بزرگترین باغ وحش های دنیا کدامند؟

به گزارش مجله جغتای، معرفی بزرگترین باغ وحش های دنیا

مسافران و گردشگران در سفر به کشورهای دیگر در صورت داشتن باغ وحش، سعی می نمایند حتما از آن و گونه های مختلف حیوانات بازدید نمایند و هر چقدر که تعداد حیوانات و گونه های نادر جانوری در باغ وحش بیشتر باشد، مقدار استقبال از آنها نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه تعدادی از باغ وحش ها را که از نظر تعداد گونه های حیات وحش به عنوان بزرگترین باغ وحش های دنیا شناخته شده اند را به شما معرفی می کنیم.

بزرگترین باغ وحش های دنیا کدامند؟

باغ جانورشناسی برلین

باغ جانورشناسی برلین(Berlin Zoological Garden) قدیمی ترین و معروف ترین باغ وحش آلمان است که سال 1844 ساخته شده است. این باغ وحش با داشتن بیش از 1300 گونه مختلف و بیش از 20هزار حیوان، کامل ترین مجموعه از گونه های حیات وحش در دنیا را به خود اختصاص داده است و با داشتن بیش از 250 تانک آب، بزرگترین آکواریوم دنیا را دارد. خانه مخصوص اسب های آبی در این باغ وحش سال 1997 افتتاح شد که از این حیوانات در فضایی شیشه ای محافظت می گردد تا بازدیدنمایندگان به راحتی بتوانند آنها را دیده و یا عکس بگیرند. از دیگر حیواناتی که در باغ وحش برلین نگهداری می شوند میتوان به خرس قطبی، پنگوئن، حیوانات دریایی، پاندا، طیف گسترده ای از پرندگان و بسیاری حیوانات دیگر اشاره نمود.

بلیط هواپیما برلین

باغ وحش برانکس نیویورک

باغ وحش برانکس(Bronx Zoo) در شهر نیویورک واقع شده است و بزرگترین باغ وحش در ایالات متحده است که سال 1899 افتتاح شد و سال 1903 اولین باغ وحش در نیمکره غربی بود که از پلنگ برفی نگهداری می کرد. این باغ وحش اکنون خانه بیش از 6000 گونه مختلف از حیوانات است که براساس دنیای پرندگان، دنیای از خزندگان، دشت های آفریقا و حیات وحش آسیا طبقه بندی شده اند. بعلاوه در باغ وحش برانکس یک آکواریوم بزرگ با تنوعی از جانوران دریایی وجود دارد. در بخش حیوانات دشت های آفریقا باغ وحش برانکس، بازدیدنمایندگان می توانند از کنار شیرها، لک لک ها، بزهای کوهی و زرافه ها عبور نمایند.

بلیط هواپیما نیویورک

باغ وحش لندن

باغ وحش لندن(London Zoo) در بخش شمالی Regents Park واقع شده است که سال 1826 از آن به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بر روی حیوانات استفاده می شد اما سال 1847 این مکان را برای بازدیدنمایندگان عادی باز کردند. استقبال مردم از این مجموعه باعث شد تا مسئولین به فکر توسعه آن بیفتند و اولین خانه خزندگان (سال 1849)، آکواریوم (سال 1853) و باغ وحش (سال 1938) را افتتاح نمایند. در سال های بعد این باغ وحش تعدادی دیگر از گونه های مختلف حیوانات شامل لاک پشت گالاپاگوس، سوسمار کومودو، پنگوئن ها، طیف گسترده ای از خزندگان، ببرها، گوریل ها، حیوانات دریایی، خزندگان و بسیاری دیگر را به مجموعه خود اضافه نمود. نکته قابل توجه در باغ وحش لندن این است که قسمت پنگوئن ها یک استخر 12000 مترمربعی با 450هزار لیتر آب است که منظره ها دیدنی زیر آب را به زیبایی نمایش می دهد.

بلیط هواپیما لندن

باغ وحش پکن

باغ وحش پکن(Beijing Zoo) سال 1906 در دوران حکومت سلسله کینگ افتتاح شد و یکی از بزرگترین مجموعه های حیوانات در چین است. این باغ وحش ابتدا خانه دوازده میمون، دو طوطی و یک شترمرغ نابینا بوده است ولی هم اکنون از بیش از 14هزار حیوان از حیوانات خشکی و دریایی نگهداری می نماید. از مهمترین و نادرترین حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری میشوند و سالانه تعداد بیشماری از بازدیدنمایندگان را به سمت خود جذب می نمایند؛ پاندای غول پیکر، ببر جنوبی چین، تمساح و سمندر بزرگ چینی است. باغ وحش پکن با داشتن رودخانه های کوچک و زیبا، حوضچه ها، گل و گیاهان طبیعی، استخر نیلوفر آبی و تپه های کوچک محوطه ای بی نظیر را برای بازدیدنمایندگان ایجاد نموده است.

بلیط هواپیما پکن

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1372

به "بزرگترین باغ وحش های دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین باغ وحش های دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید