معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول و عطر و بوی غذاهای ایرانی

به گزارش مجله جغتای، استانبول، یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا است که به علت بناهای مجذوب کننده و ساختمان های تاریخی متفاوتی که دارد، در بین گردشگران معروف شده است. مساجد زیبا و کاخ های سلطنتی از جمله این بناهای کهن هستند که مسافران و بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کنند. علاوه بر این بناها، مراکز خرید متنوع، مراکز تفریحی و تفریح های گوناگون باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا این شهر را به عنوان مقصد خود برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، با ما در ادامه مطلب برترین رستوران های ایرانی استانبول همراه باشید تا با معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول آشنا شوید.

معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول و عطر و بوی غذاهای ایرانی

رستوران های استانبول

در شهر پرطرفدار و شلوغ استانبول رستوران ها و غذاخوری های فراوانی وجود دارد. شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، یکی از رستوران های لوکس و گران، رستوران های محلی، غذاخوری های خیابانی را انتخاب نمایید. معمولا افراد در سفر ترجیح می دهند تا غذاهای محلی و سنتی کشور و شهر مقصد را امتحان نمایند تا با فرهنگ غذایی آن منطقه بیشتر آشنا شوند. در واقع خوردن غذاهای محلی بخشی از مجذوب کنندهیت های سفر محسوب می گردد اما بعضی از افراد نیز علاقه ای به امتحان کردن طعم های نو و ناآشنا ندارند و ترجیح می دهند تا همان غذاهای همیشگی که در کشور خود می خوردند، در سفر نیز میل نمایند. این افراد معمولا خودشان دست بکار شده و آشپزی می نمایند یا در پی غذاخوری ها و رستوران هایی می گردند که غذای مورد علاقه آن ها را سرو نماید. بعلاوه ممکن است مسافران مدت زمان طولانی در سفر باشند و دلشان برای عطر و طعم غذاهای ایرانی تنگ گردد. از این رو همواره در پی رستوران ها و غذاخوری های ایرانی هستند که بتوانند ساعاتی را در آن گذرانده و حال و هوای کشورشان را برای خود تداعی نمایند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، با ما در معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول همراه باشید.

رستوران نایب (Nayeb Restaurant)

اگر دوست دارید تا طعم غذاهای خوشمزه ایرانی را در ترکیه نیز داشته باشید، می توانید به رستوران نایب بروید. این رستوران ظرفیت پذیرایی از 120 مهمان را داشته و قیمت غذاهای آن نیز بسیار مناسب است. شما می توانید دو وعده صبحانه و شام را در این رستوران میل نموده و انواع غذاهای ایرانی را از منوی آن انتخاب نمایید. یکی دیگر از ویژگی های دوست داشتنی این رستوران در بین بهترین رستوران های ایرانی استانبول، گوش دادن به اجرای موسیقی زنده در حین خوردن غذاست. میانه قیمت غذاهای رستوران نایب بین 30 تا 70 هزار تومان می باشد. رستوران نایب همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب آماده خدمت رسانی به مهمانان و مشتریان خود می باشد. برای خوردن غذاهای این رستوران باید به استانبول، فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت (Millet Cad. Findikzade Meydani | Aksaray, Fatih, Istanbul, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران ریحون (Reyhun Iran Restaurant)

رستوران ایرانی ریحون یکی از بهترین رستوران های ایرانی استانبول است که در سال 1393 در نزدیکی خیابان استقلال و میدان تکسیم راه اندازی شد. فضای داخلی این رستوران بسیار گرم و مجذوب کننده بوده و با توجه به سلیقه ایرانیان طراحی شده است. در دیوارهای این رستوران نیز تابلوهای متعددی دیده می گردد که در آن تصاویری از ایران جای گرفته است. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی، استیک، حلال و غذاهای آسیای میانه وجود دارد. مواد اولیه غذاها با بالاترین کیفیت تهیه شده و غذایی خوشمزه با حجمی مناسب در اختیار مهمانان قرار می گیرد. این رستوران یکی از بهترین رستوران های ایرانی معرفی شده در وب سایت تریپ ادوایزر می باشد. هزینه خوردن یک وعده غذایی در رستوران ریحون بسیار مناسب است. از این رو این رستوران برای کسانی که قصد صرفه جویی در هزینه های سفر را دارند، انتخاب خوبی است. شما می توانید خوشمزه ترین و باکیفیت ترین غذاهای ایرانی را در رستوران ریحون نوش جان نمایید. میانه قیمت غذاهای منوی این رستوران مبلغی بین 21 تا 50 لیر می باشد. رستوران ریحون برای دو وعده ناهار و شام از ساعت 12 ظهر تا 11 شب آماده خدمت رسانی به مهمانان و مشتریان خود می باشد. برای خوردن غذاهای این رستوران باید به خیابان ینی کارسی شماره 8، محله توم توم در شهر استانبول (Tomtom Mahallesi, Yeni Carsi Caddesi No:8/A, Istanbul 34434, Turkey) مراجعه نمایید. خوب است بدانید که رستوران ریحون امکان رزرو میز و غذای بیرون بر را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

رستوران آسمان (Asuman Restaurant)

از دیگر رستوران های ایرانی محبوب در استانبول می توان به رستوران آسمان اشاره نمود. این رستوران منویی کاملا ایرانی دارد که در آن انواع پیش غذاها، غذاها و دسرهای خوشمزه دیده می گردد. زرشک پلو با مرغ، باقلی پلو با ماهیچه، خورشت قیمه، قرمه سبزی، کباب کوبیده، جوجه کباب بخشی از غذاهای رستوران آسمان می باشند. قیمت غذاها نیز بسیار مناسب بوده و هزینه ای بین 21 تا 50 لیر دارد. رستوران آسمان همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 9 شب آماده پذیرایی از مهمانان می باشد. برای خوردن غذاهای خوشمزه آسمان باید به آدرس استانبول، فاتح، آکسارای، بلوار آتاتورک، شماره 158 (Ataturk Bulv. No:158 | Aksaray, Fatih, Istanbul, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران شیراز (Şiraz Restaurant)

رستوران شیراز دارای فضایی کوچک، گرم و دوست داشتنی است. یک مکان دنج که می توانید عطر بی نظیر غذاهای ایرانی را در آن حس نموده و طعم خوشمزه آن ها را بچشید. غذاهای این رستوران با مواد اولیه درجه یک تهیه شده و کیفیت بسیار بالایی دارند. در رستوران شیراز علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای ترکی نیز سرو می گردد. از این رو امکان چشیدن طعم غذاهای ترکی نیز برایتان وجود دارد. سطح قیمت غذاها در حد میانه بوده و بین 51 تا 120 لیر می باشد. برای خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران می توانید از ساعت 3 بعدازظهر تا 12 شب به آدرس استانبول، خیابان علی صراف شماره 7، خیابان مودا (Moda Cad. Sarraf Ali Sokak No.7A, Istanbul 34200, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران شهرزاد (Restaurant Shahrzad)

کافه رستوران شهرزاد علی رغم فضای کوچک و ساده ای که دارد، مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته و دومین رستوران ایرانی محبوب در استانبول محسوب می گردد. این رستوران در بین معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول، انواع غذاهای ایرانی و آسیای میانه را در منوی خود داشته و با هزینه ای مناسب برای مهمانان آماده می نماید. میانه قیمت غذاهای رستوران شهرزاد بین 21 تا 50 لیر می باشد. برای صرف غذا در محیط دنج و صمیمانه شهرزاد می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب به آدرس خیابان تقسیم، کوچه آکارجاسی، شماره 24 (Sehit Muhtar Mah. Taksim Akarcasi Sok | No: 24 Taksim, Istanbul 34435, Turkey) مراجعه نمایید.

کافه میسا (Misa Cafe)

اگر دوست دارید ناهار یا شام خود را در فضایی دنج و دوست داشتنی با موزیکی ملایم صرف کنید، سری به کافه میسا در خیابان ساکیز گولو بزنید. این کافه انواع غذاهای ایرانی را در منوی خود داشته و یکی از محبوب ترین کافه های استانبول در بین ایرانیان می باشد. برای خوردن غذاهای خوشمزه کافه میسا می توانید همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 22:30 شب به آدرس خیابان ساکیز گولو 21 (Sakiz Gulu Sokagi 21, Istanbul, Turkey) در استانبول مراجعه نمایید. قیمت غذاها در این رستوران میانه بوده و با توجه به کیفیت آن بسیار مناسب است.

کافه زعفران (Saffran cafe)

این کافه رستوران در محله کادیکوی استانبول قرار داشته و با انواع غذاها و دسرهای خوشمزه ایرانی از مهمانان خود پذیرایی می نماید. محیط این کافه مقداری کوچک است اما طراحی زیبا و دیدنی آن باعث شده تا این کافه به فضایی دنج و دوست داشتنی برای استراحت و صرف غذا تبدیل گردد. شما می توانید برای وعده های صبحانه، ناهار یا شام همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب به کافه زعفران مراجعه نموده و طعم خوشمزه غذاهای ایرانی را در محیط باز رستوران نوش جان کنید. کافه زعفران در خیابان کادیکوی، خیابان امام رمیز، محله صحراییسدیت شهر استانبول (Sahrayıcedit Mahallesi, İmam Ramiz Sokak, Demirli Nezirağa Blokları, No 6/B, Kadıköy, İstanbul) واقع شده است. این مکان مجهز به وای فای بوده و میانه هزینه غذاهای آن نیز 50 لیر می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1390

به "معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول و عطر و بوی غذاهای ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین رستوران های ایرانی استانبول و عطر و بوی غذاهای ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید