خبرنگاران بی توجهی بعضی دانش آموزان مازندرانی به آموزش مجازی

به گزارش مجله جغتای، ساری - خبرنگاران - با وجود اینکه 2 هفته از تعطیلی مدارس مازندران و یک هفته از شروع آموزش مجازی می گذرد، اما هنوز بعضی از دانش آموزان استان به دلایل نامعلومی از آموزش مجازی برخوردار نشدند.

خبرنگاران بی توجهی بعضی دانش آموزان مازندرانی به آموزش مجازی

مدارس مازندران به دلیل شیوع ویروس کرونا از اول اسفند تعطیل شدند و اکنون نیز با اعلام وزارت بهداشت تعطیلی به خاتمه ایام نوروز گسترش یافته است.

وزارت آموزش و پرورس و آموزش و پرورش مازندران از یک هفته پیش با توجه به شرایط مدارس و احتمال تداوم تعطیلی ها، آموزش غیر حضوری به وسیله رسانه ملی و فضای مجازی را دستور کار خود قرار دادند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران مقرر شد تا برای تداوم تدریس و جبران دروس عقب مانده، معلمان در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کلاس های درس خود را برگزار نمایند.

طبق گفته های مسئولان آموزش و پرورش مازندران ، دانش آموزان استان به صورت عمومی می توانند به وسیله شبکه ملی آموزش بر روی شبکه آموزش تلویزیون یا همان کانال 7 سیما برنامه درسی تمامی مقاطع را دنبال نمایند ولی از آنجایی که ممکن است بعضی از بخش های تدریس شده در شبکه آموزش با سرفصل درصدی دانش آموزان مازندران همخوانی نداشته باشد، به مدیران مدارس و معلمان ابلاغ شده است که به وسیله فضای مجازی با دانش آموزان ارتباط برقرار نمایند.

طبق برنامه ریزی این روش برای تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم باید اجرا گردد و انتخاب حضور در گروه های مجازی در اختیار معلمان و والدین دانش آموزان نهاده شد تا بر اساس دسترسی آنها هماهنگی صورت گیرد و قرار بر این شد که به 2 صورت تصویری و زنده یا فایل صوتی ضبط شده کلاس های درس برگزار گردد.

حتی در روزهای اخیر آموزش و پرورش مازندران جدول سرفصل های درسی با تقسیم بندی وظایف میان مدارس دوره متوسطه اول و دوم مدارس تیزهوشان یا سمپاد را نیز مشخصی و خاطرنشان کرد.

گفتنی است که آموزش و پرورش مازندران در پی پیش بینی طولانی شدن تعطیلی کرونایی مدارس برای دسترسی بیشتر سامانه جامع محتواهای الکترونیکی مدارس مازندران را نیز راه اندازی کرد.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش مازندران هدف از راه اندازی سامانه جامع محتوای الکترونیکی استان به دلیل مسائل قانونی و منع فعالیت در پیغام رسان های خارجی است که با تایید وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است .

این سامانه قابلیت بارگذاری فایل های تصویری، صوتی، و مکتوب از فراوری محتواهای آموزشی را داشته و دانش آموزان می توانند با ورود به این سامانه در تمامی مقاطع تحصیلی از دروس بارگذاری شده استفاده نمایند.

با تمام این تفسیر بعضی از دانش آموزان استان در گفت و گو با خبرنگاران از سردرگمی برای استفاده از شرایط مجازی تحصیل انتقاد کردند. بعضی نیز گفته اند که هنوز معلمان مربوطه و مدرسه با آنها هیچ ارتباطی برقرار ننموده است.

بعضی از دانش آموزان نیز نسبت به نا همخوانی سرفصل های درسی با شرایط آنها گلایه کردند که باید از آنجایی که آنان درس گرفتند تدریس گردد.

تنبلی دانش آموزان از ارتباط گیری

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: تمامی سامانه های مجازی فعال بوده و همگی فرآیند درسی خود را شروع کردند.

اسفندیار نظری با بیان اینکه تقریبا بیشتر دانش آموزان مازندران با شیوه های مختلف آموزش از راه دور متصل شدند ، اضافه نمود: متاسفانه بعضی دانش آموزان به دلیل نبود نظارت خانگی به بهانه های مختلف آموزش مجازی خود را دنبال نمی نمایند.

وی ادامه داد: نباید ارتباط دانش آموز با مدارس یکطرفه باشد و در صورت بروز مشکل دانش آموزان می توانند به ادارات آموزش و پرورش شهرستان و منطقه یا مدارس خود مراجعه یا تماس بگیرند.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آموزش مجازی تکلیف همه مدارس است ، گفت: دانش آموزان از این شرایط قانونی باید استفاده نموده و مسئولان مدارس خود را تحت فشار بگذارند.

به گفته او یکی از معضلات کنونی این است که والدین و دانش آموزان در پیغام رسان های داخلی با معلمان همراهی نمی نمایند که با سامانه جامع محتوای الکترونیک در صدد برطرف آن هستیم.

مدارس مازندران رصد می گردد

نظری همچنی از رصد و آنالیز عملکرد مدارس مازندران به صورت محسوس و نا محسوس اشاره نمود و گفت: مسئولان مدارس و معلمان نیز باید تکالیف خود را بدانند و از آن کوتاهی ننمایند.

وی همچنین از والدین و دانش آموزان خواست تا در صورت سهل انگاری و کوتاهی مدارس در آموزش مجازی و ارتباط با دانش آموزان حتما به ادارات آموزش و پرورش شهرستان و یا استان اطلاع دهند.

به گفته نظری ، آموزش و پرورش مازندران برای آن دسته از دانش آموزانی که به سامانه اینترنت دسترسی ندارند نیز به وسیله گنجاندن کلاس درس در لوح فشرده فرآیند تحصیل آنان را تداوم خواهد داد.

معاون آموزش و پرورش مازندران بیشترین نگرانی را مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم عنوان نمود که به دلیل رویارویی با کنکور نباید از سرفصل درسی خود باز بمانند.

به گفته نظری در حال حاضر بیش از 80 درصد دانش آموزان مازندارن اکنون در حال طی کردن فرایند تحصیلی به وسیله مجازی و آموزش از راه دور هستند و آموزش و پرورش هم در پی آن است تا باقی دانش آموزان را نیز وارد این چرخه کند.

وی از والدین نیز خواست تا پیگیر شرایط تحصیلی دانش اموزان باشند و به بهانه جویی آنها اکتفا ننمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 63

به "خبرنگاران بی توجهی بعضی دانش آموزان مازندرانی به آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی توجهی بعضی دانش آموزان مازندرانی به آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید