راهنمای خرید برترین مودم جیبی؛ همراه بی دردسر برای اتصال اینترنت

به گزارش مجله جغتای، یک مودم جیبی تعریف مشخصی دارد. طبیعتا باید جابجایی این نوع مودم ها بسیار ساده باشد و به همین دلیل معمولا به مودم هایی که امکان قرارگیری سیم کارت در آن ها وجود دارد و از باتری داخلی هم بهره می برند، مودم جیبی یا مودم همراه گفته می گردد. برای خرید برترین مودم جیبی می توانید از بین چندین مدل موجود در خبرنگاران دست به انتخاب بزنید و در ادامه تعدادی از برترین مودم های همراه که در خبرنگاران به فروش می رسند، معرفی می کنیم. البته قبل از معرفی این مدل ها، به ویژگی های یک مودم جیبی مناسب می پردازیم.

راهنمای خرید برترین مودم جیبی؛ همراه بی دردسر برای اتصال اینترنت

قبل از خرید مودم جیبی به چه چیز هایی توجه کنیم؟

برای خرید برترین مودم جیبی، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به تعدادی از آن ها می پردازیم.

پشتیبانی از شبکه ها

با توجه به اینکه سال هاست در ایران شبکه 4G ارائه می گردد، پس طبیعتا برترین مودم همراه نباید صرفا از شبکه 3G پشتیبانی کند. در نتیجه قبل از خرید حتما به این موضوع توجه کنید. در بازار، بعضی از مودم ها به عنوان مودم های 4.5G به فروش می رسند. باید خاطرنشان کنیم 4.5G یک شبکه مخابراتی متفاوت نیست بلکه این نوع مودم ها از قابلیت تجمیع فرکانس ها پشتیبانی می نمایند و بنابراین می توانند سرعت بالاتر و تاخیر پایین تری در اختیار شما قرار دهند.

عمر باتری

برترین مودم های جیبی همراه موجود در بازار، باید عمر باتری خوبی داشته باشند. هرکدام از این مودم ها از نظر ظرفیت باتری تفاوت هایی با یکدیگر دارند ولی اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید در شرایط مختلف از مودم استفاده کنید، پس بدون شک باید یک مودم جیبی با باتری دارای ظرفیت بالا بخرید تا در شرایطی به برق دسترسی ندارید، برای استفاده از اینترنت با مشکل روبرو نشوید.

تعداد کاربران قابل اتصال به مودم

معمولا مودم های جیبی برای استفاده به وسیله کاربران محدودی استفاده می شوند ولی اگر قرار است افراد زیادی به مودم موردنظر وصل شوند، قبل از خرید حتما این نکته را در نظر بگیرید تا محدودیت های مودم، جلوی اتصال تعداد نفرات مدنظر شما را نگیرد.

امکان ارسال و دریافت پیامک

با وجود اینکه برای بسیاری از کاربران این معینه اهمیت زیادی ندارد، اما در هر صورت بودن این معینه بهتر از نبودن آن است. زیرا مثلا اگر چنین قابلیتی داشته باشد، می توانید پیامک های مربوط به هشدار تمام شدن بسته های اینترنتی را مشاهده کنید.

نمایشگر

در صورتیکه مودم همراه یک نمایشگر داشته باشد، معمولا در نمایشگر موردنظر اطلاعاتی مانند شارژ باتری، قدرت سیگنال و شرایط اتصال به اینترنت نشان داده می گردد. بنابراین برترین مودم های جیبی بازار بهتر است دارای چنین معینه ای باشند.

برترین مودم های جیبی همراه در رده های قیمتی مختلف

بعد از مطرح کردن نکات مهمی که قبل از خرید مودم همراه باید در نظر بگیرید، در ادامه برترین مودم های جیبی همراه در خبرنگاران را معرفی می کنیم که در بازه های قیمتی مختلف به فروش می رسند.

مودم 4.5G قابل حمل آلکاتل مدل EE71

شرکت آلکاتل سال ها قبل در زمینه ساخت گوشی های موبایل معروفیت زیادی داشت ولی حالا این شرکت با وجود اینکه به طور محدود در بازار موبایل حضور دارد، ولی عمده فعالیت آن مربوط به تلفن بی سیم و مودم های مختلف است. این مودم که از نوع 4.5G محسوب می گردد، می تواند با تجمیع فرکانس ها سرعت خوبی در اختیار شما قرار دهد. مقدار این مودم بسیار کوچک است و بنابراین برای جابجا کردن آن با هیچ مشکل خاصی روبرو نمی شوید.

درون مودم یک باتری 2150 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که با هر بار شارژ، می تواند 10 ساعت انجام وظیفه کند. بعلاوه بدون احتیاج به استفاده از باتری و با برق مستقیم هم می توانید از این مودم استفاده کنید. از دیگر امکانات مودم نباید پشتیبانی از اتصال حداکثر 20 نفر را از قلم بیندازیم که این یعنی برای خانواده های شلوغ یا شرکت های کوچک هم پاسخگو است. مودم قابل حمل آلکاتل مدل EE71 از قابلیت ارسال و دریافت پیامک هم پشتیبانی می نماید و لازم نیست در این زمینه نگرانی داشته باشید.

مودم همراه 4G ایرانسل مدل FD-M40 G1

این مودم با وجود اینکه برترین مودم جیبی ایرانسل نیست، اما در هر صورت امکانات خوبی ارائه می دهد. البته در این مودم خبری از پشتیبانی از 4.5G نیست ولی برای بسیاری از کاربران، همین پشتیبانی از 4G کافی به نظر می رسد. درون مودم یک باتری 2200 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که می تواند عمردهی بالایی داشته باشد و ضمناً نباید امکان اتصال 10 نفر به این مودم را از قلم بیندازیم. در کنار پشتیبانی از امکان ارسال و دریافت پیامک، امکان قرارگیری کارت حافظه در بدنه هم وجود دارد که این یعنی به وسیله وای فای می توانید داده های موردنظر را به اشتراک بگذارید. همراه با این مودم، یک سیم کارت ایرانسل و 60 گیگابایت اینترنت سه ماهه هم در اختیار شما قرار می گیرد.

مودم 4G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-910M

شرکت دی-لینک برای فعالان حوزه شبکه و اینترنت برند شناخته شده و محبوبی است. این مودم 4G دی-لینک را می توانیم یکی از برترین مودم های همراه جیبی 4G در نظر بگیریم که می تواند سرعت دانلود 150 مگابیت در ثانیه را ارائه کند. حداکثر سرعت آپلود با این مودم به 50 مگابیت در ثانیه می رسد. این مودم ابعادی در حد یک فلش مموری معمولی دارد و بنابراین با وصل کردن به یک پورت USB می توانید انرژی مورداحتیاج آن را برای فعالیت تامین کنید. از دیگر ویژگی های آن باید به پشتیبانی از کارت حافظه و قابلیت اتصال همزمان به 8 دستگاه اشاره کنیم. 83 درصد از خریداران این محصول در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگران توصیه نموده اند و به همین دلیل می توانیم آن را به عنوان یکی از برترین مودم های جیبی در ایران معرفی کنیم.

مودم 5G ای ای مدل QTAD52E

اگر در پی خرید برترین مودم به اصطلاح جیبی 5G هستید، پس احتمالا با این مدل تا حدی آشنا هستید که با وجود بهره گیری از باتری داخلی، به علت ابعاد بزرگ در جیب جا نمی گردد. اگرچه هنوز اینترنت 5G در ایران فراگیر نشده، اما در هر صورت روز به روز منطقه ها بیشتری تحت پوشش شبکه 5G قرار می گیرند. این مودم می تواند تا حداکثر 64 کاربر را با فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز پوشش دهند و درون آن باتری 6460 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که با هر بار شارژ، حدود 12 ساعت انجام وظیفه می نماید.

البته با وجود تمام مزایایی که این مودم دارد، نمی توانیم قیمت بسیار بالای آن را نادیده بگیریم. به همین دلیل برای بسیاری از کاربران خرید یک گوشی 5G مقرون به صرفه قیمت و استفاده از گوشی موردنظر به عنوان مودم 5G، منطقی تر است.

مودم 4G قابل حمل نزتک مدل NZT-77C

این مودم 4G یکی دیگر از برترین برترین مودم های جیبی در ایران محسوب می گردد که پیروز شده نظر مثبت بیش از 75 درصد از خریداران این محصول در خبرنگاران را جلب کند. این مودم بدنه بسیار کوچکی دارد و در نمایشگر تعبیه شده در بدنه، قادر به مشاهده اطلاعاتی مانند شرایط شبکه، مقدار باتری و دیگر موارد این چنینی هستید. در کنار پشتیبانی از کارت حافظه، باید به بهره گیری از باتری 2000 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم که حدود 4 ساعت دوام می آورد. حداکثر سرعت دانلود و آپلود این مودم به ترتیب 150 و 50 مگابیت در ثانیه است که می تواند به طور همزمان به 10 دستگاه وصل گردد.

مودم USB 3G همراه اول مدل E303

این مودم بدون شک برترین مودم جیبی همراه اول نیست زیرا فقط از شبکه 3G پشتیبانی می نماید و بنابراین قرار نیست با سرعت بالایی روبرو شوید. اما برای بعضی کارها، همین اینترنت 3G هم کار راه انداز است. باید خاطرنشان کنیم این مودم وای فای ارائه نمی دهد و بنابراین صرفا به وسیله پورت USB داده ها منتقل می شوند. اگر هم در پی استفاده از سایر سیم کارت ها هستید، این مودم مناسب شما نخواهد بود زیرا فقط از سیم کارت های همراه اول پشتیبانی می نماید.

مودم 4.5G قابل حمل آلکاتل مدل BT71

BT71 یکی دیگر از مودم های 4.5G ساخت شرکت آلکاتل است که از حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می نماید و حداکثر 20 دستگاه می تواند به وسیله وای فای به این مودم وصل گردد. از دیگر امکانات مودم با به بهره گیری از باتری 2150 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم با هر بار شارژ حدود 7 تا 8 ساعت دوام می آ ورد. بعلاوه نباید پشتیبانی از قابلیت ارسال و دریافت پیامک را از قلم بیندازیم که این معینه برای بعضی کاربران اهمیت زیادی دارد.

مودم 4G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M

یکی دیگر از برترین مودم های وای فای جیبی در بازار ایران، این مودم DWR-930M است که به وسیله دی-لینک ساخته شده. سرعت دانلود این مودم 150 مگابیت در ثانیه است و با انواع سیم کارت ها می توانید از آن استفاده کنید. در مجموع 8 دستگاه می توانند به این مودم وصل شوند که برای محیط خانه کافی است. درون این مودم یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که می تواند برای ساعت ها، انرژی مورداحتیاج را تامین کند. این مودم در خبرنگاران مورد توجه زیادی قرار گرفته و 73 درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند.

مودم 4G اسفیورد مدل دانگل T670

بعضی مودم های جیبی در حد و مقدار فلش مموری هستند و بنابراین این مدل ها هواداران زیادی دارند. این مودم از وای فای هم پشتیبانی می نماید و 10 دستگاه به وسیله وای فای می توانند به آن وصل شوند. با توجه به اینکه در این مودم خبری از باتری نیست، انرژی مورد احتیاج به وسیله پورت USB تامین می گردد. رمز پیش فرض مربوط به وای فای مودم بر روی جعبه نوشته شده و به منظور تغییر رمز، باید آن را به یک کامپیوتر وصل کنید. در کل این مودم از بدنه خوش ساختی بهره می برد و با توجه به قیمت و امکاناتی که ارائه می دهد، ارزش خرید بالایی دارد.

مودم 4G قابل حمل موبی لینک مدل MF700

این مودم 4G از تمام سیم کارت های اپراتورهای مخابراتی ایران پشتیبانی می نماید و در این زمینه محدودیتی ندارد. سرعت دانلود این مودم به 150 مگابیت در ثانیه می رسد و سرعت آپلود آن هم حداکثر 50 مگابیت در ثانیه است. پشتیبانی از پیامک فارسی و بعلاوه پشتیبانی از کدهای دستوری USSD از دیگر امکانات این مودم به شمار میرود. در کل این محدوده قیمتی، یکی از برترین مودم های جیبی در بازار ایران به شمار می رود و 75 درصد از خریداران این محصول در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند.

مودم 4G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-932C-F1

یکی دیگر از مودم های باکیفیت جیبی در بازار ایران، این مودم دی-لینک است که فقط 100 گرم وزن دارد و به لطف بهره گیری از باتری 2000 میلی آمپر ساعتی، می تواند ساعت ها انجام وظیفه کند. طبیعتا این مودم به علت مقدار کوچکی که دارد، برای وای فای برد کمی را پوشش می دهد که در همین حد هم کار راه انداز است. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به پشتیبانی از ارسال و دریافت پیامک و سرعت دانلود و آپلود 150 و 50 مگابیت در ثانیه اشاره کنیم.

مودم 4.5G قابل حمل یوکیو مدل Speed Wifi Next W05

در نگاه اول، طراحی مجذوب کننده این مودم توجه را جلب می نماید و به لطف همین موضوع و البته معینه هایی که ارائه می دهد، آن را در فهرست برترین مودم همراه جیبی قرار داده ایم. این مودم از نمایشگر لمسی 2.4 اینچی بهره می برد که برای بسیاری از تنظیمات، می توانید از همین نمایشگر استفاده کنید. درون مودم یک باتری 2750 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که با هر بار شارژ، حدود 7 ساعت انجام وظیفه می نماید. حداکثر 10 دستگاه می تواند به این مودم وصل گردد و در کل مودم باکیفیت و کاربردی محسوب می گردد.

مودم 4G ایرانسل مدل LH96

ایرانسل با همکاری شرکت های مختلف، مودم های متفاوتی را راهی بازار نموده است و این مودم 4G یکی از همین مودم های ایرانسل است. مودم 4G ایرانسل مدل LH96 ابعاد بسیار کوچکی دارد و واقعا یک مودم جیبی محسوب می گردد. در کنار شیار سیم کارت یک شیار کارت حافظه تعبیه شده که به یاری آن می توان از کارت های حافظه Micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت در این محصول استفاده کرد. مودم LH96 انرژی خود را به وسیله باتری داخلی لیتیوم یون با مقدار ظرفیت 2500 میلی آمپر تأمین می نماید. به یاری این باتری می توان تا 8 ساعت از مودم استفاده کرد.

مودم 4G قابل حمل هوآوی مدل E5577C

شرکت هواوی احتیاجی به معرفی ندارد و با وجود اینکه در سال های گذشته به علت تحریم های آمریکا در بازار موبایل با مسائل زیادی روبرو شده، اما همچنان مودم های باکیفیتی را فراوری می نماید. این مدل یکی از همین مودم های باکیفیت است که می توانیم آن را یکی از برترین مودم های جیبی 4G در نظر بگیریم. شرکت هوآوی در قسمت جلویی مودم یک نمایشگر کوچک تعبیه نموده است که می تواند اطلاعات خوبی از شرایط شارژ مودم، اطلاعات آنتن دهی، شبکه بی سیم و… به کاربر ارائه کند. در کنار این صفحه نمایش یک کلید برای خاموش/ روشن کردن مودم به چشم می خورد.

این مودم با انواع سیم کارت ها سازگار است و بعلاوه از کارت حافظه پشتیبانی می نماید. در صورت نصب کارت حافظه در این مودم می توان به صورت بی سیم به اطلاعات موجود در مودم دسترسی داشت. مودم هوآوی مدل E5577C می تواند از 10 کاربر به طور همزمان پشتیبانی کند. این موضوع باعث می گردد که نه تنها شما بلکه دوستان یا خانواده تان بتوانند به آن متصل شوند و به استفاده از اینترنت بپردازند. باتری استفاده شده در مودم 1500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که حدود 6 ساعت دوام می آورد. در نهایت باید بگوییم که 75 درصد از خریداران این محصول در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند.

مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل M7200

در انتهای فهرست برترین مودم های جیبی، باید یک مودم 4G ساخت شرکت مشهور تی پی-لینک را معرفی کنیم. این مودم فقط 100 گرم وزن دارد و بنابراین جابجایی آن بسیار ساده است. باتری 2000 میلی آمپر ساعتی که در بدنه این مودم تعبیه شده، می تواند به مدت 8 ساعت انجام وظیفه کند. بنابراین اگر دنبال خرید یک مودم 4G باکیفیت هستید، توصیه می کنیم این مدل را هم در بین گزینه های خود قرار دهید.

سخن پایانی

در راهنمای خرید برترین مودم های جیبی، کوشش کردیم به چندین مدل با قیمت های مختلف بپردازیم. بنابراین بعد از معین کردن و بودجه و احتیاجهایی که دارید، می توانید برترین انتخاب را داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید این نوع مودم ها از نظر سرعت اینترنت قرار نیست معجزه نمایند و باید در محل موردنظر، سیگنال های اینترنت موبایل قدرت کافی داشته باشند تا این مودم ها هم بتوانند سرعت خوبی در اختیار شما قرار دهند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1477

به "راهنمای خرید برترین مودم جیبی؛ همراه بی دردسر برای اتصال اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین مودم جیبی؛ همراه بی دردسر برای اتصال اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید