خبرنگاران شکست حزب حاکم اسلواکی در انتخابات پارلمانی

به گزارش مجله جغتای، تهران- خبرنگاران- حزب اپوزیسیون مردم عادی با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اسلواکی توانست با کسب اکثریت آرا، حزب حاکم چپ گرای اسمر را شکست دهد.

خبرنگاران شکست حزب حاکم اسلواکی در انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان حزب حاکم چپ گرای اسمر (Smer) بزرگترین شکست سیاسی را متحمل شد. با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی روز گذشته جمهوری اسلواکی حزب اپوزیسیون مردم عادی (Olano) پیروز به کسب 25 درصد آرا شد و حزب حاکم اسمر نیز تنها 18.3 درصد آرا را از آن خود کرد.

به این ترتیب نمایندگان حزب اپوزیسیون 53 کرسی از مجموع 150 کرسی این کشور عضو اتحادیه اروپا را تصاحب نموده و شمار کرسی های حزب اسمر به 38 کرسی کاهش یافت.

این نخستین بار است که حزب مردم عادی بیشترین کرسی ها را در انتخابات پارلمانی کسب می نماید. این حزب که متشکل از شخصیت های مستقل و فعالان مالی است و طی دو دوره قانونگذاری پیشین همیشه در جناح اپوزیسیون قرار داشته است، این بار با سرلوحه قرار دادن شعار مبارزه با فساد توانست نظر اکثریت رای دهندگان را جلب کند.

با اعلام نتایج انتخابات، پیتر پلگرینی نخست وزیر اسلواکی از حزب اسمر به شکست خود اذعان کرد.

کمپین انتخاباتی اسلواکی در سایه خشم مردمی درباره قتل سال گذشته یک روزنامه نگار میدانی و نامزد وی برگزار گردید. این روزنامه نگار زمانی که بر روی پرونده یک فساد گسترده تحقیق می کرد، به قتل رسید.

این جنایت به تظاهرات گسترده و غلیان احساسات عمومی علیه فساد منجر شد. اسلواکی که تا سال 1993 جزئی از جمهوری چک بود، از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا و ناتو شده و در اوایل سال 2009 به منطقه یورو پیوسته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 53

به "خبرنگاران شکست حزب حاکم اسلواکی در انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شکست حزب حاکم اسلواکی در انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید