خبرنگاران فاصله امن، سهم تازه فروشگاه ها و رستوران های انگلیس در مهار کرونا

به گزارش مجله جغتای، لندن - خبرنگاران - با اولتیماتوم نخست وزیر انگلیس درباره احتمال وضع مقررات منع آمد و شد در این کشور، بعضی فروشگاه ها و رستوران ها گام های جدی تری را برای رعایت توصیه های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله امن میان افراد در اماکن عمومی برای کاستن از میزان شیوع برداشته اند.

خبرنگاران فاصله امن، سهم تازه فروشگاه ها و رستوران های انگلیس در مهار کرونا

فروشگاه زنجیره ای تسکو (TESCO) مقررات تازه ای را وضع نموده که افراد با رعایت فاصله یک متر از یکدیگر مقابل صندوق حاضر شوند. برای اعمال این مقررات، تعدادی از مسئولین فروشگاه به عنوان ماموران انتظامات گماشته شده تا مردم را در این رابطه هدایت و صف خریداران را کنترل نمایند. به همین خاطر صف خریداران در یک نگاه، بیشتر از گذشته طولانی و افراد با فاصله از یکدیگر ایستاده اند.

فاصله بین صندوق دار و مشتری در زمان پرداخت کمتر از یک متر است اما غالب صندوق داران ماسک بر صورت و دست کش در دست دارند.

این شرایط در صف دستگاه های خود پرداخت هم کما بیش جاری است. دستگاه های خود پرداخت، روشی است که افراد بدون تماس با مسئولین فروشگاه اجناس خود را مقابل دستگاه اسکن نموده و هزینه آن را پرداخت می نمایند. مقررات جدید در صف این دستگاه ها نیز جاری است و افراد پس از رعایت فاصله یک متر در صف پرداخت، مقابل دستگاه ها که فاصله آن هم حدود یک تا یک و نیم متر تعبیه شده، حاضر می شوند.

در بخش های مختلف فروشگاه اعلامیه هایی نصب شده که به خریداران توصیه می نماید، فاصله اجتماعی بین یکدیگر رعایت نمایند. در این اعلامیه ها تاکید شده که این شرایط به نفع ایمنی، راحتی و طبب خاطر همگان است.

بعضی دیگر از فروشگاه های زنجیره ای در انگلیس، علاوه بر توصیه به رعایت فاصله اجتماعی، ساعات کار حضور افراد سالمند و کارکنان بخش های عمومی را تفکیک نموده اند. مردم انگلیس با افزایش احتمال وضع مقررات منع آمد و شد از سوی دولت، به خرید و احتکار مواد غذایی هجوم برده و این مساله در هفته های اخیر افراد سالمند و به ویژه کارکنان بخش خدمات بهداشتی را با مشکل روبرو نموده است.

فروشگاه سینزبریز (Sainsburys) علاوه بر وضع مقررات فاصله اجتماعی و جیره بندی بعضی کالاهای ضروری، ساعات کار فروشگاه را کاهش داده و روزهای زوج بین ساعت های 8 تا 9 صبح را به افراد سالمند، افلیج، نیازمند، کارکنان بخش های عمومی و خدمات بهداشتی اختصاص داده است.

نخست وزیر انگلیس دیروز یکشنبه (3 فروردین 1399) اولتیماتوم داد که اگر مردم توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت ننمایند، ناگزیر دستور قرنطینه کامل این کشور را صادر می نماید.

بوریس جانسون تأکید کرد که اجرای دستورالعمل های دولت، کاملاً لازم است و اگر مردم مسوولانه رفتار ننمایند، ناگزیر تدابیر سختگیرانه تری را وضع می نماید.

او در حالی این مطلب را اعلام کرد که به رغم توصیه مقام های وزارت بهداشت برای رعایت فاصله اجتماعی 2 متر بین افراد، مردم این کشور دیروز با آفتابی شدن هوا به پارک ها، سواحل دریایی و فروشگاه ها سرازیر شده و توصیه های دولت را نادیده گرفتند.

نخست وزیر انگلیس به مردم هشدار داد که اگر قادر به رعایت فاصله اجتماعی نبوده، دولت دست به کار شده و تدابیر سختگیرانه تری را وضع می نماید.

او همچنین امروز لایحه قوانین اضطراری دولت برای مقابله با کرونا را به مجلس ارائه خواهد داد تا در صورت بحرانی تر شدن اوضاع، به اجرا بگذارند.

دولت انگلیس مجموعه ای از قوانین اضطراری برای مقابله با کرونا وضع نموده که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت نمایند.

این قوانین که در یک سند 329 صفحه ای تنظیم و روز پنجشنبه در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.

همچنین رسانه های انگلیسی احتمال می دهند که جانسون امروز دستور مقررات منع آمد و شد را صادر کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 108

به "خبرنگاران فاصله امن، سهم تازه فروشگاه ها و رستوران های انگلیس در مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاصله امن، سهم تازه فروشگاه ها و رستوران های انگلیس در مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید