افزایش موارد ابتلا به دندان قروچه به خاطر استرس کرونا

به گزارش مجله جغتای، یورو نیوز/ دندانپزشکان می گویند تعداد مراجعانی که به دلیل استرس ناشی از تاثیرات همه گیری کرونا دچار بیماری ساییدگی دندان یا دندان قروچه شده اند افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

افزایش موارد ابتلا به دندان قروچه به خاطر استرس کرونا

دندان قروچه می تواند عوامل زیادی داشته باشد اما یکی از مهمترین عوامل ایجاد آن استرس است. امری که با تاثیرات روانی حاصل از همه گیری کرونا مرتبط دانسته می شود.

ترس از ابتلا به ویروس تا متاثر شدن از مرگ اعضای خانواده یا دوستان بر اثر بیماری کووید-19، بسیاری از افراد را در دوران همه گیری جدید با مشکل بالا رفتن استرس روبرو کرده است.

دکتر تیموتی چن، دندانپزشک و جراح در نیویورک می گوید: زمانی که مطبم را در ماه ژوئن دوباره باز کردم در ابتدا حداقل یک نفر در روز داشتم که به چنین دلیلی مراجعه می کرد. حالا به طور متوسط روزی 3 تا 4 نفر به خاطر چنین مسئله ای مراجعه می کنند و بعضی روزها این تعداد تا 6 نفر هم می رسد.

دندانپزشکان می گویند در ماه های اخیر با افزایش تماس های تلفنی افرادی روبه رو شده اند که از درد فک، حساسیت دندان، بی حسی لپ و سردرد روبرو شده اند. مواردی که تمامی شان علائم دندان قروچه است.

شایع ترین روش درمان دندان قروچه مراجعه به تراپی است تا علت اصلی استرس کشف شده و برطرف شود.

دندانپزشکان برای جلوگیری از آسیب بیشتر دندان ها تا زمان برطرف شدن مشکل استرس، برای بیماران گذاشتن محافظ دهان در شب را تجویز می کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 446

به "افزایش موارد ابتلا به دندان قروچه به خاطر استرس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد ابتلا به دندان قروچه به خاطر استرس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید