ضروری ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ

به گزارش مجله جغتای، در خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ توجه به استانداردها و ویژگی های وسیله بسیار اهمیت دارد. ضروری ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ کدامند؟

ضروری ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ

وسایل کوهنوردی و کمپینگ این توانایی را دارند که تجربه ای را که می تواند روزهایی پر از ورزش و تناسب اندام را برایتان رقم بزند، تبدیل به برترین یا بدترین تجربه نمایند. از این رو در خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ توجه به استانداردها و ویژگی های وسیله ای که ساعت ها و بلکه روزها در سفر همراه همیشگی شما است، چیزی کم از خود ماجرا ندارد. در عین حال داشتن برخی وسایل از ضروریات است که بدون آنها سفر شما با مخاطرات بسیاری همراه خواهد شد.

کفش کوه

در کوهنوردی یا کمپینگی که در آن پیاده روی های طولانی دارید، داشتن کفش کوه مناسب اولین ضرورت است. بنابراین به جای اینکه از کفش های فرسوده و کهنه خود برای رفتن به کوه یا کمپینگ بهره ببرید، لازم است کفشی مناسب تهیه کنید که فشار بیش از حد به کمرتان وارد نکند، پایتان در آن آسوده باشد، در سراشیبی ها و سربالایی ها تعادلتان را حفظ کند.

اولین ویژگی کفش کوه، ساق دار بودن آن است که مچ پایتان را از خطر پیچ خوردگی در راستا محافظت کند. دیگر اینکه متریال مورد استفاده در کفش باید ضدآب باشد تا در شرایط مختلف جوی پایتان را خشک نگه دارد. زیره کفش باید عاج دار و تهیه شده از لاستیک مقاوم باشد.

به گزارش ویرلن؛ وزن کفش هم اهمیت زیادی دارد و موقع خرید باید توجه داشته باشید که وزن زیادی نداشته باشد. معمولاً کفش های استاندارد چیزی حدود 300 گرم وزن دارند.

کوله پشتی

داشتن کوله پشتی استاندارد و اصولی در سفرهایی با پیاده روی طولانی یا سفرهای چندروزه لازم است. وزن کوله نباید به کمر فشار بیاورد، جنس پارچه استفاده شده در آن بهتر است ضخیم و ضدآب باشد و دوخت محکمی داشته باشد، دسته های آن باید لایه ای از اسفنج فشرده داشته باشند تا شانه ها را کمتر اذیت نمایند و بین کوله و بدن شما باید فاصله ای برقرار گردد تا هوا جریان پیدا کند. کوله ای که می خرید باید متناسب با ارتفاع تنه شما باشد که این عدد در کاتالوگی که همراه کوله است، ذکر شده است.

کیسه خواب

اگر به کوهنوردی و سفرهای کمپینگی علاقه دارید، پیش می آید که شبی را در کوه یا در دامان طبیعت بگذارنید. همواره نمی گردد وسیله قرض گرفت یا از این و آن جور کرد. برای یک کوهنورد یا کسی که به سفر ماجراجویانه علاقه دارد داشتن کیسه خواب از ضروریات است. توجه به چندچیز در خرید کیسه خواب اهمیت دارد: ابعاد، وزن و دمای مناسب برای استفاده. آدم معمولا یک کیسه خواب می خرد و همواره همان را همراه می برد؛ بنابراین لازم است کیسه خوابی تهیه کنید که در انواع شرایط جوی قابل استفاده باشد. برترین کیسه خواب ها با پر، پُر شده اند؛ وزنی کمتر از یک کیلوگرم و ابعادی کوچک تر از یک خربزه میانه دارند. البته برای وسیله ای با این ویژگی ها، مبلغ چندان کمی نباید بپردازید. برای به صرفه تر شدن خریدتان می توانید از کسانی که وسایل خود را در حد نو نگهداری نموده اند و حالا آگهی فروش لوازم کوهنوردی و کمپینگ خود را در سایتی مثل دیوار گذاشته اند خرید کنید.

زیرانداز مناسب

اگر به سفری با کیفیت باور دارید، نباید تهیه زیرانداز مناسب را فراموش کنید. در لیست خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ خود حتما زیرانداز مناسب را بگنجانید. برخی ها زیرانداز را سرسری می گیرند و هر ملحفه و پارچه ای را که دم دستشان باشد به عنوان زیرانداز برمی دارند و به سفر می برند. درحالی که اولین ویژگی یک زیرانداز خوب ضدآب بودن آن است تا در انواع شرایط آب و هوایی بتوانید از آن بهره ببرید. زیراندازها کاربردهای متفاوت دارند، اگر می خواهید برای زیر کیسه خواب از آنها بهره ببرید، نوع بادی یا فومی آن بهتر از انواع دیگر است. زیراندازهای پارچه ای هم هستند که حجم کمی از کوله شما را می گیرند و برخی از آنها خاصیت ضدآب دارند.

چند راسته در تهران و برخی شهرهای بزرگ و بعلاوه سایت های بی شماری به فروش لوازم کوهنوردی و کمپینگ مشغول هستند؛ اما با توجه به کمبود وقت و علاقه به خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ با صرفه مالی، سایت دیوار از جمله جاهایی است که می توانید با هر نوع سلیقه، احتیاج و بودجه، وسایل مورد احتیاج خود را بی واسطه از علاقه مندان کوه و سفر تهیه کنید. داشتن این وسایل در سفری همراه با ورزش و تناسب اندام نقشی مهم ایفا می نماید.

منبع: کجارو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1212

به "ضروری ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضروری ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید