تجربیات پیروز تنظیم بازاری، کانادا چگونه به رتبه 5 فراوری غذا رسید؟

به گزارش مجله جغتای، یک کارشناس کشاورزی گفت: وحدت در مدیریت فراوری و بازرگانی، رمز کانادا در دستیابی به رتبه پنجم فراوری محصولات غذایی در دنیا است.

تجربیات پیروز تنظیم بازاری، کانادا چگونه به رتبه 5 فراوری غذا رسید؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

امید پیرهادی، عضو مرکز راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار مهر درباره نقش تجارت کشورهای دنیا، در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و امکان استفاده از این تجارب در داخل کشور، گفت: یکی از کشورهایی که در زمینه تنظیم بازار پیروز عمل نموده و تجربیات آن می تواند به ما یاری کند، کانادا است.

وی با بیان اینکه کشور کانادا با جمعیتی بالغ بر 36 میلیون نفر، در آمریکای شمالی واقع شده است، بر اساس آمار سازمان خوار و بار دنیای، متوسط فراوری سرانه این کشور در ده سال اخیر در محصولات اساسی (منابع پروتئینی، قند، چربی و کربوهیدرات) حدود 2.6 تن بوده است، اضافه نمود: با توجه به رقم 0.6 تنی ایران در فراوری همین محصولات، کانادا 4.5 برابر ایران غذای اساسی فراوری می نماید.

عضو مرکز راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران اضافه نمود: این کشور رتبه پنجم را فراوری محصولات غذایی در دنیا به خود اختصاص داده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 147

به "تجربیات پیروز تنظیم بازاری، کانادا چگونه به رتبه 5 فراوری غذا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیات پیروز تنظیم بازاری، کانادا چگونه به رتبه 5 فراوری غذا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید