درخواست از کنگره آمریکا برای غیرقانونی کردن اعزام نیروی فدرال به شهرها

به گزارش مجله جغتای، شهردار شش شهر آمریکایی از کنگره خواسته اند اعزام نیرو های نظامی از جانب دولت فدرال به شهر های این کشور را غیر قانونی کند.

درخواست از کنگره آمریکا برای غیرقانونی کردن اعزام نیروی فدرال به شهرها

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، شهردار شش شهر آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) در نامه ای از کنگره خواستند اعزام نیرو های نظامی به دستور دولت فدرال به شهر های این کشور را غیر قانونی کند.

به نوشته وبگاه ای بی سی نیوز، شهردار شهر های پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس، آلبوکرک ، نیو مکزیکو و واشنگتن در نامه ای به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نوشتند: به کار گیری بد و چشمگیر نیروی فدرال در شهر ها به دلیل اعتراضات به مقامات محلی هرگز نباید توسط این دولت صورت بگیرد.

مقامات محلی شهر پورتلند و ایالت اورگان نیز گفته اند کسی خواستار حضور مأموران پلیس فدرال در این شهر نیست.

درخواست این شش شهردار آمریکایی در حالی مطرح شد که روز گذشته (دوشنبه) برخی مقامات آمریکایی گفتند تا زمانی که حملات علیه دادگاه فدرال شهر پورتلند متوقف نشود، مأموران نظامی در این شهر خواهند ماند و ممکن است به زودی مأموران بیشتری به آنان اضافه شوند.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز گذشته با انتشار خبری نوشت دولت ترامپ قصد دارد برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند شمار مأموران پلیس فدرال در این شهر را افزایش دهد.

این روزنامه آمریکایی با انتشار این خبر نوشت که تقویت حضور ماموران فدرال در اطراف دادگاه شهر پورتلند تصمیمی است که هفته پیش توسط مقامات اتخاذ شده و طی آن تصمیم گرفته شد تا 100 نیروی فدرال بیشتر به این شهر اعزام شوند و این نیروها از پنجشنبه شب در حال وارد شدن به این شهر هستند.

بامداد امروز نیز تد وییلر، شهردار شهر پورتلند خواستار برگزاری نشستی فوری با مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا شد تا در مورد آتش بس و خروج نیرو های فدرال از این شهر به بحث بپردازند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 340

به "درخواست از کنگره آمریکا برای غیرقانونی کردن اعزام نیروی فدرال به شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از کنگره آمریکا برای غیرقانونی کردن اعزام نیروی فدرال به شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید