کره جنوبی آماده از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ

به گزارش مجله جغتای، سخنگوی حزب حاکم کره جنوبی گفت، حزب حاکم و دولت امروز (جمعه) توافق کردند تا هرچه زودتر گفتگوها با کره شمالی را با هدف احیای روابط بین دو کشور از سر بگیرند.

کره جنوبی آماده از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کو یونگ-جین، سخنگوی حزب حاکم دموکراتیک کره جنوبی گفت: ما توافق کرده ایم که سئول باید گفتگوها و تبادلات را با کره شمالی به منظور بهبود روابط بین دو کره تسهیل کند.

به گفته این سخنگو، حزب و دولت قرار است با هم منظور کسب تاییدیه مجلس درباره اعلامیه پانمونجوم در زمان مناسب همکاری کنند؛ این اعلامیه در سال 2018 از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به تصویب رسید.

گفتگوهای بین دو کره در پی تصمیم پیونگ یانگ برای قطع تمامی خطوط ارتباطی با سئول در ژوئن گذشته میلادی در پایین ترین سطح خود است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در 21 مه سال جاری میلادی و مون جائه این، همتای کره جنوبی اش در واشنگتن نشستی داشتند و در آن به بررسی خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و همکاری در زمینه کره شمالی پرداختند.

بایدن هم گفته که تمایل دارد تا دیداری با رهبری کره شمالی داشته باشد اگر که پیونگ یانگ به تعهدش درباره خلع سلاح اتمی پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 944

به "کره جنوبی آماده از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی آماده از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید