کشاورزی قراردادی تضمین پایداری فراوری است، مشوق ها و یارانه های کشاورزی قراردادی

به گزارش مجله جغتای، خبرگزاری خبرنگاران- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران بیان نمود: برای انجام این کار پاداش های بهره وری شامل یارانه انتقال دانش، یارانه آزمون آب و خاک و گیاه، تسهیلات بانکی و یارانه بیمه از سیاست های حمایتی طرح کشاورزی قراردادی است که برای کشاورزان در نظر گرفته شده است .

کشاورزی قراردادی تضمین پایداری فراوری است، مشوق ها و یارانه های کشاورزی قراردادی

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری: کشت قراردادی محصولات کشاورزی به عنوان نسخه نجات بخش ارتقاء سطح معیشت کشاورزان و عامل اصلی افزایش فراوری است و رسیدن به پیشرفت و پایداری فراوری استان در گرو اجرای کشاورزی قراردادی است.

اگر در پی این هستیم کشاورزی از حالت سنتی خارج و به سمت اقتصاد محور سوق پیدا کند باید محصولات کشاورزی استان به سمت و سوی اجرای کشت های قراردادی رود.

کشاورزی قراردادی را می توان بازوی اجرایی در اجرای الگوی کشت نام برد.

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش قدرت خرید را می توان از جمله مزایای کشت قراردادی مطرح کرد که با اجرای این کار قدرت خرید کشاورزان برای خرید ماشین آلات کشاورزی افزایش می یابد.

به همین منظور معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: کشاورزی قراردادی از طرح های مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی است که از آن به عنوان یکی از آیتم های ارزیابی سازمان های جهاد کشاورزی استان ها نام برده شده است.

مجید بهادری ادامه داد: کشاورزی قراردادی فرآیند فراوری محصولات کشاورزی بین فراوریکننده و خریدار است.

وی با بیان اینکه مزیت کشت های قراردادی این است که بخش خصوصی بخشی از هزینه های کاشت را برعهده می گیرد و در انتها کار محصول را از کشاورز خریدار می نماید، گفت: در اجرای کشت قراردادی تامین و توزیع نهاده ها بر عهده شرکت های خدمات حمایتی است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: برای انجام این کار پاداش های بهره وری شامل یارانه انتقال دانش، یارانه آزمون آب و خاک و گیاه، تسهیلات بانکی و یارانه بیمه از سیاست های حمایتی طرح کشاورزی قراردادی است که برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

بهادری با بیان اینکه مجری طرف قرارداد با کشاورز موظف به پرداخت بهای نهاده ها به شرکت خدمات حمایتی است، اضافه نمود: برای اجرای طرح کشت قراردادی محصولات کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 12 درصد به مجریان غیردولتی کشاورزی قراردادی تعلق می گیرد.

عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله مازندران با بیان اینکه هفت استان به عنوان استان های محوری و پایلوت کشاورزی قراردادی انتخاب شدند، گفت: کشاورزی قراردادی در مازندران به شکل های مختلف اجرا می شد و در حال حاضر به شکل سازمانی درآمده و دارای پشتیبان است و دستورالعمل های لازم برای اجرای این کار تدوین و ابلاغ شده است.

وی اعلام نمود: مازندران از جمله استان هایی است که فضای خوبی برای اجرای کشاورزی قراردادی دارد و می تواند از استان های پیروز در اجرای این دستورالعمل باشد.

مدیرکل غله مازندران اظهار کرد: اداره کل غله مازندارن آمادگی دارد 20 درصد گندم فراوریی را از سوی کارخانه های آرد استان مورد استفاده صنف صنعت قرار دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1098

به "کشاورزی قراردادی تضمین پایداری فراوری است، مشوق ها و یارانه های کشاورزی قراردادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزی قراردادی تضمین پایداری فراوری است، مشوق ها و یارانه های کشاورزی قراردادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید