70 هزار داوطلب بازی های 2020 توکیو واکسینه می شوند

به گزارش مجله جغتای، به گزارش خبرنگاران، در فاصله 50 روز مانده تا بازی های المپیک و در شرایطی که ژاپن نسبت به دیگر کشورها در اجرای طرح واکسیناسیون عقب است، طرح واکسیناسیون ویژه داوطلبان ثبت نام شده بازی های 2020 شامل المپیک و پارالمپیک مطرح شده است.

70 هزار داوطلب بازی های 2020 توکیو واکسینه می شوند

بنا بر اعلام kyodo news واکسیناسیون حدود 70 هزار داوطلب برای این دو رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

تاماییو ماروکاوا وزیر المپیک ژاپن هم در این زمینه تاکید کرده است که مقامات پیش از این توافق کرده اند واکسیناسیون تمام داوطلبانی که از طریق کمیته برگزاری بازی های توکیو ثبت نام کرده اند را پیگیری کنند

وی در عین حال گفته است که واکسیناسیون داوطلبان نباید مانعی برای تلقیح عموم مردم ژاپن باشد. ما می خواهیم در تعامل با دیگر مقامات تمام آنچه که برای تحقق بازی های ایمن و امن لازم است را در نظر بگیریم.

طرح واکسیناسیون داوطلبان بازی های 2020 توکیو در شرایطی مطرح شده که پیش از این 10 هزار نفر از 70 هزار نفری که قرار بود داوطلبانه در بازی ها حضور داشته باشند به دلیل نگرانی از ویروس کرونا اعلام انصراف کردند. این موضوع را هفته گذشته توشیرو موتو مدیر کمیته برگزاری بازی ها اعلام کرده بود.

طرح واکسیناسیون داوطلبان بازی های المپیک در حالی مطرح شده که واکسیناسیون ورزشکاران ژاپنی از اول ژوئن آغاز شد.

به گفته هاشیموتو قرار است واکسیناسیون کارکنان بازی ها از اواسط ماه ژوئن آغاز شود.

کمیته بین المللی المپیک اینگونه برای ارائه رایگان واکسن Pfizer به شرکت کنندگان در بازی های المپیک اعلام آمادگی کرده است. به همین دلیل ژاپن قصد دارد 20 هزار دوز از این واکسن را برای واکسیناسیون کارگران پشتیبانی و مقاماتی که احتمالا در تماس نزدیک با ورزشکاران خواهند بود، دریافت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 884

به "70 هزار داوطلب بازی های 2020 توکیو واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 هزار داوطلب بازی های 2020 توکیو واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید