خروج کامل از افغانستان خواسته 73 درصدی کهنه سربازان آمریکایی

به گزارش مجله جغتای، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که 73 درصد از کهنه سربازان آمریکایی خواستار خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان هستند.

خروج کامل از افغانستان خواسته 73 درصدی کهنه سربازان آمریکایی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یافته های یک نظرسنجی که توسط گروه کهنه سربازان نگران آمریکا انجام شد، نشان می دهد که 73 درصد کهنه سربازان شرکت کننده در این نظرسنجی از خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت می کنند.

سال گذشته میلادی نیز نظرسنجی مشابهی اجرا شده بود و حدود 60 درصد از شرکت کنندگان خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان بودند.

به گزارش میلیتاری تایمز، این نظرسنجی شامل نظرات حدود 700 کهنه سرباز و نزدیک به 800 نفر از اعضای خانواده کهنه سربازان بود.

نیت اندرسون مدیر اجرایی این گروه گفت: افزایش حمایت خروج از افغانستان نشان دهنده خستگی از نزدیک به دو دهه جنگ است و فکر می کنم آگاهی مردم آمریکا نیز درباره اینکه ما چه مدت در جنگ بوده ایم نیز افزایش یافته است.

براساس توافق آمریکا و طالبان که 10 اسفند در قطر به امضا رسید واشنگتن متعهد شد تا طی 14 ماه پس از امضای این توافقنامه همه نیروهای آمریکایی و ناتو از جمله تمام کارمندان غیرنظامی و غیردیپلماتیک، پیمانکاران امنیتی خصوصی، مربیان، مشاوران و پرسنل خدمات حمایتی از افغانستان خارج شوند.

گفتنی است که ترامپ پیش از امضای توافق تصریح کرده بود که پس از خروج نیروها از افغانستان در نظر دارد تا شمار نیروهای سازمان سیا و حضور اطلاعاتی در افغانستان را افزایش دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 185

به "خروج کامل از افغانستان خواسته 73 درصدی کهنه سربازان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج کامل از افغانستان خواسته 73 درصدی کهنه سربازان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید