اشتیاق عربستان برای سرمایه گذاری در سینما ؛ 234 میلیون دلار برای آغاز

به گزارش مجله جغتای، دولت عربستان سعودی مشتاق است تا فراوری در سینمای داخلی خود را با این طرح رونق دهد و صنعت فیلم و سینما یکی از سریع ترین بخش های فرهنگی در حال رشد در این کشور است.

اشتیاق عربستان برای سرمایه گذاری در سینما ؛ 234 میلیون دلار برای آغاز

صندوق توسعه فرهنگی عربستان سعودی برنامه مالی 234 میلیون دلاری بخش فیلم خود را به طور رسمی راه اندازی نموده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، هدف این برنامه رشد صنعت فیلم عربستان با ارائه بسته های مالی به بخش خصوصی است و 30 درصد از بودجه این برنامه برای یاری به تأسیس شرکت ها و موسساتی است که از بخش فیلم حمایت می نمایند و 70 درصد به جای مانده این صندوق صرف توسعه، فراوری و توزیع محتوای فیلم می گردد.

دو وسیله تامین مالی وجود دارد؛ وام دهی و سرمایه گذاری. در طی یک رویداد راه اندازی در ریاض، CDF با امضای دو قرارداد با شرکای مالی، Lendo و Sukuk Capital، برای ارائه بسته های مالی به شرکت های فعال در بخش فیلم سعودی، ابزار وام دهی را راه اندازی کرد. بسته وام دارای 154 میلیون دلار (579 میلیون SAR) برای وام دادن به شرکت های کوچک و میانه و سایر پروژه های بخش فیلم است.

دولت عربستان سعودی مشتاق است تا فراوری در سینمای داخلی خود را با این طرح رونق دهد و صنعت فیلم و سینما یکی از سریع ترین بخش های فرهنگی در حال رشد در این کشور است. فیلم محور اصلی برنامه عربستان سعودی برای توسعه صنعت تفریح خود به عنوان بخشی از طرح منظره 2030 برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و کاهش قوانین محافظه کارانه فرهنگی است.

برنامه تامین مالی فیلم، مشاغل کوچک و میانه و شرکت های داخلی و بین المللی را که در بخش فیلم عربستان سعودی کار می نمایند، هدف قرار می دهد که شامل شرکت های فراوری و یا توزیع، ارائه دهندگان خدمات فراوری، شرکت های اجاره تجهیزات، تأسیسات و کسب وکارهای پشتیبان صنعت فیلم می گردد.

صندوق توسعه فرهنگی عربستان که در سال 2021 تأسیس شد از انواع فعالیت های فرهنگی حمایت می نماید، سرمایه گذاری را تسهیل می نماید و در پی بهبود بخش فرهنگ کشور است.

عربستان که تنها چند سالی است که پس از 35 سال ممنوعیت، درهای سینماها را به روی مردم گگردده، یکی از معدود کشورهایی است که در چند سال گذشته مقدار فروش خود در گیشه سینماها را دو برابر نموده است.

پیش بینی می گردد عربستان سعودی که اکنون یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه را از آن خود نموده، سهم کنونی 15 درصدی خود را از گیشه خاورمیانه به بیش از 40 درصد افزایش دهد. تا سال 2024 میلادی قرار است 1400 سالن سینما در عربستان ساخته گردد، این در حالی است که در سال 2020 این کشور تنها 300 سینما داشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 فروردین 1402 بروزرسانی: 1 فروردین 1402 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1421

به "اشتیاق عربستان برای سرمایه گذاری در سینما ؛ 234 میلیون دلار برای آغاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتیاق عربستان برای سرمایه گذاری در سینما ؛ 234 میلیون دلار برای آغاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید