30 مدل گلدان طلایی لوکس در انواع جدید پایه دار و ساده

به گزارش مجله جغتای، تقریباً تمام خانه دارهای ایرانی علاقه وافری به گل و گیاه دارند، به هر منزلی که وارد شوید، حداقل با یک گلدان و گیاهی سرسبز روبرو خواهید شد. اما برای جلوه بخشیدن به گیاه، گلدان هم نقش مهمی دارد. گلدان طلایی یکی از طرح های جالب و لوکس برای نشان دادن گیاه مورد علاقه شما در محیط های عمومی خانه مثل نشیمن و پذیرایی است. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند طرح جالب و زیبا در سال 2021 بپردازیم که مخصوص خانه های لوکس ساخته شده و ظاهری بسیار چشم گیر دارند. با وچود چنین گلدان هایی، هم گیاه شما به چشم خواهد آمد و هم یک دکور زیبا و مجلسی برای اتاق نشیمن و پذیرایی تدارک دیده اید. با ما همراه باشید.

30 مدل گلدان طلایی لوکس در انواع جدید پایه دار و ساده

پیش از آغاز مطلب ذکر این نکته ضروری است که بیشتر مدل هایی که در زیر مشاهده خواهید کرد، فاقد سوراخ زهکشی برای عبور آب هستند. در نتیجه برای اینکه ریشه های گیاه شما داخل گلدان خراب نگردد، باید کف گلدان را تا ارتفاعی مناسب از سنگ ریزه پر کنید تا آب اضافی را در خود نگهدارند. به این طریق دیگر ریشه گیاه در گلدان پوسیده نخواهد شد.

هر چه اندازه گیاه عظیم تر باشد، اندازه گلدان نیز به همان نسبت باید عظیم باشد. گلدان های عظیم معمولا در اتاق های عظیم و جلوی دید قرار می گیرند. از این رو شکل و ظاهر گلدان باید با دقت زیادی انتخاب گردد تا تاثیر منفی روی دکوراسیون خانه شما نگذارد. گلدن طلایی یکی از بهترین مدل های موجود برای زیبا جلوه دادن ست گل و گیاه است. مدلی که در شکل زیر مشاهده می کنید، یک گلدان طلایی پایه دار زیباست که مخصوص گیاهان عظیم طراحی شده. جنس این گلدان از سرامیک بوده و روکشی طلایی رنگ دارد.

گلدان طلایی زیر از جنس شیشه بوده و توسط شیشه گر حرفه ای شکل گرفته است. این گلدان به قدری زیباست که حتی می توان از شکل خالی و بدون گل آن نیز بعنوان عنصر دکوری استفاده کرد.

اگر گلدان طلایی را برای روی میز می خواهید، بهتر است از مدل های کوچک و کمجا استفاده گردد. مدلی که در شکل زیر مشاهده می کنید، از جنس فلز بوده و روکشی طلایی دارد. از این گلدان زیبا می توان برای نگهداری کالکشنی از گل های تازه استفاده کرد. زیر گلدان یک ظرف استوانه ای کوچک هم قرار گرفته است که برای کاشت گیاه و زهکشی خاک طراحی شده. زهکشی خوب گلدان عاملی مهم برای سالم ماندن گیاهان طبیعی است.

طلایی یک رنگ خنثی است، به همین خاطر رنگ های اطراف خود را بیشتر در معرض دید قرار می دهد. وقتی گیاهی سرسبز با ساقه و برگ های درشت در آن کاشته گردد زیباتر دیده خواهد شد. گلدان طلایی زیر یک نمونه مناسب برای استفاده روی میز و همچنین به صورت ایستاده روی پایه های فلزی است. گلدان زیر از جنس سرامیک بوده و بییشتر برای کاشت گیاهان ساکولنت و کاکتوس ها مناسب هستند.

اگر منزل شما دکوراسیونی ساده و مدرن دارد، باید تمام جزئیات خانه شما همین اصول طراحی را رعایت نموده باشند. شکل های زیر یک مدل ساده و مدرن را نشان می دهد که مخصوص دکورهای ساده اما لوکس و مجلل طراحی شده است. ظاهر صیقلی و براق این گلدان طلایی، خود همانند یک عنصر تزیینی عمل نموده و احتیاج از طریق دیگری برای تزیین ندارد. این گلدان از جنس سرامیک حرارت دیده در دمای بالا بوده و به همین خاطر نشکن است. محفظه زیر گلدان دارای پد پلاستیکی است که مانع جاری شدن آب از زیر گلدان می گردد.

شرایطی مشابه نمونه بالا برای دکوراسیون آنتیک برقرار است. وقتی چیدمان لوازم شما بیشتر از مدل های آنتیک هستند، برای حفظ هارمونی خانه باید جزئیات، مثل گلدان، به شکل آنتیک انتخاب شوند. گلدان طلایی آنتیک زیر یک نمونه بسیار و زیبا و خاص است که مخصوص دکوراسیون های آنتیک طراحی شده است. جنس این گلدان از جنس برنج بوده و رنگ آن کاملاً طبیعی است.

اگر گلدان را برای فضای بیرون مثل پله های ایوان یا اطراف باغچه حیاط می خواهید، باید از گلدان های بهره ببرید که مناسب شرایط آب و هوایی بیرون باشند. خیلی ها بخاطر این موضوع از گلدان های پلاستیکی استفاده می نمایند که در هر شرایط آب و هوایی دوام می آورند. اما مشکل اصلی گلدان های پلاستیکی ظاهر نازیبا، کیفیت پایین و بی کلاس بودن انهاست. در عوض اما ست سه تایی گلدان طلایی زیر با پایه و بدنه فلزی ضد زنگ، کلاس و وقار را به دکوراسیون شما اضافه می نمایند. از این گلدان ها علاوه بر فضای بیرون مثل حیاط و تراس، می توانید در داخل خانه نیز بهره ببرید.

تا اینجا بیشتر مدل هایی که مشاهده کردید بیشتر مناسب گیاهان برزگ و رشد نموده بودند. اگر قصد پرورش ساکولنت یا کاکتوس های کوچک یا هر گیاه کوچک دیگری را دارید، گلدان هم باید به همان نسبت کوچک باشد. شکل های زیر ست دوتایی گلدان فلزی ضد زنگ را نشان می دهد که دارای بدنه ای چکش کاری شده است. بدنه این گلدان کاملا مقاوم طراحی شده تا خیال مصرف نماینده از بابت زنگ زدگی یا خراب شدن بدنه گلدان بخاطر آبیاری زیاد راحت باشد.

در ادامه دیگر مدل های جالب و جذاب گلدان طلایی را مشاهده می کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 867

به "30 مدل گلدان طلایی لوکس در انواع جدید پایه دار و ساده" امتیاز دهید

1 کاربر به "30 مدل گلدان طلایی لوکس در انواع جدید پایه دار و ساده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل گلدان طلایی لوکس در انواع جدید پایه دار و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید