سرمایه گذاری 65 هزار ملیارد تومانی وزارت نیرو برای بهره برداری از 290 پروژه عظیم صنعت آب و برق تا سرانجام سال

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران- وزیر نیرو گفت: سال جاری برای بهره برداری از 290 پروژه عظیم صنعت آب و برق تا انتها سال برنامه ریزی شده است.

سرمایه گذاری 65 هزار ملیارد تومانی وزارت نیرو برای بهره برداری از 290 پروژه عظیم صنعت آب و برق تا سرانجام سال

رضا اردکانیان در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی 6 پروژه عظیم آب و برق در سه استان کشور، اضافه کرد: برای به ثمر رسیدن این 290 طرح بیش از 65 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از این طرح ها تا انتها دولت تدبیر و امید و به صورت هفتگی در قالب پویش هر هفته #الف ب-ایران به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: بهره برداری از بیش از 173 طرح با سرمایه گذاری بیش از 43 هزار میلیارد تومان، تا انتها دولت تدبیر و امید انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در آغازین ماه سال 1400 خورشیدی و در دومین هفته مرحله سوم پویش #هرهفته الف-ب-ایران، امروز 6 پروژه صنعت آب و برق به ارزش 514 میلیارد و 500 میلیون تومان در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران افتتاح شد.

از 6 پروژه افتتاحی در این سه استان، سه پروژه برای خوزستان، 2 پروژه سهم استان سیستان و بلوچستان و یک پروژه نیز در استان مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسید.

سه پروژه آماده افتتاح صنعت برق در استان خوزستان شامل فاز نخست پست 132.33 کیلوولت سردشت و خط ارتباطی آن، پست 132 کیلوولت GIS بیدبلند و خطوط ارتباطی آن و پست 132 کیلوولت پاک چوب و خط ارتباطی آن است که در شهرستان های دزفول، ماهشهر و شوش با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش قدرت مانور و ایجاد رضایت عمومی افتتاح شد.

پروژه های فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان و آب رسانی به 20 روستا برای تامین آب پایدار و سالم پنج هزار و 18 نفر جمعیت تحت پوشش در 2 شهرستان تفتان و زاهدان، 2 پروژه در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

سد لاستیکی لاریم با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب و 40 هکتار وسعت دریاچه، تنها پروژه افتتاحی در استان مازندران است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 800

به "سرمایه گذاری 65 هزار ملیارد تومانی وزارت نیرو برای بهره برداری از 290 پروژه عظیم صنعت آب و برق تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 65 هزار ملیارد تومانی وزارت نیرو برای بهره برداری از 290 پروژه عظیم صنعت آب و برق تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید