تایلند هم واکسن مقابله با کرونا می سازد

به گزارش مجله جغتای، وزارت علوم، تحقیقات و نوآوری تایلند گفت: موش هایی که نمونه اولیه واکسن mRNA را در مرکز واکسن دانشگاه چولا لانگ کورن دریافت کردند، سطح بالایی از آنتی بادی ها را فراوری نموده اند.

تایلند هم واکسن مقابله با کرونا می سازد

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، وزارت علوم، تحقیقات و نوآوری تایلند بیان کرد: موش هایی که نمونه اولیه واکسن mRNA را در مرکز واکسن دانشگاه چولا لانگ کورن دریافت کردند، سطح بالایی از آنتی بادی ها را فراوری نموده اند.

سویت مایسینسی، وزیر آموزش عالی تایلند گفت: دانشگاه پنسیلوانیا که نتایج اولیه را تحت نظر داشته به ما خبر داد که آنتی بادی فراوری شده از نمونه اولیه واکسن mRNA به اندازه 1:3,000 است.

وزیر بهداشت این کشور ادامه داد: واکسن از هفته آینده روی میمون ها نیز آزمایش می گردد تا نتایج آن آنالیز گردد.

مایسینسی گفت: اطمینان دارم که تایلند واکسن کووید 19 را با جدیدترین فناوری mRNA فراوری می نماید تا به مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا یاری کند.

وی همچنین گفت: پرات چان چا، نخست وزیر تایلند به مرکز تحقیق واکسن دانشگاه چولا لانگ کورن و موسسه ملی واکسن ها و گروه علوم پزشکی دستور داده است تا در تحقیقات واکسن سرعت بیشتری کسب نمایند.

وزیر بهداشت نیز گفت: اگر این تحقیق موفقیت آمیز باشد، تایلند یکی از نخستین کشورهایی خواهد بود که واکسن های کافی برای شهروندان خود دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 148

به "تایلند هم واکسن مقابله با کرونا می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند هم واکسن مقابله با کرونا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید