تور هند: برترین فصل سفر به هند ، مقرون به صرفه ترین زمان سفر

به گزارش مجله جغتای، وسیله چه ماشین شخصی باشد یا هواپیما فرقی نمی نماید، چک کردن آب و هوا از بایدهای حرکت به سوی مقصد است. این اصل در سفر به مقاصد دورتر مانند هندوستان اهمیتی چند برابر پیدا می نماید. چرا که بازدید از تاج محل و قلعه آگرا در زیر آفتاب شدید یا حتی بارش باران لطف سفر را از بین می برد. از این رو با توجه به پرطرفدار بودن تور هند در اینجا می خواهیم درباره آب و هوا و برترین فصل سفر به هند صحبت کنیم.

تور هند: برترین فصل سفر به هند ، مقرون به صرفه ترین زمان سفر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اطلاع از برترین فصل سفر به هند و شرایط آب و هوایی یاری می نماید تا لبا س هایی مناسب با فصل را در چمدان خود گذاشته و مهمتر از همه زمان مناسب را برای رزرو و تماشا جاذبه های جهانگردی این مقصد خارق العاده انتخاب کنیم. هند کشوری پهناور با شرایط آب و هوایی بسیار متنوع است ما در اینجا سعی نموده ایم که برترین زمان سفر به شهرهای پر جهانگرد مانند دهلی، آگرا و جایپور را مورد آنالیز قرار دهیم.

سفر به هند در بهار

ورود به بهار در هندوستان با جشن هولی یا همان جشن معروف رنگ ها همراه است. بهارهای هند آب و هوایی عالی داشته و طبیعت این کشور با درختان سرسبز و گل های رنگارنگ دلربایی می نمایند. در این فصل می توانید به دور از آفتاب شدید تابستان یا حتی بارش باران های موسمی از جاذبه های جهانگردی سه شهر دهلی، آگرا و جیپور تماشا کنید. اگر تاریخ سفر را برای 20 و 21 مارچ تنظیم کنید می توانید در جشن هولی دهلی یا بمبئی شرکت نموده و لذت سفرتان را چند برابر کنید. هوای عالی بهار نه فقط دهلی یا آگرا بلکه نواحی ساحلی هندوستان را نیز شده و به جهانگردان امکان می دهد تا از تفریحات ساحلی نیز استفاده نمایند. از این رو بسیاری از جهانگردان بهار را برترین فصل سفر به هند می دانند.

سفر به هند در تابستان

آب و هوای گرم و خشک از خصوصیات شاخص تابستان های هندوستان است. در این فصل حتی دما در طول روز به 40 درجه سانتی گراد هم رسیده و ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما از آنجا که هندوستان کشوری وسیع و از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است می توانید منطقه ها کوهستانی مک لودگونی و موسوری، نانیتال، دارجلینگ وایاناد را برای سفر انتخاب کنید. این منطقه ها آب و هوایی عالی داشته و از محبوبیت بالایی در نزد جهانگردان برخوردار هستند؛ اما اگر در سفر به هند جز به تماشا تاج محل و قلعه آگرا قانع نمی شوید پیشنهاد می کنیم سفرتان را به تعویق انداخته و اواخر تابستان یا بهار را برای سفر انتخاب کنید. تابستان را به نسبت سایر فصل ها می توان خلوت ترین فصل جهانگردی هندوستان دانست.

سفر به هند در پاییز

فصل پاییز در هندوستان به فصل موسمی یا مانسون (Monsoons) معروف است. چرا که با ورود به پاییز از گرمای هوا کاسته و بارش باران های موسمی شروع می گردد. با این وجود بارندگی کاملاً مقطعی بوده و در بیشتر مواقع نه تنها خللی در برنامه سفر جهانگردان ایجاد نمی نماید بلکه هوا را معتدل تر نموده و طبیعت هندوستان را بیش از بیش زیبا و تازه می نماید. از این رو بسیاری پاییز را نیز مانند بهار جز برترین فصل سفر به هند می دانند. در این فصل می توانید با آنالیز بارندگی ها زمان مناسب را برای سفر انتخاب نموده و از گشت و گذار در شهرهای توریستی هندوستان لذت ببرید. قیمت تور هندوستان در فصل پاییز از بهار مقرون به صرفه تر و از زمستان گران تر می باشد.

سفر به هند در زمستان

بسیاری از جهانگردان زمستان را یکی از برترین فصل سفر به هند به شمار می رود. چرا؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می دهیم: کشور هندوستان را در فصل زمستان می توان به دو بخش تقسیم کرد. در منطقه ها جنوبی این کشور نه تنها خبری از برف و سرما نیست بلکه هوا بسیار متعدل بوده و همه چیز برای گذراندن یک تعطیلات عالی محیاست؛ اما در بخش شمالی بازار ورزش های زمستانی حسابی داغ است! بنابراین می توانید با توجه به روحیه ای که دارید یکی از منطقه ها هندوستان را برای گذراندن تعطیلات زمستانی انتخاب کنید. با توجه به موقعیت قرارگیری مثلث طلایی (دهلی، آگرا، جیپور) می توان در زمستان به دور از برف و سرما حسابی در این منطقه ها خوش گذراند و از تماشا جاذبه های تاریخی باشکوه لذت برد.

شرایط آب و هوایی هند

کشور هندوستان یکی از پهناورترین کشورهای جهان به شمار رفته از این رو از نظر آب و هوایی شرایطی بسیار متنوع دارد. به عنوان مثال وقتی منطقه ها شمالی این کشور را برف فرا گرفته در منطقه ها جنوبی آب و هوایی کاملاً متعدل و بهاری را می بینیم؛ بنابراین برای اطلاع از برترین و مقرون به صرفه ترین فصل سفر به هندوستان بایستی به منطقه ای که برای سفر انتخاب نموده ایم توجه کنیم. نکته مثبت اینجاست که هر زمان از سال که بخواهید می توانید تور هند را رزرو و از طبیعت، زیبا، سواحل رؤیایی یا جاذبه های تاریخی این کشور بازدید کنید. فقط کافیست که قبل از هر اقدامی هدف خود از سفر را تعیین کنید.

برترین فصل سفر به هند

اگر به تماشا جاذبه های تاریخی علاقه دارید فصل های بهار و زمستان را می توانید برای سفر به شهرهایی مانند دهلی، آگرا و جیپور انتخاب کنید. اگر هواداران مقاصد ساحلی و تفریحات آبی هستید پاییز و زمستان های شهر ساحلی گوا آماده پذیرایی از شما هستند و اگر عاشق طبیعت هستید تابستان برای شما برترین فرصت است که به منطقه ها کوهستانی هندوستان سفر کنید. در مجموع این که کدام زمان برای سفر به هندوستان بهتر است کاملاً به تصمیم و سلیقه شما بستگی دارد. جهت رزرو تور هند می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید …

قبل از سفر به هند بخوانید!

برترین شهرهای توریستی هندوستان

جاذبه های جیپور، شهر صورتی هند

راهنمای سفر به هند | جامع و آپدیت شده در 2022

نکات ضروری که قبل از سفر به هند باید بدانید

جاذبه های جیپور، شهر صورتی هند

7 سوغاتی مجذوب کننده که می توانید در سفر به هندوستان با خود به خانه بیاورید

مراکز خرید دهلی در هند، جاذبه ای رنگارنگ و متنوع

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1228

به "تور هند: برترین فصل سفر به هند ، مقرون به صرفه ترین زمان سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: برترین فصل سفر به هند ، مقرون به صرفه ترین زمان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید