واکسیناسیون کرونایی سالمندان به شرط پرونده سلامت

به گزارش مجله جغتای، سالمندانی که پرونده سلامت ندارند برای دریافت واکسن در نزدیکترین پایگاه سلامت محله تشکیل پرونده دهند.

واکسیناسیون کرونایی سالمندان به شرط پرونده سلامت

به گزارش خبرنگار از ، دکتر کریمی سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون گروه سنی بالای 80 سال گفت: واکسیناسیون کرونای سالمندان بر اساس پرونده سلامت انجام می گردد.

کریمی اضافه نمود: سالمندانی که پرونده سلامت ندارند به نزدیکترین پایگاه سلامت محله مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند تا براساس زمانبدی برای دریافت واکسن با آن ها تماس گرفته گردد.

او با اشاره به اینکه مرحله دوم واکسیناسیون گروه سنی بالای 80 سال از دیروز همزمان با سراسر کشور شروع شده اضافه نمود: در شهرستان های ساوه و زرندیه مجموعا برای تعداد 5 هزارو 300 نفر 80 سال به بالا برای دریافت واکسن برنامه ریزی شده است.

تزریق واکسن عمومی کرونا با اولویت افراد مسن و از گروه سنی 80 سال به بالا شروع شده و به صورت پلکانی از سن زیاد به کم به تدریج برای همه سنین انجام می گردد.

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ 6 اردیبهشت 1400 تعداد 4 شهرستان استان مرکزی محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان از شرایط قرمز به شرایط نارنجی تغییر یافتند و شهرستان های اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، شازند، فراهان و تفرش همچنان در شرایط قرمز قرار دارند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه 98 وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید 19 را خاطرنشان کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان های استان مرکزی در شرایط نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 973

به "واکسیناسیون کرونایی سالمندان به شرط پرونده سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کرونایی سالمندان به شرط پرونده سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید