درخواست کمک رئیس جمهور کره جنوبی از آسه آن

به گزارش مجله جغتای، رئیس جمهور کره جنوبی که برای شرکت در اجلاس آسه آن به تایلند سفر کرده از این اتحادیه برای حل مساله هسته ای کره شمالی کمک خواست.

درخواست کمک رئیس جمهور کره جنوبی از آسه آن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه رسماً از اعضای آسه آن خواست به پشتیبانی از فرآیند صلح کره ادامه دهد.

تایلند میزبان نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا آسه آن است.

رئیس جمهور کره جنوبی که در اختتامیه بیست و دومین نشست آسه آن در بانکوک سخنرانی می کرد با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و لی کیکیانگ نخست وزیر چین نیز دیدار کرده است.

مون جائه این درباره تلاش های منطقه ای برای صلح به حمایت و همکاری آسه آن اشاره کرد و گفت: اما حل خصومت و تقابل طولانی مدت آسان نیست.

با اینکه هیچ پیشرفتی در فرایند گفتگوهای میان آمریکا و کره شمالی رخ نداده اما رئیس جمهور کره جنوبی مدعی شد خوشبختانه، میان سران کره شمالی و ایالات متحده اعتماد وجود دارد و تغییری در تعهد آنها برای ادامه گفتگو به وجود نیامده است.

مذاکرات کاری کره شمالی و آمریکا ماه گذشته در استکهلم سوئد با شکست روبرو شد و زودتر از موعد پایان یافت. در همین رابطه مون جائه این گفت: مذاکرات کاری و سومین نشست سران دو کشور حساس ترین لحظه در کل فرایند حرکت به سوی خلع سلاح کره و صلح پایدار است.

وی افزود: هنگامی که صلح دائمی برقرار شود، کره جنوبی به صلح و ثبات در شمال شرق و جنوب شرق آسیا به عنوان پل ارتباطی قاره ها و اقیانوس ها عمل می کند.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین با انتقاد از انحصارگرایی، خواستار تلاش های ملموس برای حمایت از تجارت آزاد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 21

به "درخواست کمک رئیس جمهور کره جنوبی از آسه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کمک رئیس جمهور کره جنوبی از آسه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید