الحشد الشعبی: آمریکا پایگاه K1 کرکوک را به زندان سربازانش تبدیل نموده است

به گزارش مجله جغتای، یک فرمانده الحشد الشعبی با بیان اینکه نظامیان آمریکایی مستقر در کرکوک هیچ کمکی به کنترل امنیت این منطقه نمی نمایند گفت دولت عراق باید برای اخراج این سربازان آمریکایی که گویی در زندان کی-وان هستند اقدام کند.

الحشد الشعبی: آمریکا پایگاه K1 کرکوک را به زندان سربازانش تبدیل نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی الحسینی یکی از فرماندهان الحشد الشعبی پایگاه کی وان (K1) متعلق به آمریکا در کرکوک را زندان عظیم نیروهای آمریکایی توصیف کرد.

الحسینی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: پایگاه کی وان در کرکوک که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند به زندان عظیمی مبدل شده است.

او اضافه کرد: آمریکایی ها هیچ فعالیتی در آنجا ندارند، زیرا اوضاع امنیتی تحت کنترل کامل نیروهای امنیت دولتی اعم از ارتش، پلیس فدرال و الحشد الشعبی است و آنها با قدرت و اقتدار امنیت را در کنترل خود دارند.

این فرمانده الحشد الشعبی از دولت عراق خواست نیروهای آمریکایی را از کی وان خارج نمایند و از موقعیت پایگاه برای تبدیل آن به یک مکان گردشگری یا مالی استفاده کند و یا زمین آن را تقسیم نموده و به فروش شهروندان گذارند.

او تاکید نمود: کرکوک نیازی به حضور هیچ نیروی آمریکایی ندارد و اوضاع امنیتی در آنجا باثبات و امن است.

چهار روز پیش هم رسانه ها از برخورد دستکم دو راکت به یک پایگاه نظامی در کرکوک عراق که میزبان نیروهای نظامی آمریکا است، خبر دادند.

در 27 دسامبر سال گذشته میلادی(ششم دی ماه 98) نیز حدود 30 فروند راکت به این پایگاه نظامی برخورد کرد که در پی آن ائتلاف بین المللی ادعا کرد که یک پیمانکار نظامی آمریکایی در این حمله کشته شد. مقامات آمریکا گروه کتائب حزب الله عراق را مسئول این حمله معرفی کردند و به این بهانه پایگاه کتائب را در القائم را هدف گرفتند که با شهید و زخمی شدن بیست نیروی الکتائب همراه شد.

پایگاه کی-وان یک پایگاه نظامی سابق نیروهای هوایی عراق در نزدیکی فرودگاه کرکوک در شمال غرب این استان است که به دنبال حمله سال 2014 داعش سقوط کرد و به دست این گروهک تروریستی افتاد. سپس به دست نیروهای پیشمرگه کرد آزاد شده و به پایگاه آنها مبدل شد و سپس نیروهای عراقی در اکتبر 2017 پس از عملیات ورود نیروهای عراقی به کرکوک و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه آنجا را باز پس گرفتند و میزبان نیروهای نظامی آمریکا و سایر نیروهای ائتلافی شد که مسئولیت آموزش نظامیان عراقی و کُرد برای نبرد با داعش را بر عهده دارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 98

به "الحشد الشعبی: آمریکا پایگاه K1 کرکوک را به زندان سربازانش تبدیل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحشد الشعبی: آمریکا پایگاه K1 کرکوک را به زندان سربازانش تبدیل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید