما علاقمندان به گردشگری غواصی می توانید با استفاده از این سایت از قسمت های زیرین کشتی یونانی تماشا نموده و حتی پروانه این کشتی را نیز مشاهده نمایید. عمق معین شده برای این سایت، چیزی بین 4 الی 8 متر گفته شد.

سایت غواصی سمبارون

اگر خود را یک غواص حرفه ای و تمام عیار تلقی می کنید، حتما سری هم به سایت غواصی سمبارون در بخش غربی کیش بزنید. عمقش از 16 متر شروع می گردد بنابراین، برای غواصی کردن در آن احتیاج است که حتما خود را به یکسری از تجهیزات مخصوص مجهز نمایید.

سایت غواصی ساترن کرک

ساترن کرک از دیگر سایت های حرفه ای غواصی در ایران بوده که در عمق 14 متری و در 5 کیلومتری ساحل قرار گرفته است. براساس مقاله گردشگری غواصی چیست باید بدانید که غواصی کردن در آن بعلت استقرار سایت در یک دره دریایی، تنها مختص غواصان حرفه ای هست.

سایت غواصی بیگ کورال کیش و ژوراسیک پارک

بیگ کورال با در اختیار داشتن عمقی میان 6 الی 7 متر، مناسب غواصان آماتور است. این سایت به همراه پارک ژوراسیک در بخش شرقی جزیره واقع شده و با داشتن جانوران دریایی متنوع و بعلاوه ریف های متعدد مرجانی، یکی از برترین نقاط برای گردشگری غواصی هست.

برترین مقصد غواصی در گالاپاگوس

جزیره داروین در گالاپاگوس با در اختیار داشتن 20٪ از سهم زندگی تمامی مرجانهای آبی دنیا و بعلاوه تعداد بیشماری از شیرهای دریایی، پنگوئن ها و ...یکی از تاپ ترین های دنیا هستی بحساب می آید.

برترین مقصد غواصی در تایلند

Khao Lak نام یکسری روستای ساحلی مجذوب کننده در پوکت بوده که میتوان از طریق قایق به هر نقطه ای از محیط آبی آن رفت و غواصی کرد. برترین زمان برای گردشگری غواصی در این منطقه، ماه اکتبر تا ماه می هست.

برترین مقصد غواصی در ایسلند

اگر می خواهید شاهد ورود آبهای داغ معدنی به جریانهای سرد اقیانوسی باشید یا از نزدیک در دنیای آبی شفاف و پر از دیواره های صخره ای شنا کنید، حتما سری به منطقه سیفرا در سرزمین وایکینگ ها بزنید. Silfra Gap از برترین مقاصد غواصی دنیا بوده و قطعا توریسم غواصی در آن از حال و هوای خاص تری برخوردار خواهد بود.

برترین مقاصد غواصی در فیلیپین

Malapascua و Palau نام دو مقصد بی نظیر در فیلیپین برای گردشگران مشتاق غواصی هست. در منطقه Malapascua شما می توانید از نزدیک شاهد شنای کوسه ها و بعلاوه 500 گونه گوناگون از انواع مرجان های نرم و سخت باشید. پالائو هم معروف به بهشت زیرآب است و میتوان در آن با شگفتی های دنیای اعماق آب روبرو شد.

برترین مقصد غواصی در اندونزی

در اندونزی حتما سری هم به پارک کومودو بزنید که هم از دنیای آبی مجذوب کنندهی برخوردار هست و هم از دنیای بیرون از آب بسیار زیبایی. شما می توانید با مراجعه به این مورد از برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی، از نزدیک شاهد شنای 1500 گونه مختلف از ماهی ها، باغ های مرجانی و دیگر موجودات عجیب و غریب اقیانوسی باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1157

به "طراحی سایت: آشنایی با شماری از برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: آشنایی با شماری از برترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید