بحران کرونا؛ شرایط جنگی در یک شهر چین

به گزارش مجله جغتای، در شرایطی که ژاپن بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در این کشور از ماه آوریل،فروردین، تا به امروز به ثبت رسانده است شمار مبتلایان به این ویروس در هنگ کنگ به بیش از کل مبتلایان بیماری مرگبار سارس در سال 2003 میلادی رسیده است همزمان در سین کیانگ واقع در شمال چین هم شرایط جنگی اعلام شده است.

بحران کرونا؛ شرایط جنگی در یک شهر چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام نمود که در خلال 24 ساعت گذشته 650 نفر به کرونا مبتلا شده اند که بالاترین رقم از روز 11 آوریل،23 فروردین، در این کشور است و این باعث نگرانی های فزاینده در جامعه شده است.

حدود نیمی از مبتلایان برابر با 290 نفر در توکیو پایتخت این کشورگزارش شده است نهادهای بهداشتی خاطر نشان نموده اند همه گیری در سطح کشور وجود دارد و موارد ابتلا در مناطق مختلف رو به افزایش است در توکیو 9 هزار و 223 نفر کرونا گرفته اند که بالاترین میزان در کل 47 منطقه در ژاپن محسوب می گردد.

کاناگوا و چیبا دو منطقه دیگر هستند که اعلام نموده اند روز گذشته به ترتیب 49 و 32 مبتلا داشته اند در آیچی و کیوتو در نزدیکی اوزاکا هم هرکدام 25 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

موج تازه ابتلا به کرونا در ژاپن پس از آن شایع شد که این کشور در انتها ماه می، 10 خرداد، شرایط اضطراری در سطح کشور را لغو کرد فاصله گذاری ها در این کشور بخصوص در مدارس هنوز رعایت می گردد و بسیاری از کلاس های درس با برگزاری پروتکل های بهداشتی در جریان است.

از هنگ کنگ اما خبر می رسد که شمار مبتلایان به این بیماری بیش از کسانی است که در سال 2003 میلادی به سارس مبتلا شدند سارس در هنگ کنگ باعث بیماری یک هزار و 755 نفر شد.

حالا ادارات بهداشتی هنگ کنگ می گویند که تنها در روز شنبه در این منطقه 64 مورد کرونا به ثبت رسیده است که 60 مورد آن داخلی است با این وصف تا به امروز در هنگ کنگ یک هزار و 777 نفر کرونا گرفته اند.

آنچه بیشتر باعث نگرانی شده است اینکه نهادهای بهداشتی مسوول در هنگ کنگ هنوز نمی دانند که نیمی از این افراد چطور به ویروس کرونا مبتلا شده اند در روزهای اخیر روزانه به شمار مبتلایان افزوده شده است.

در هفته ای که گذشت سه نفر دیگر در هنگ کنگ براثر کرونا جانشان را از دست دادند و شمار فوتی ها به 12 نفر رسیده است بسیاری از آنها سالمند بوده و سابقه بیماری های قلبی داشته اند.

اما در سین کیانگ واقع در شمال چین هم به دنبال شناسایی موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا در ارومچی مرکز این منطقه خودمختار، شرایط جنگی اعلام شده است کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام نمود که روز گذشته ،شنبه، 17 مورد تازه ابتلا ثبت شده است.

به دنبال شناسایی موارد تازه در این منطقه از روز چهارشنبه، تمام پروازها از مبدا و به مقصد این شهر معلق و مترو هم بسته شد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 328

به "بحران کرونا؛ شرایط جنگی در یک شهر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا؛ شرایط جنگی در یک شهر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید