طراحی ربات هوشمند برای تحقیقات و عملیات زیرآب

به گزارش مجله جغتای، دکتر مهدی علیاری شوره دلی در مورد طرح ربات زیرسطحی هوشمند با عملگرهای دوار، اظهار کرد: این طرح در سومین جشنواره دریا جهت پیشرفت در بخش شرکت های دانش بنیان دریایی به عنوان طرح برگزیده، رتبه سوم را کسب کرد.

طراحی ربات هوشمند برای تحقیقات و عملیات زیرآب

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مجری طرح با اشاره به قابلیت های این ربات، اضافه نمود: این ربات هوشمند زیرسطحی که به عنوان AUV شناخته می گردد، 5 درجه آزادی برای حرکت خود دارد و همچنین قابلیت تصمیم گیری برای عبور از موانع به یاری دو دوربین (ثابت و چرخان) را دارا است.

وی ادامه داد: همچنین این ربات مجهز به سیستم ارسال، دریافت و ذخیره تصاویر و سایر اطلاعات است.

علیاری اضافه نمود: از طرفی این ربات هوشمند می تواند دو ساعت مداوم در زیر آب کارهای تحقیقاتی و عملیاتی انجام دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: وزن این ربات 21 کیلوگرم است و به لحاظ حجمی نیز 22 لیتر حجم دارد.

علیاری توضیح داد: قابلیت هاورینگ و تثبیت شرایط به صورت معلق را دارد که عمدتا نمونه های خارجی این قابلیت را دارند. همچنین این طرح مشکل ابعاد عظیم و انرژی لازم برای حرکت ربات را در مقایسه با نمونه های خارجی تا سطح قابل قبولی حل نموده است.

رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان با بیان این که این طرح در صورت حمایت آینده بسیار روشنی خواهد داشت، گفت: در حال مذاکره با نیروی دریایی ارتش برای صنعتی سازی این ربات هستیم، اما هنوز پیروز به این مهم نشده ایم.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 534

به "طراحی ربات هوشمند برای تحقیقات و عملیات زیرآب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ربات هوشمند برای تحقیقات و عملیات زیرآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید