پارتیشن اداری با 8 مزیت مهم و نکات کلیدی در انتخاب آن

به گزارش مجله جغتای، پارتیشن اداری بر اساس احتیاج ادارات مختلف طراحی و ساخته می گردد. البته هدف از پارتیشن بندی، جداسازی و تقسیم کردن محیط به شمار می رود. از آن می توان در تمامی اماکن استفاده کرد اما در این متن کانون توجه بر دکوراسیون اداره به یاری پارتیشن بندی است که بسیار کاربردی و موثر در استفاده بهینه از فضا به شمار می رود.

پارتیشن اداری با 8 مزیت مهم و نکات کلیدی در انتخاب آن

دلیل استفاده از پارتیشن اداری

پارتیشن یکی از ابزارهایی است که برای جداسازی بخش های مختلف در اماکن مختلف به کار برده می گردد. بهترین و مناسب ترین کاربردهای آن در ادارات برای اضافه کردن یک بخش یا جدا کردن و مجزا ساختن بعضی از قسمت ها از یکدیگر به شمار می رود.

امروزه طرح ها و انواع مختلفی از پارتیشن اداری طراحی شده است که بر اساس احتیاج و کاربرد می توان آنها را انتخاب نموده و برای چند بخشی کردن فضا از آن استفاده کرد. گاهی پارتیشن به عنوان عایقی از صدا و نور در نظر گرفته می گردد و گاهی اوقات نیز برای مجزا ساختن دو یا چند بخش از یکدیگر به کار گرفته می گردد.

اغلب برای بهینه سازی فضا، پارتیشن بندی را گزینه بسیار مناسبی می دانند که برای داشتن فضای کاربردی می توان از آن یاری گرفت. پارتیشن اداری با جنس های مختلف ساخته می شوند که بسته به کاربرد آن متفاوت خواهد بود. در ادامه به طور کامل به آنالیز انواع، جنس و نکات مهم در خصوص انتخاب پارتیشن مناسب پرداخته خواهد شد.

انواع پارتیشن اداری شامل چه مواردی می گردد؟

پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد که طبق احتیاج می توان گزینه مناسب را انتخاب کرد. اینکه کدام نوع و چه جنسی از آن انتخاب گردد می تواند در قیمت و نحوه کاربری آن تاثیر به سزایی را به همراه داشته باشد. انواع آن شامل مواردی از جمله موارد زیر می گردد.

  1. تک جداره
  2. دو جداره
  3. شیشه ای

بسته به کاربردی که پارتیشن دارد یکی از این سه نوع انتخاب می گردد که در ادامه کاربرد هریک را شرح خواهیم داد تا بهترین انتخاب انجام گردد.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن های تک جداره اغلب به عنوان دیواره هایی جدانماینده به شمار می فرایند. با استفاده از این نوع که در جنس های چوبی، فلزی، پی وی سی، ام دی اف و شیشه ای وجود دارد، می توان به منظور جدانماینده ها استفاده کرد. البته ممکن است به دلیل نازک بودن عایق خوبی برای صدا محسوب نشوند و تنها بتوانند بخش ها را از یکدیگر جدا نمایند.

پارتیشن دو جداره

این نوع پارتیشن نیز از جنس های مختلفی مانند چوب، شیشه، ام دی اف و پی وی سی ساخته شده است که عایق بسیار خوبی برای صدا به شمار می رود و مناسب محیط های اداری است که احتیاج به آرامش دارد. این نوع از ورود صدا جلوگیری خواهد نمود اما بسته به ارتفاعی که برای آن در نظر گرفته می گردد می توان از آن استفاده کرد.

پارتیشن شیشه ای

اغلب از این نوع پارتیشن اداری به عنوان جدا نماینده ای استفاده می گردد که کارمندان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و در دید باشند. البته برای دیده نشدن اتاق هایی که با شیشه تفکیک شده اند، در صورت لزوم می توان از پرده های کرکره ای یاری گرفت.

جنس های مختلف برای ساخت پارتیشن اداری

از جنس های مختلف پارتیشن برای جداسازی فضا می توان یاری گرفت. اما طراحان بهترین گزینه ها را ایجاد نموده اند تا در ادارات بتوان از مناسب ترین ها استفاده کرد. این تنوع جنسی شامل موارد زیر می گردد.

  • چوبی
  • ام دی اف
  • پی وی سی
  • آلومینیومی
  • پارتیشن بندی شیشه ای

نکات مهم در انتخاب طراحی پارتیشن اداری

در صورت احتیاج برای پارتیشن بندی محیط اداری می توان طبق احتیاج از هر یک از انواع آن تهیه و نصب کرد. اما در این بین بهتر است احتیاج اصلی را دانست و بر طبق آن پیش رفت. در این بین نکات یاری نماینده ای وجود دارد که باید برای طراحی و نصب آن در نظر داشت. این نکات شامل موارد زیر می شوند.

  • بهترین کار در انتخاب نوع پارتیشن مناسب در نظر دریافت کاربردی بودن آن است. یعنی باید دانست که از آن ها به عنوان عایق احتیاج است استفاده گردد یا خیر؟ در این صورت بهتر است از پارتیشن هایی استفاده کرد که دو جداره هستند و صدا را عبور نمی دهند.
  • بعضی از جدانماینده های سبک قابلیت جابجایی دارند که توسط آنها می توان فضای اداری برای هر زمان که احتیاج باشد به چند بخش مجزا تقسیم کرد.
  • گاهی تنها هدف از جداسازی فضا، چند بخشی شدن فضا است که برای این منظور دیگر مهم نیست از چه جنسی استفاده می گردد و تنها می توان به استحکام و قابلیت شست و شو آنها توجه کرد.
  • علاوه بر کاربردی بودن می توان تناسب رنگ و سبک را نیز در نظر گرفت که باعث زیبایی محیط اداره می گردد. این موضوع نشان می دهد که بهتر است پارتیشن را طوری انتخاب کرد که با سایر وسایل هم خوانی داشته باشد. یعنی برای دکوراسیون اداره با سبک مدرن از پارتیشن های ساده تر و برای سبک های کلاسیک بهتر است از پارتیشن های منبت کاری شده استفاده کرد.
  • توجه به این نکته که ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری کدام است، بسیار حائز اهمیت است. طبق احتیاج باید ارتفاع را انتخاب کرد و اگر به عنوان عایق استفاده می گردد باید تا سقف ادامه داشت باشد.

مزیت استفاده از پارتیشن برای اداره

  1. تقسیم بندی در هر فضای دلخواه
  2. ساخت سریع نسبت به هزینه کم
  3. عایق بندی مناسب برای صدا و دما به شمار می رود
  4. استفاده بهینه از حداکثر فضا با هر متراژی از فضای داخلی
  5. پارتیشن اداری گزینه بسیار مناسب برای جداسازی و چند بخشی کردن فضای ادارات
  6. منظم شدن فضای موجود در اداره و سامان بخشیدن به بخش های مختلف
  7. یاریی برای پنهان کردن بعضی از بخش ها و یا نقص های موجود در ساختمان
  8. تاثیر مستقیم بر راندمان کاری کارمندان (زیرا عایق مناسبی برای صوت است و از ایجاد تنش و حواسپرتی جلوگیری می نماید)

سخن پایانی

نکات بسیار مهمی که در این متن در خصوص پارتیشن اداری ارائه شد، می تواند یاری بسیار مهمی برای انتخاب بهتر به همراه داشته باشد. با در نظر داشتن 5 نکته ای که در انتخاب مناسب ترین نوع پارتیشن ارائه شد، می توان بهترین و منحصر به فردترین دکوراسیون را برای محیط اداری ایجاد کرد. و همچنین از آنجایی که سرعت ساخت پارتیشن نسبت به دیوار بیشتر است می توان از آن در محیط های اداری که به سرعت باید آماده شوند استفاده کرد. اما بهتر است به نکات عنوان شده در این متن توجه گردد.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 221

به "پارتیشن اداری با 8 مزیت مهم و نکات کلیدی در انتخاب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارتیشن اداری با 8 مزیت مهم و نکات کلیدی در انتخاب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید