5 فستیوال پرطرفدار در ارمنستان

به گزارش مجله جغتای، برگزاری جشن و فستیوال بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ ارمنستان است. مردم این سرزمین عاشق جشن دریافت هستند و هر بهانه کوچکی را تبدیل به فستیوالی عظیم می نمایند. برای محافظت از عشق در برابر نیروهای شیطانی به هم آب می پاشند، برای نشان دادن اصالت و فرهنگ خود غذاهای محلی می پزند و با پرتاب بالن صنعت پیشرفته خود را به رخ می کشند. در این مطلب با پرطرفدارین فستیوال های ارمنستان و داستان های جالب آن ها آشنا می شویم.

5 فستیوال پرطرفدار در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

اگر می خواهید را به خاطره ای تکرار نشدنی تبدیل کنید پس شرکت در فستیوال های ارمنستان را در برنامه های سفر خود قرار دهید. مردم ارمنستان از هر فرصتی برای جشن دریافت استفاده نموده و از این طریق فرهنگ و سنت های خود را زنده نگاه می دارند. شما نیز می توانید در این جشن ها شرکت نموده و در کنار آشنایی با آداب و رسوم ارمنی ها از فستیوال هایی که همواره با پایکوبی های محلی و آواز همراه هستند لذت ببرید.

معروف ترین فستیوال های ارمنستان

.

فستیوال جاز ایروان

فستیوال جاز یک فستیوال بین المللی است که هر ساله در روز 30 اپریل علاوه بر ارمنستان در کشورهای مختلف جهان برگزار می گردد. جاز یک سبک از موسیقی به شمار می رود که از نیواورلئان آمده و در اصل ریشه ای آمریکایی - آفریقایی دارد. این سبک از موسیقی هواداران بسیاری در جهان دارد.

30 اپریل روز جاز نام گذاری شده و به همین مناسبت در این روز فستیوالی عظیم در شهر ایروان ارمنستان به راه می افتد. روز جاز از پرطرفدارترین فستیوال های ارمنستان است و در آن هنرمندان عظیم و دوستداران این موسیقی فارق از هر زبان و فرهنگی گردهم آمده و کل روز را به جشن و پایکوبی مشغول هستند.

این جشن پرهیجان و جذاب در کاسکاد ایروان که با نام هزار پله هم شناخته می گردد برگزار شده و علاوه بر موسیقی می توانید از سرو غذاهای لذیذ ارمنی به همراه انواع نوشیدنی های محلی لذت ببرید.

فستیوال پشم چینی گوسفندان

پشم چینی گوسفندان از دیگر فستیوال های ارمنستان است که در روستای گردشگری خات واقع در استان سایونیک هر ساله در ماه ژوئن برگزار می گردد. این استان بسیار زیبا در 200 کیلومتری شهر ایروان قرار گرفته است.

پشم چینی گوسفندان یا SHEEP SHEARING FESTIVAL سال هاست که با هدف ترویج گردشگری در استان سایونیک و برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ارمنستان همراه با برنامه های شاد و متنوع برگزار می گردد. هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای شرکت در این مراسم زیبا و جذاب به روستای خات سفر می نمایند.

در این فستیوال طی یک مراسم ماهرترین پشم چینان مهارت خود را به نمایش گذاشته و با یکدیگر به رقابت می پردازند. علاوه بر این اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقات بین بچه ها و پخت و سرو غذاهای محلی از حاشیه های فستیوال هستند که روزی شاد و پر از هیجان را برای شرکت نمایندگان رقم می زنند.

فستیوال وارداوار

وراداوار از معروف ترین فستیوال های ارمنستان است که هر ساله در روز در 8 جولای در سراسر کشور برگزار می گردد. جشنی که به ظاهر یک آب بازی به نظر می آید اما افسانه ای بسیار زیبا در پشت آن نهفته است. وارداوار به معنای پاشیدن آب یا شعله ور شدن گل های رز است. بر طبق این افسانه الهه آستقیک با پاشیدن آب گل رز در این روز عشق را به کشور هدیه داد و الهه واهاگان با مبارزه با شیطان از این عشق محافطت می نماید. از این رو مردم ارمنستان هم با پاشیدن آب بر روی یکدیگر عشق خود را به هم نشان داده، خود را تطهیر می نمایند و این روز را گرامی می دارند. هر چند که ممکن است بسیاری از بچه ها از این افسانه اطلاعات دقیقی نداشته باشند اما بی شک از آب بازی استقبال می نمایند.

در فستیوال وارداوار علاوه بر آب بازی، مراسم مخصوص کلیسا، اجرای پایکوبی های محلی همراه با موسیقی زنده، اجرای نمایش ها، به پرواز درآمدن کبوترها و ارائه غذاهای محلی برگزار می شوند.

فستیوال شاه توت

در معرفی فستیوال های ارمنستان نوبت به یک فستیوال خوشمزه می رسد. فستیوال شاه توت یا سایونیک این فستیوال هر ساله هفتم جولای و در منطقه گوریس در استان سایوریک برگزار می گردد. ارمنستان را می توان سرزمین میوه و آبمیوه های جذاب نامید. در این فستیوال نیز که همزمان با رسیدن شاه توت های رنگی است، توت ها را از درخت چیده و در ظرف های سنتی بسیار زیبا به نمایش می گذارند در فستیوال شاه توت می توانید طعم مرباهای لذیذ، شربت و دسرهایی را که با شاه توت تهیه می شوند را تست کنید.

در پارک گوریس، محل برگزاری فستیوال میزهای رنگارنگ چیده شده و همگی محصولات خود را با تزیینات خلاقانه بر روی آن ها می گذارند. همچنین موسیقی سنتی ارمنی و حضور پایکوبیندگان با لباس های محلی حال و هوای فستیوال را شادتر می نماید. علاوه بر این انواع غرفه های خرید سوغاتی در پارک برپا شده و گردشگران می توانند صنایع دستی ارمنستان را به عنوان یادگاری از این فستیوال خریداری نمایند.

فستیوال رنگ ایروان

فستیوال رنگ از دیگر فستیوال های مهیج در ارمنستان است که به قدرت بدنی بالا نیاز دارد. این فستیوال در واقع مسابقه دو است که در آن شرکت نمایندگان در مسافت 5 کیلومتری با هم به رقابت پرداخته و در نهایت به سه زن و مردی که زودتر از دیگر افراد به خط خاتمه برسند جوایزی اهدا می گردد. البته تمام هیجان این مسابقه اتفاقاتی است که در طول جهت برای شرکت نمایندگان رخ می دهد. در طی این جهت بازدیدنمایندگان می توانند با پاشیدن رنگ های شاد و البته بی ضرر دوندگان را تشویق نمایند. بدین ترتیب هیجان فستیوال به اوج خود می رسد.

فستیوال رنگ نیز مانند بسیاری از جشن های ارمنستان در ماه جولای برگزار می گردد. این فستیوال قانون خاص و محدودیت سنی ندارد و تمامی افراد می توانند در آن شرکت نمایند.

معرفی رستوران های ایروان، ارمنستان

منبع: ستاره ونک
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 227

به "5 فستیوال پرطرفدار در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فستیوال پرطرفدار در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید