محدودیت های کرونایی در ساوه اعمال نمی گردد

به گزارش مجله جغتای، تعطیلی مشاغل گروه های شغلی ساوه به اطلاع کاسبان نرسیده است.

محدودیت های کرونایی در ساوه اعمال نمی گردد

به گزارش خبرنگار از ، در بازدید گروه های بازرس بهداشتی شهرستان ساوه ، اکثرا واحد های گرو های شغلی در حال فعالیت بودند و صاحبان صنوف از اطلاع رسانی اتاق اصناف در تعطیلی واحد ها ابراز بی اطلاعی می کردند.

این در حالی است که رنگ کرونای شهرستان ساوه قرمز است و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی و ستاد ملی کرونا فعالیت گروه شغلی 2، 3 و 4 دراین شهر ممنوع است.

دکتر کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در همین رابطه گفت: با توجه به تصمیم ستاد کرونای استان مرکزی و تاکید استاندار مرکزی متاسفانه در ساوه شاهد اعمال نشدن و ابلاغ محدودیت های شرایط قرمز کرونا هستیم.

کریمی در بازدید از اعمال محدودیت های کرونایی در گرو های شغلی اصناف ساوه گفت: در شرایط قرمز کرونایی باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی گرو های شغلی 2، 3 و 4 تعطیل شوند که این مهم در ساوه اجرایی نشده است.

او اضافه نمود: با اعلام شرایط قرمز کرونایی، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر نهاد های مسئول در اعمال محدودیت ها هستیم.

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی و ستاد ملی کرونا از پانزدهم فروردین ماه محدودیت تردد و فعالیت اصناف در شهر های قرمز و نارنجی اعمال و با متخلفان برخورد قاطع می گردد.

با توجه به این مصوبه و جدول رنگ بندی کرونا در تاریخ 16 فروردین 1400 که همه شهرستان های استان مرکزی در شرایط قرمز و نارنجی قرار گرفتند محدودیت تردد و فعالیت اصناف در تمام شهر های استان مرکزی اعمال می گردد.

بر این اساس، مقرر شد گروه های شغلی 2، 3، 4 و بازار های سرپوشیده و باز، پاساژ ها، مراکز آموزشی، نماز های آدینه و جماعت، تالار ها و مراکز خرید از صبح یکشنبه 15 فروردین برای مدت 2 هفته تعطیل شوند و رفت و آمد در شهر های نارنجی و قرمز ممنوع گردد.

همچنین مقرر شد ارگان های خدمات رسان با 50 درصد نیرو و مشاغل غیر ضروری با یک سوم توان و کارمندان دولت با یک دوم نیروی انسانی در محل کار حاضر شوند.

برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران ها و تالار باغ های شهر های قرمز و نارنجی استان مرکزی ممنوع بوده و مساجد شهر های قرمز و نارنجی اجازه برگزاری آیین های ترحیم ندارند.

هرگونه تجمع بیشتر از 15 نفر در شهر های نارنجی و قرمز استان مرکزی ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه باید با خاطیان برخورد می نمایند.

ناوگان حمل و نقل عمومی هم موظف به فعالیت با 50 درصد ظرفیت خود شدند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه 98 وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه 98 اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید 19 را گفت.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان های استان مرکزی در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 790

به "محدودیت های کرونایی در ساوه اعمال نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های کرونایی در ساوه اعمال نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید