قطار چینی با سرعت باورنکردنی 1000 کیلومتر در ساعت

به گزارش مجله جغتای، سریع ترین قطار پرسرعت جهان که در حال حاضر استفاده می گردد، به سرعت 350 کیلومتر در ساعت می رسد. در شرایط فعلی به خاطر اصطکاک با ریل و مقاومت هوا نمی توان این سرعت را بیشتر از این افزایش داد. ولی قطار مغناطیسی داتونگ با حذف اصطکاک و کاهش مقاومت هوا احتمالاً می تواند به سرعت های بالاتر دست پیدا کند.

قطار چینی با سرعت باورنکردنی 1000 کیلومتر در ساعت

یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود 1000 کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع تر را داشته باشد.

محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر داتونگ در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش 210 متری در یک خط مخصوص قطار های مغناطیسی بود. سرعت کابین در نهایت به 50 کیلومتر بر ساعت رسید تا قطعات و ایمنی آن ها برای آزمایش های پرسرعت بعدی آنالیز گردد.

شرکت پیمانکار دفاعی CASIC که وظیفه فراوری و مدیریت این پروژه را برعهده داشته است، می گوید قطعاتی مثل آهنربا های ابررسانا، سیستم های پرتوان الکتریکی، کنترل های ایمنی مبتنی بر هوش مصنوعی، دستگاه های ارتباطی بی سیم و حسگر ها همگی در طول آزمایش ها طبق برنامه عمل کردند و حالا مسیر برای آزمایش های بیشتر هموار شده است.

هایپرلوپ CASIC برای آزمایش های بیشتر آماده می گردد

در این گزارش البته گفته نشده که هوا از داخل تونل تخلیه شده بود تا شرایط خلاء به وجود بیاید یا خیر. حفظ محیطی با فشار پایین در داخل تونل یکی از بزرگ ترین چالش ها در مسیر توسعه فناوری های هایپرلوپ است.

سریع ترین قطار پرسرعت جهان که در حال حاضر استفاده می گردد، به سرعت 350 کیلومتر در ساعت می رسد. در شرایط فعلی به خاطر اصطکاک با ریل و مقاومت هوا نمی توان این سرعت را بیشتر از این افزایش داد. ولی قطار مغناطیسی داتونگ با حذف اصطکاک و کاهش مقاومت هوا احتمالاً می تواند به سرعت های بالاتر دست پیدا کند.

بورینگ کمپانی متعلق به ایلان ماسک یکی از شرکت های فعال در این بازار است که اولین بار در سال 2012 ایده یک تونل هایپرلوپ را عنوان نمود و همچنان آن را دنبال می نماید. ریچارد برنسون، بنیان گذار هایپرلوپ وان هم دیگر کسی است که در این زمینه فعالیت دارد و در اولین آزمایش خود در سال 2020 به سرعت 172 کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

اما مسائل فنی و مالی مهم ترین مسئله ای است که بر مسیر آینده این شرکت ها سایه انداخته و ادامه کار آن ها را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1397

به "قطار چینی با سرعت باورنکردنی 1000 کیلومتر در ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار چینی با سرعت باورنکردنی 1000 کیلومتر در ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید