ناسا مونتاژ موشک برنامه بازگشت به ماه آرتمیس را شروع کرد

به گزارش مجله جغتای، مونتاژ سیستم پرتاب فضایی آرتمیس توسط ناسا شروع شده و این یک نقطه عطف مهم پیش از ماموریت های آینده به ماه است.

ناسا مونتاژ موشک برنامه بازگشت به ماه آرتمیس را شروع کرد

ناسا در بیانیه ای اعلام نمود: 21 نوامبر (1 آذر) در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، مهندسان نخستین بخش از 10 بخش اصلی را برای تقویت کننده های موشک دوقلویی که تأمین نیروی جدیدترین پرتابگر پروازهای اعماق فضای این آژانس برعهده دارند، در جای خود قرار دادند.

آرتمیس 1 (Artemis I) یک پرواز بدون سرنشین برای آزمایش مجموعه موشک SLS و فضاپیمای اوریون (Orion) به عنوان یک سیستم یکپارچه پیش از پروازهای سرنشین دار به ماه تحت برنامه آرتمیس خواهد بود.

طبق اعلام ناسا بخش های گوناگون بوستر در ماه ژوئن از مرکز فراوری نورثروپ گرامن (Northrop Grumman) در یوتا با قطار به فلوریدا وارد شدند. در گزارش این آژانس آمده است: عملیات اتصال قطعات از 19 نوامبر (29 آبان) با جابه جایی، چرخش، پردازش و غلتاندن تجهیزات به ساختمان مونتاژ پرتابگر برنامه بازگشت به ماه آرتمیس با ارتفاع 160 متر شروع شد.

نخستین مأموریت آرتمیس طبق برنامه ریزی قرار است در سال 2021 انجام گردد. اندرو شروبل (Andrew Shroble) مدیر جریان عملیات یکپارچه با شرکت مهندسی عمران جاکوب (Jacobs) گفت: قرار دادن اولین قطعه موشک SLS بر روی پرتابگر سیار، نقطه عطفی برای برنامه آرتمیس است. این نشان می دهد که مأموریت در حال شکل گیری است و به زودی به سکوی پرتاب خواهد رفت.

برنامه آرتمیس ناسا میخواهد پس از دهه ها فضانوردان را در سال 2024 میلادی به ماه بازگرداند. با این حال، گزارش اخیر دفتر بازرسی کل ناسا، جدول زمانی 2024 را بیش از حد بلندپروازانه توصیف نموده است.

در ماه های گذشته ناسا فناوری تقویت کننده های موشک را که در آینده برای تأمین نیروی مأموریت های آرتمیس به ماه استفاده خواهد شد، آزمایش کرد. سال گذشته، ناسا جزئیاتی از چشم انداز خود را در خصوص ماه نشین آرتمیس فاش کرد که قرار است فضانوردان را پس از دهه ها به سطح ماه بازگرداند. در ماه های گذشته هم ناسا جزئیات بیشتری از این برنامه اعلام نمود و بر انجام مأموریت در سال 2024 تأکید کرد.

اگرچه تا به امروز مأموریت های رباتیک زیادی به ماه صورت گرفته و در تازه ترین آن ها چانگ ای 5 چین در جهت جمع آوری نمونه از ماه واقع شده است، اما آمریکا تنها کشوری است که پیروز شده انسان را به ماه بفرستد. آخرین بار این کار در دسامبر سال 1972 طی مأموریت آپولو 17 انجام شد. در مجموع تا به امروز فقط 12 مرد آمریکایی روی ماه قدم گذاشته اند اما در سال 2024 ناسا برای نخستین بار یک زن را هم به ماه می فرستد.

عکس کاور: بخش انتهایی بوستر موشک پرتابگر اعماق فضای SLS ناسا در مرکز فضایی کندی فلوریدا

Credit: NASA/Kim Shiflett

منبع: Fox News

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 555

به "ناسا مونتاژ موشک برنامه بازگشت به ماه آرتمیس را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا مونتاژ موشک برنامه بازگشت به ماه آرتمیس را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید