طالبان: کابل با ایجاد مانع در مذاکرات بین الافغانی به دنبال حل مسائل از راه جنگ است

به گزارش مجله جغتای، سخنگوی طالبان با اشاره به توافقنامه قطر و آزادی زندانیان این گروه گفت که کابل با ایجاد مانع در فرایند صلح در پی تخریب این فرایند و نیز به دنبال حل مسائل به وسیله جنگ است.

طالبان: کابل با ایجاد مانع در مذاکرات بین الافغانی به دنبال حل مسائل از راه جنگ است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اشاره به توافق با آمریکا در قطر و تاکید بر آزادی زندانیان این گروه براساس فهرست ارائه شده گفت که کابل در این باره بهانه جویی می نماید و زمانی که هیئت فنی طالبان بازگشته اقدام به آزادی یک عده از زندانیان نامعلوم نموده است.

مجاهد اضافه کرد که دولت افغانستان مسئولیت دارد تا در فرایند آزادی زندانیان ایجاد مانع نکند زیرا توافقنامه امضا شده با تمام جزئیات آن توسط مقامات آمریکایی به اطلاع مقامات افغان و دیگر جناح های سیاسی رسیده است.

از سوی دیگر نیز درصورت عملی شدن توافقنامه مذاکرات بین الافغانی شروع می گردد که کابل و دیگر جریان های سیاسی به آن بشدت احتیاج دارند.

سخنگوی طالبان عدم آزادی زندانیان این گروه براساس فهرست ارائه شده را تخریب فرایند صلح و ایجاد مانع در برابر صلح واقعی دانست.

وی توضیح داد: اگر با ایجاد چنین موانعی از مذاکرات بین الافغانی جلوگیری گردد به معنی آن است که کابل ترجیح به تداوم جنگ و حل مسائل از راه جنگ دارد.

ذبیح الله مجاهد همچنین هشدار داد که در چنین شرایطی طالبان به به مبارزه نظامی و دوام جهاد مجبور می گردد. در آینده، مسئولیت هرگونه رویدادها، تحولات غیر مترقبه و مسائل بر عهده کسی می باشد که نقش خود را در راستای حل مسالمت آمیز و سیاسی ایفا نمی نماید، جلو تخریب را نمی گیرد و یا بطور عمد در برابر فرایند صلح ایجاد مانع می نماید.

پیش از این نیز رسانه های رسمی طالبان تصاویری از کمپ آموزشی عاملان نفوذی این گروه در ولایت پکتیا منتشر کردند.

بعضی کارشناسان می گویند این گروه برای عملیات بهاری و تشدید حملات آماده می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 157

به "طالبان: کابل با ایجاد مانع در مذاکرات بین الافغانی به دنبال حل مسائل از راه جنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: کابل با ایجاد مانع در مذاکرات بین الافغانی به دنبال حل مسائل از راه جنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید