امن ترین کشورهای دنیا؛ معرفی 10 کشور امن اول دنیا

به گزارش مجله جغتای، امن ترین کشورهای دنیا شامل ایسلند، قبرس، دانمارک، ایرلند، ژاپن، لوکزامبورگ، بحرین، هنگ کنگ، سنگاپور و سوئیس می باشند که در این کشورها میزان جرم و قتل و غارت بسیار کم است.

امن ترین کشورهای دنیا؛ معرفی 10 کشور امن اول دنیا

میزان وقوع جرمدر کشورها متفاوت است. بعضی کشورها بیشترین میزان وقوع جرم، و بعضی دیگر جز امن ترینکشورهای جهان شناخته شده اند. امن ترین کشورهای جهان بسیار اندک هستند که در ادامهمطلب به شما معرفی خواهند شد.

1- ایسلند

آرامش کلمه ای است که می توان برای ایسلند به کار برد. این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان است و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. تنها 700 افسر پلیس در این کشور وجود دارد. به طوری که افسران اجازه استفاده و حتی حمل اسلحه را ندارند. این موضوع به علت عدم وجود جرم و جنایت در ایسلند است و پلیس نیازی به حمل اسلخه گرم ندارد. این کشور تنها 200 زندانی دارد، به دلیل همین عوامل ایسلند را در فهرست ایمن ترین کشورهای جهان معرفی نموده اند و به کشوری شاد معروف است.

2-قبرس

سومین جزیره بزرگدریای مدیترانه قبرس است. با وجود اینکه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است، میتوان قبرس را جز صلح طلب ترین و امن ترین کشورهای جهان معرفی کرد. علت وجود جهانگردانزیاد در این جزیره، امنیت بالای آن است. یعنی جرم و جنایت در این کشور بسیار اندک رویمی دهد. به طوری که مردم نیازی به قفل کردن در خانه های خود نیستند. آمارها نشان میدهد که این کشور تنها 23 نفر قربانی، در سال دارد.

3-دانمارک

یکی از کشورهایشمالی اروپا است که در لیست امن ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. به غیر از مکانی دیدنی و زیبا، مردمی بسیار با فرهنگ دارد. مردم زندگی را به معنی آرامش ذهن و امنیت جامعهمی دانند. میزان وقع جرم و جنایت در دانمارک بسیار پایین است. از مهم ترین عوامل ایجادامنیت، برقراری صلح و آرامش در سراسر کشور است. دولت این کشور، امنیت را در اولویتخود قرار داده است. به طوری که برای هر صد هزار شهروند، 200 افسر پلیس وجود دارد. میزانقتل در کشور دانمارک بسیار کم است. همچنین سرقت جیب و کیف در این کشور بسیار پاییناست. از بهترین کشورها برای دوچرخه سواری می توان به دانمارک اشاره نمود. به طوری کهبرای انجام کارهای شخصی با رها کردن چرخ، هیچ کس حتی نگاه هم به دوچرخه نمی کند.

4-ایرلند

از دیگر کشورهایامن جهان ایرلند است. امکانات تفریحی و زیبایی در این کشور وجود دارد که سالانه پذیرایهزاران جهانگرد است. جرایم رخ داده در این کشور بسیار پایین است و زندگی ایده آلی برای شهروندان فراهم نموده است.وقوع قتل در این کشور بسیار پایین است که باعث شده است جز امن ترین کشورهای جهان قرارگیرد. در ایرلند 300 پلیس به ازای هر صد هزار نفر وجود دارد.

5-ژاپن

از پیشرفته ترینکشورهای جهان ژاپن است که در کنار این پیشرفت، امنیت بالایی در این کشور حاکم است. پلیس های ماهری در این وجود دارد که به صورتحرفه ای آموزش دیده اند. امنیت این کشور در حدی است که اگر کسی کیف پولی در مکانی جابگذارد و بعد از مدتی بازگردد کیف پول را پیدا خواهد نمود. از طرفی دیگر وقوع خودکشیدر این کشور بسیار پایین است.

6-لوکزامبورگ

لوکزامبورگ مساحتیحدود 2586 کیلومتر دارد و جمعیت این کشور600 هزار نفر است. وقوع جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است، به طوری که می توانحدود صفر در نظر گرفت. قوانین امنیتی در این کشور بسیار سخت است و به همین دلیل جرائمکمی در لوکزامبورگ رخ می دهد. این کشور جزو شادترین کشورهای جهان است.

7-بحرین

چهارمین کشور امنجهان بحرین است. دارای بیشترین نیروهای پلیس، در جهان محسوب می گردد. برای هر صد هزارنفر 1900 افسر پلیس وجود دارد که این باعث کاهش شدید جرایم است. در این کشور جرایمبزرگ مشاهده نمی کنید و تنها جرایمی نظیر مانند کیف قاپی و جیب بری مشاهده می کنید.

8-هنگ کنگ

وقوع جرم وجنایت در این کشور بسیار پایین است. این کشور پر سرعتترین اینترنت جهان را دارد. دزدی در این کشور به هیچ عنوان دیده نمی گردد. این عواملباعث ایجاد امنیت بالا در این کشور شده است.

9-سنگاپور

امن ترین کشورآسیا و دومین کشور امن جهان سنگاپور است. وقوع قتل در این کشور پایین است و دزدی مشاهدهنمی گردد. بدلیل اینکه حکم اعدام در این کشور وجود دارد، مردم از انجام جرایم سنگیناجتناب می نمایند.

10-سوئیس

امن ترین کشورجهان سوییس است. جرم و جنایت در این کشور مشاهده نمی گردد. اگر جرائمی در این کشور ثبتگردد توسط جهانگردان صورت گرفته است. صلح و آرامش در این کشور پا برجاست. برای هر 100هزار نفر، 216 پلیس وجود دارد.

منبع: setare.com
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 596

به "امن ترین کشورهای دنیا؛ معرفی 10 کشور امن اول دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین کشورهای دنیا؛ معرفی 10 کشور امن اول دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید