تور سریلانکا: سوغات بنتوتا؛ شهری ساحلی در سریلانکا

به گزارش مجله جغتای، سفر به بنتوتا، بدون خریدن سوغاتی های بومی و صنایع دستی سنتی، کامل نمی گردد. سوغات بنتوتا، بسیار متنوع و مجذوب کننده است؛ از فیل های چوبی گرفته تا ساری های رنگارنگ.

تور سریلانکا: سوغات بنتوتا؛ شهری ساحلی در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

شهر ساحلی بنتوتا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری سریلانکا است که در منطقه گاله استان جنوبی واقع شده است. این شهر دارای سواحل شنی سفید و طلایی با چشم اندازی خیره نماینده است. در تور بنتوتا می توانید زمانی را برای خرید در بازارچه های شهر در نظر بگیرید.

سریلانکا، بهشتی برای دوستداران خرید است. بنتوتا، یکی از شهرهای توریستی این کشور و یکی از جاهای دیدنی سریلانکا است که فرصت های بسیاری برای خرید دارد. فرهنگ غنی و متفاوت این شهر باعث شده که سوغاتی ها و صنایع دستی فراوانی داشته باشد که توجه گردشگران خارجی را جلب می نماید. این سوغاتی ها به قدری تنوع دارند که با هر سطح بودجه ای می توانید برای عزیزان خود هدیه ای بخرید. در ادامه، تعدادی از سوغاتی های بنتوتا را معرفی می کنیم که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می گیرند.

زیورآلات و سنگ های قیمتی

یکی از گران ترین و البته مجذوب نماینده ترین سوغاتی های بنتوتا، انواع زیورآلات و سنگ های قیمتی است. در سریلانکا، معادن بسیاری وجود دارد که سنگ های قیمتی از آن ها استخراج می گردد به خصوص سنگ ماه. در سریلانکا حتی می توانید از این معدن های استخراج سنگ بازدید کنید و نحوه استخراج، برش و شکل دهی به آن ها را ببینید. در همه منطقه ها توریستی شهر، فروشگاه های زیورآلات وجود دارند که با یاری این سنگ های قیمتی و انواع فلزات، زیورآلاتی زیبا با طرح های خاص می سازند و عرضه می نمایند. البته در موزه های مختلف نیز می توانید فرایند استخراج سنگ از معدن را در قالب فیلم ها و نمایشگاه های بصری دیدن کنید و اطلاعات جالبی در مورد سنگ ها بگیرید. مطمئنا برای انتخاب کردن از بین این همه سنگ و زیورآلات زیبا، سردرگم می گردد.

چای

چای سیلان همواره در سراسر جهان مشهور بوده و یکی از برترین سوغاتی هایی است که می توانید از سریلانکا بخرید. در بنتوتا انواع چای با کیفیت ها و بسته بندی های مختلف به فروش می رسد. حتی می توانید از باغ های چای و نحوه برداشت و فرآوری آن بازدید کنید. می توانید انواع چای را امتحان کنید و هرکدام که عطر و طعمش را پسندیدید بخرید. این چای ها در بسته بندی های شیک و مناسب هدیه دادن، در فروشگاه های سوغات، عرضه می شوند. مشهورترین برند چای در سریلانکا برند Dilmah است.

ظروف چینی

آیا می دانستید که مشهورترین ظروف چینی از برند ژاپنی Noritake در سریلانکا فراوری می شوند؟ این محصولات را می توانید با قیمت های بسیار مناسبی در فروشگاه ها و اوت لت های این برند بخرید. این ظروف معمولا بسته بندی های محکمی دارند و می توانید آن ها را در مسافت های طولانی حمل کنید.

چوب دارچین

در سریلانکا انواع ادویه جات فراوری می شوند که یکی از مهم ترین آن ها دارچین است. در واقع سریلانکا یکی از بزرگترین فراورینمایندگان و صادرنمایندگان دارچین است. چوب های دارچین در بسته بندی های شیک در فروشگاه های سوغات عرضه می گردد البته به غیر از چوب دارچین، پودر آن را نیز می توانید تهیه کنید.

ماسک های چوبی

منبت کاری روی چوب یکی از هنرهایی است که به طور گسترده در سریلانکا به آن پرداخته می گردد. ماسک های چوبی منبت کاری شده یکی از سوغاتی های مشهور و محبوب این کشور است که به رنگ ها و طرح های مختلفی فراوری می شوند و می توانید آن ها را به عنوان یک وسیله تزیینی که یادآور فرهنگ سریلانکا است، تهیه کنید. هرکدام از این ماسک ها، معنی و مفهومی خاص دارد. مثلا ماسک های قرمز از شما حفاظت می نمایند یا ماسک های زرد برایتان سلامتی به ارمغان می آورند و ماسک های آبی سبب موفقیت شغلی می شوند. البته این روزها دیگر این اعتقادات بومی، رواج ندارد و ماسک ها را فقط برای زیبایی تهیه می نمایند.

سبدهای دست بافت

در سریلانکا به خصوص در نواحی روستایی، بافت نوعی سبد و زیرانداز با الیافی خاص رواج دارد. این سبدها معمولا طرح های هندسی دارند و به رنگ سیاه و سفید هستند و گاهی از رنگ قرمز نیز در تهیه آن ها استفاده می گردد. البته حمل و نقل این سوغات، راحت نیست ولی اگر دوست دارید یک سوغاتی سنتی و کاملا بومی بخرید، می توانید انواع سبدهای کوچک تر را انتخاب کنید و با خود به خانه ببرید.

ساری

ساری در سریلانکا با ساری های هندی تفاوت دارد. این ساری، سه تکه است و معمولا رنگ های روشن و مجذوب نمایندهی دارد. البته پوشیدن ساری، کار راحتی نیست و فقط از زنان محلی برمی آید ولی اگر لباس های محلی را دوست دارید می توانید به عنوان سوغات بخرید و البته باید از فروشنده یا یکی از زنان محلی بخواهید تا پوشیدن آن را یادتان بدهد.

اشیای قدیمی و عتیقه جات

برخی از افراد، اشیای قدیمی و عتیقه را دوست دارند و هزینه های بسیاری بابت آن ها می پردازند. در بازارچه های بنتوتا می توانید انواع اشیای قدیمی را پیدا کنید که در بین آن ها زیورآلات و سنگ های قدیمی نیز پیدا می گردد. انواع ساعت دیواری، گرامافون، ابزارهای قدیمی و... در بازارچه ها به فروش می رسد.

ادویه جات

ادویه یکی از محصولات سریلانکا است و به دارچین محدود نمی گردد. انواع ادویه جات را می توانید از فروشگاه های مخصوص بخرید و از تازگی و کیفیت آن ها مطمئن باشید. علاوه بر اینکه ادویه ها جداگانه به فروش می رسند، می توانید آن ها را به شکل مخلوط، تهیه کنید و به غذاهای خود، عطر و طعم غذاهای سریلانکایی را اضافه کنید.

هنرهای سنگی سریلانکایی

سنگ های نقاشی شده تقریبا همه جا پیدا می شوند ولی در سریلانکا، هنرمندان بومی از طرح های سنتی برای این نقاشی ها استفاده می نمایند. مثلا طرح هایی از فیل ها یا افرادی در حال اجرای پایکوبی های محلی. این سنگ های نقاشی شده، سوغاتی های خوبی هستند که فرهنگ سریلانکا را به زیبایی منتقل می نمایند. ضمن اینکه با خرید این سنگ ها، یاریی به توسعه هنرهای بومی می کنید.

داروهای گیاهی و محصولات زیبایی ارگانیک

طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی در سریلانکا هنوز نیز رواج بسیاری دارد و بسیار به آن اهمیت داده می گردد. در این کشور علاوه بر اینکه می توانید از خدمات طبیبان سنتی بهره ببرید و داروهای گیاهی بخرید، محصولات دیگری نیز برای خرید پیدا خواهید کرد. مثلا انواع محصولات زیبایی ارگانیک مثل صابون ها، شوینده ها، روغن های ماساژ، شامپو و...

آثار هنری با طرح فیل

فیل یکی از حیوانات نمادین سریلانکا است و به همین علت طرح فیل، یکی از موتیف های رایج در این کشور است که با آن اشیای مختلف طراحی می شوند. انواع نقاشی، آثار هنری، تندیس های چوبی و سنگی حتی پارچه و لباس با طرح فیل را می توانید از فروشگاه های سوغات بخرید. عروسک های پولیشی، فیل های تراشیده شده از سنگ های قیمتی، فیل های منبت کاری شده، مگنت با طرح فیل و... از دیگر سوغاتی هایی است که می توانید در بنتوتا بخرید.

منسوجات دست بافت

در بنتوتا از بازارچه ها می توانید پارچه ها و منسوجاتی را بخرید که کاملا دست بافت هستند و با ابزارهای قدیمی و با تکنیک های خاصی بافته می شوند. این پارچه ها معمولا طرح های هندسی و سنتی دارند. علاوه بر پارچه می توانید محصولات تهیه شده از آن ها مثلا لباس و اشیای دکوراتیو مثل کوسن بخرید. نظر و تجربیات خود را در مورد سفر به سریلانکا با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / inditales.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1208

به "تور سریلانکا: سوغات بنتوتا؛ شهری ساحلی در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: سوغات بنتوتا؛ شهری ساحلی در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید