امنیت، دغدغه مشترک دو کشور ایران و پاکستان است

به گزارش مجله جغتای، تهران (پانا) - رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تامین صلح و ثبات در منطقه با موضوع سازوکارهای منطقه ای، بر ضروت تامین امنیت مرزهای دو کشور همسایه، ایران و پاکستان تاکید نمود و گفت امنیت، دغدغه مشترک دو کشور است و تقویت همکاری ها در این زمینه لازم و ضروی است .

امنیت، دغدغه مشترک دو کشور ایران و پاکستان است

حسن روحانی روز چهارشنبه در ملاقات شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، اهمیت همکاری ها با این کشور به عنوان همسایه مسلمان ایران را مورد اشاره قرار داد و بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله روابط مالی و تجاری و همچنین توسعه و تقویت بازارچه های مرزی تاکید نمود.

روحانی با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان، با بیان اینکه حضور نظامی آمریکایی ها در منطقه کمکی به حفظ امنیت و ثبات نکرده است، گفت: ایران و پاکستان به عنوان مهمترین و موثرترین کشورهای همسایه افغانستان باید با تعامل و همکاری نقش خود را برای مدیریت فرایند صلح در این کشور ایفا نمایند و جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش خود در این راستا از همکاری با پاکستان و افغانستان استقبال می نماید.

رئیس جمهوری در این ملاقات همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور در راستای توسعه همکاری ها، بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تامین نیازهای پاکستان در زمینه انرژی خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در ملاقات با رئیس جمهوری کشورمان، روابط با جمهوری اسلامی ایران را منحصر بفرد، ارزشمند و برادرانه توصیف و بر تقویت و تحکیم این روابط در همه زمینه ها تاکید نمود.

شاه محمود قریشی با اشاره به تاکید عمران خان نخست وزیر پاکستان بر توسعه بیش از پیش روابط با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک روابط دو جانبه وارد مرحله جدیدی شده و شاهد گشایش های نوینی در توسعه روابط دو کشور بویژه در حوزه های تجاری و مالی باشیم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با قدردانی از مواضع ایران در حمایت از پاکستان در موضوعات منطقه ای و بین المللی، با اعلام حمایت کشورش از برجام به عنوان یک دستاورد عظیم دیپلماسی در عرصه جهانی، گفت: از اینکه با کوشش های ایران برجام حفظ شده و امروز شاهد مذاکرات دوباره برای احیای این توافق چند جانبه هستیم، بسیار خوشحالیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 811

به "امنیت، دغدغه مشترک دو کشور ایران و پاکستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت، دغدغه مشترک دو کشور ایران و پاکستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید