وزارت بهداشت ژاپن علائم جدید کرونا ویروس را خاطرنشان کرد

به گزارش مجله جغتای، وزارت بهداشت ژاپن فهرست علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کرد. این فهرست بیشتر در خصوص بیمارانی صدق می نماید که علایم خفیفی دارند و در مراکز معین شده و یا در منازل خود در حال سپری کردن دوره نقاهت هستند.

وزارت بهداشت ژاپن علائم جدید کرونا ویروس را خاطرنشان کرد

وزارت بهداشت ژاپن اظهار داشت: بیماران و خانواده های آن ها باید دو بار در روز این فهرست (کرونا ویروس) را چک نمایند و در صورت ظاهر شدن هر کدام از این علائم، کسانی که در منزل در حال استراحت هستند باید فورا با مسئولان مربوطه در شهرداری تماس بگیرند، کسانی هم که در هتل ها هستند باید پرستاران حاضر در محل را صدا نمایند.

علائم جدید کرونا ویروس که دولت ژاپن اظهار داشت

1- رنگ پریدگی صورت،

2- کبودی لب ها،

3- مسائل تنفسی از قبیل: درد سینه،

4- ناتوانی از دراز کشیدن و تنها قادر بودن به تنفس در حالت نشسته

5- بالا و پائین افتادن شانه ها هنگام تنفس

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در نشست کمیسیون بودجه مجلس سنا گفت: انتها دادن به شرایط اضطراری در روز ششم ماه مه هنوز بعید به نظر می رسد. همچنین دولت در حال آنالیز تغییر آغاز سال تحصیلی از ماه آوریل به سپتامبر است.

در ژاپن تا کنون 13 هزار و 965 تن به کرونا مبتلا شده اند و 425 تن هم جان باخته اند.

کرونا ویروس چیست و علائم اولیه کرونا ویروس چه بود؟

کرونا ویروس چیست؟ چگونه پخش می گردد؟ شخص ناقل در چه زمانی بیش از همواره دیگران را آلوده می نماید؟ چگونه از خود محافظت کنم؟

بهترین کار شست وشوی مرتب و کامل دست ها است، ترجیحا با آب و صابون.

ویروس کرونا به وسیله سرفه کردن بیمار پخش می گردد. ترشحاتی که به خاطر سرفه در هوا پخش می گردد پر از ویروس است. این ترشحات ممکن است به وسیله استنشاق، یا با لمس سطوح آلوده به آن و سپس دست زدن به چشم ها، بینی و دهان وارد بدن شما گردد.

لذا استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه، لمس نکردن صورت با دستان آلوده، و دوری کردن از افراد مبتلا در کاهش شیوع این ویروس نقش مهمی ایفا می نماید.

اما کارشناسان پزشکی عقیده دارند که استفاده از ماسک صورت اقدام محافظتی موثری نیست.

علائم ویروس کرونا چیست؟

این ویروس باعث عفونت ریه ها می گردد. نخستین علامت بیماری تب است و سپس سرفه خشک که می تواند به مسائل تنفسی نیز منتهی گردد.

سرفه باید جدید و پیوسته باشد، یعنی سرفه زیاد برای مدتی بیش از یک ساعت، یا سه نوبت یا بیشتر سرفه ظرف 24 ساعت (اگر شما در حالت عادی سرفه می کنید، ممکن است از حالت عادی بدتر باشد).

به گفته دانشمندان، میانگین زمان لازم برای بروز علائم 5 روز است، اما در برخی ها ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد. سازمان بهداشت جهانی می گوید که دوره کمون این بیماری تا 14 روز طول می کشد.

متخصصان گوش و حلق و بینی گزارش هایی نیز مبنی بر از دست رفتن حس بویایی دریافت نموده اند.

تعداد افرادی که در شبکه های اجتماعی از فقدان حس بویایی و چشایی می گویند افزایش پیدا نموده است و تست ویروس کرونای برخی از آن ها نیز مثبت بوده است.

با این حال، مدارک موجود تا اینجا بیشتر شهودی است و ویروس های سرماخوردگی عادی نیز بعضا به از دست رفتن حس بویایی و یا چشایی منجر می شوند.

دوره اوج انتقال ویروس همزمان با بروز علائم است، اما گفته می گردد که برخی ها ممکن است حتی پیش از آغاز بیماری نیز ویروس را پخش نمایند.

علائم اولیه این بیماری را می توان به راحتی با بیماری های زمستانی دیگری مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفت.

ویروس کرونا چقدر کشنده است؟

نرخ مرگ ومیر ناشی از این بیماری به نظر کم می آید - بین 1 تا 2 درصد - اما نمی توان خیلی به این آمار اتکا کرد.

در حال حاضر هزاران نفر تحت درمان قرار دارند که ممکن است در آینده جان خود را از دست بدهند - لذا نرخ مرگ ومیر می تواند بیشتر باشد. اما اگر تعداد زیادی از موارد ابتلای خفیف کشف نشده باقی بمانند، نرخ مرگ ومیر می تواند کمتر هم باشد.

آنالیز اطلاعات 56 هزار بیمار توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد:

6 درصد موارد بیماری وخیم است - نارسایی ریوی، شوک عفونی، نارسایی اعضا و خطر مرگ

14 درصد موارد بیماری با علائم شدید همراه است - مسائل تنفسی و تنگی نفس

80 درصد موارد بیماری با علائم خفیف همراه است - تب و سرفه که در برخی موارد با سینه پهلو همراه است

بیماری در افراد مسن تر، و کسانی که مسائل پزشکی دیگری دارند (مانند آسم، دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا)، به احتمال زیاد سختتر خواهد بود. اطلاعات بیماران چینی نشان می دهد که احتمال مرگ آقایان بیشتر از خانم ها است.

برای درمان این بیماری باید از بدن بیمار حمایت کرد، از جمله حمایت تنفسی، تا سیستم ایمنی بدن بتواند ویورس را شکست دهد. کارها برای طراحی و فراوری واکسن آغاز شده است.

کسانی که فکر می نمایند ویروس کرونا دارند چه کار باید بنمایند؟

توصیه مقامات بهداشتی بریتانیا این است که کسانی که علائم خفیفی دارند - مثل سرفه مرتب و تب بالای 37.8 درجه سانتیگراد - باید خود را حداقل به مدت 7 روز قرنطینه نمایند. همچین از مردم خواسته شده است که به اورژانس و پزشک مراجعه ننمایند.

اگر با کسی که ممکن است ناقل ویروس باشد تماس داشته اید، شاید مجبور شوید که خود را قرنطینه کنید. در عین حال، کسانی که به مناطق درگیر این ویروس سفر نموده اند نیز ممکن است لازم باشد خود را قرنطینه نمایند.

البته همه کشورها تمهیدات یکسانی در نظر نگرفته اند. برای مثال، مرکز پیشگیری و درمان بیماری های ایالات متحده به مردم توصیه می نماید که در صورت بروز علائم با پزشک خود تماس بگیرند و از کسانی که علائم خفیفی دارند می خواهد که خود را قرنطینه نمایند.

سازمان بهداشت جهانی نیز توصیه هایی برای مردم منتشر نموده است.

از چه کسانی و چگونه آزمایش کرونا گرفته می گردد؟

سازمان بهداشت عمومی انگلستان در آخرین دستورالعمل خود اعلام نموده است که از کسانی که علائم خفیف دارند آزمایش گرفته نخواهد شد.

اما از کلیه کسانی که با علائمی شبیه آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده باشند آزمایش گرفته می گردد.

اگر از شما آزمایش گرفته گردد، شاید بخواهند که خود را تا زمان تعیین شدن جواب آزمایش قرنطینه کنید.

سرعت شیوع کرونا ویروس چقدر است؟

روزانه ده ها هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا از سراسر جهان گزارش می گردد. اما گمان می رود که مقامات بهداشتی شناخت دقیقی از کلیه موارد ابتلا ندارند.

این ویروس در پی بروز در چین حالا دارد به سرعت در خیلی از کشورهای دیگر نیز شیوع پیدا می نماید.

67 روز طول کشید تا این ویروس 100 هزار نفر را آلوده کند - اما آلوده کردن 100 هزار نفر بعدی تنها 11 روز طول کشید و 100 هزار نفر بعد از آن نیز تنها 4 روز.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 214

به "وزارت بهداشت ژاپن علائم جدید کرونا ویروس را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت ژاپن علائم جدید کرونا ویروس را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید