ورود وزیر خارجه عراق به واشنگتن، الکاظمی پس از آمریکا به اردن می رود

به گزارش مجله جغتای، همزمان با ورود وزیر خارجه عراق به واشنگتن، سخنگوی الکاظمی اعلام نمود نخست وزیر عراق پس از سفر به واشنگتن به اردن خواهد رفت.

ورود وزیر خارجه عراق به واشنگتن، الکاظمی پس از آمریکا به اردن می رود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،احمد ملا طلال سخنگوی مصطفی الکاظمی گفت نخست وزیر عراق پس از انتها سفر به واشنگتن راهی امان پایتخت اردن خواهد شد.

وی اضافه کرد گفتگوهای الکاظمی در واشنگتن در زمینه های امنیتی، مالی، بهداشتی و انرژی خواهد بود. بر اساس گزارش شبکه روسیا الیوم، سخنگوی نخست وزیر عراق گفت فواد حسین با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در چارچوب مرحله دوم گفتگوی راهبردی ملاقات خواهد نمود.

سخنگوی نخست وزیر عراق گفت رویکرد و شیوه دولت عراق، حمایت از ثبات منطقه و عدم ورود به سیاست محوربندی است. وی اضافه کرد سفر الکاظمی به عربستان همچنان به قوت خود باقی است.

از سوی دیگر علی البدیری از نمایندگان مجلس عراق گفت مصطفی الکاظمی درباره محورهای سفر خود به آمریکا با رهبران گروههای سیاسی رایزنی نموده است.

به گفته وی همه رهبران گروههای سیاسی تاکید نموده اند که حاکمیت محور اساسی در این سفر است و الکاظمی نیازهای عراق از آمریکا را بیشتر از دیگران می داند.

ورود وزیر خارجه عراق به واشنگتن

هیئت بلندپایه عراقی به ریاست فواد حسین وزیر خارجه دولت الکاظمی وارد واشنگتن شد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد فواد حسین وزیر خارجه در راس هیئت مذاکره کننده برای برگزاری دور دیگری از گفتگوی استراتژیک وارد واشنگتن شد، این گفتگوها قرار است روز سه شنبه برگزار گردد.

در این بیانیه آمده است فواد حسین ریاست هیئت عراقی را در این دور از مذاکرات برعهده خواهد گرفت و ریاست هیئت آمریکایی را هم مایک پامپئو برعهده خواهد داشت.

این بیانیه آورده است این دور از مذاکرات در راستای مقدمه سازی برای گفتگوهایی انجام می گردد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 373

به "ورود وزیر خارجه عراق به واشنگتن، الکاظمی پس از آمریکا به اردن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود وزیر خارجه عراق به واشنگتن، الکاظمی پس از آمریکا به اردن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید