اظهارنظر سخنگوی دولت آلمان درباره مذاکرات وین

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه گفت که اراده برای تحقق پیشرفت در گفتگوهای هسته ای وین وجود دارد.

اظهارنظر سخنگوی دولت آلمان درباره مذاکرات وین

این مقام آلمانی در این باره اضافه نمود: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است. در مجموع این مذاکرات، در جهت نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین ساعاتی پیش در پیامی توییتری گفت: هیأت های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی های دوجانبه مفیدی درباره مسائل مربوط به لغو تحریم های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای در چارچوب برجام داشتند.

وی پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: با جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات در خصوص احیای برجام می توانیم با رضایت اعلام کنیم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش نویس شده است. هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک راه چاره عملی در خصوص فعال کردن برجام وجود دارد اما ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام های ویژه در راستای رسیدن به هدف حرکت کرده ایم.

این در حالی است که اولیانوف جمعه هفته گذشته نیز از احتمال نشست امروز شنبه اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت های شرکت کننده خبر داده بود.

پیشتر در نشست روز پنجشنبه گذشته مقرر شد که گفتگوهای فنی در نشست های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته ای، ادامه یابد و نتایج آن ها به کمیسیون مشترک اعلام شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 806

به "اظهارنظر سخنگوی دولت آلمان درباره مذاکرات وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر سخنگوی دولت آلمان درباره مذاکرات وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید