روایت خبرنگار خبرنگاران از تجمع سوم خرداد مردم غیزانیه

به گزارش مجله جغتای، خبرنگار اعزامی خبرنگاران، برای اتفاق روز شنبه (3 خرداد) مردم غیزانیه در منطقه حضور پیدا کرد و با شاهدان و اهالی منطقه به مصاحبه نشست.

روایت خبرنگار خبرنگاران از تجمع سوم خرداد مردم غیزانیه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، خبرنگار اعزامی خبرنگاران، برای اتفاق روز شنبه، سوم خرداد مردم غیزانیه در منطقه حضور پیدا کرد و با شاهدان و اهالی منطقه به تبادل نظر نشست.

ساعت 10 صبح روز شنبه، سوم خرداد مردم چند روستا از بخش غیزانیه که از نبود آب و مشکلاتش به ستوه آمدند، به سمت بخشداری غیزانیه حرکت کردند تا مشکل را با مسئولان مطرح نمایند، ولی مسئولان در بخشداری حاضر نبوده و کسی جوابگوی مردم نبود. این ناراحتی منجر به صحبت با کارمند های بخشداری شد، ولی به گفته مردم، نه تنها کمکی به آن ها نشد، بلکه همین صحبت ها موجب خشم و ناراحتی بیشتر مردم شد.

مردم نا امید از بخشداری در راه برگشت به روستا، تصمیم گرفتند جاده ترانزیتی اهواز-امیدیه را ببندند تا بلکه اینگونه صدایشان به گوش مسئولان برسد.

آن ها با استفاده از سنگ و سوزاندن لاستیک جهت جاده را بستند تا اعتراض نمایند و مسئولان را به آنجا بکشانند، ولی از مسئولان خبری نشد.

نیروی نظامی در محلی که جاده بسته شده حضور پیدا کرد و در ابتدا سعی کرد که با متقاعد کردن و فراهم کردن آرامش، جاده را باز کند، ولی پیروز نشد و اعتراض به مشکل نبود آب با همان جاده بسته ادامه پیدا کرد.

یکی از درجه داران نظامی محلی در برخورد نادرست با مردم، باعث ایجاد تشویش و التهاب و ایجاد فضای مقابله ای بین مردم و نیروی انتظامی شد و باعث شد که مردم معترض با سنگ و چوب به بقیه مامورین حمله کردند و دو نفر از سربازان صدمه دیدند.

درگیری شدت گرفت و همچنان جاده بسته بود. راهبرد نیروی نظامی برخورد قهری و تیراندازی و ایجاد صدا با اسلحه های جنگی و شات گان و شلیک تیر های ساچمه ای به سمت مردم بود تا با تیراندازی باعث متفرق شدن مردم شوند، که این کار باعث مجروحیت چهار یا پنج نفر از مردم شد.

دالوند، رییس نیروی انتظامی اهواز در جایی خبر از تیر خوردن دو نفر و بازداشت شدن عده ای داده است. بعد از تیراندازی و ایجاد سر صدا از طریق اسلحه، جمعیت متفرق و متقاعد شد تا جاده باز گردد. اما مشکل آب غیزانیه هنوز هم ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 240

به "روایت خبرنگار خبرنگاران از تجمع سوم خرداد مردم غیزانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت خبرنگار خبرنگاران از تجمع سوم خرداد مردم غیزانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید