احداث آکواریوم دریایی عاملی برای رونق گردشگری بوشهر

به گزارش مجله جغتای، احداث اکواریوم دریایی می تواند به رونق گردشگری شهر بوشهر یاری کند.

احداث آکواریوم دریایی عاملی برای رونق گردشگری بوشهر

ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان نمود که احداث آکواریوم دریایی با توجه به بندری بودن شهر بوشهر می تواند به رونق جهانگردی این شهر یاری کند.

جای یک آکواریوم دریایی و المان های زیست محیطی در شهر بوشهر احساس می گردد که شورای اسلامی شهر بوشهر آماده تعامل با محیط زیست در این ارتباط است.

دهدار در ادامه گفت:

از جمله ظرفیت هایی که می تواند به تعامل دو سویه شورای شهر و محیط زیست یاری کند استفاده از فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر برای انتقال پیغام های زیست محیطی است.

وی اضافه نمود که ازجمله کارهایی که با همکاری محیط زیست در شهر بوشهر قابلیت اجرایی دارد. تشکیل کمیته محیط زیست شهری در شورای شهر بوشهر با هدف طرح های محله سبز و آپارتمان سبز می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان نمود:

برای توسعه صنعت جهانگردی و جذب جهانگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر بوشهر، درخواست داریم اداره کل محیط زیست همکاری لازم با شورا و شهرداری در زمینه صدور مجوزهای زیست محیطی سازه های واقع در مرز مشترک بین خشکی و ساحل مانند فانوس دریایی و اسکله تفریحی داشته باشد.

تنها فعالیت های مهندسی، برای دستیابی به یک شهر زیست پذیر و پایدار بر اساس اظهارات ایشان کارآمد نبوده بلکه آموزش و فرهنگ سازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته دهدار تزریق تفکر محیط زیستی در بخش های مختلف می تواند در پیشبرد اهداف کلان شهری و بهبود شرایط محیط زیست نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی در خاتمه سخنان خود بیان نمود که برای ارتقای مولفه های کیفیت زندگی شهری و شاخص های محیط زیستی باید تعامل و همکاری های موثر در حوزه محیط زیست بین شورا و شهرداری با محیط زیست باید وجود داشته باشد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1189

به "احداث آکواریوم دریایی عاملی برای رونق گردشگری بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث آکواریوم دریایی عاملی برای رونق گردشگری بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید