آمار کرونا در ایران 7 مرداد ، رکورد جدید کرونا و قرمز شدن شرایط تهران

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز 7 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 667 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 687 نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا در ایران 7 مرداد ، رکورد جدید کرونا و قرمز شدن شرایط تهران

وی اظهار کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 296 هزار و 273 نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 235 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 147 نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز 257 هزار و 19 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

لاری اضافه نمود: 3902 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز دو میلیون و 380 هزار و 122 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

وی همچنین در تشریح استان های در شرایط قرمز گفت: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه سه استان به استان های قرمز کشور اضافه شده است، اضافه نمود: در حال حاضر 15 استان در شرایط قرمز و 11 استان در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره شرایط تهران گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در شرایط قرمز قرار گفت که امیدواریم اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل ها جدی تر تلقی گردد.

لاری ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند نزدیک شده است و شرایط شیوع بیماری در کشور و جهان رو به افزایش و نگران کننده است؛ به طوری که بیش از 16 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند و حدود 640 هزار نفر نیز به دلیل این بیماری جان باخته اند.

وی تاکید نمود: همه گیری در جهان چنان در شتاب است که شش هفته گذشته تعداد کل موارد ابتلا دو برابر شده است. اساسی ترین عامل برای جلوگیری از انتشار ویروس عزم و اراده ما در تصمیم گیری برای حفظ سلامت خود و هم نوعانمان در برابر بیماری است.

لاری گفت: اگر کشوری در کنترل این بیماری پیروز بوده، این پیروزیت مرهون همکاری مردرم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. بنابراین خواهش ما آن است که با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن مرتب دستها و استفاده از ماسک برای همه سنین، حافظ سلامتی خود و خانواده هایتان در برابر بیماری باشید.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 351

به "آمار کرونا در ایران 7 مرداد ، رکورد جدید کرونا و قرمز شدن شرایط تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 7 مرداد ، رکورد جدید کرونا و قرمز شدن شرایط تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید