الهیان: آمریکا رکورددار جنایات ضدبشری است

به گزارش مجله جغتای، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس، آمریکا را در حوزه نقض حقوق بشر رکورددار خواند و تاکید کرد بر اساس اسناد مستند در سازمان ملل، آمریکا بیشترین توصیه های حقوق بشری را در میان کشورها دریافت کرده است.

الهیان: آمریکا رکورددار جنایات ضدبشری است

به گزارش خبرنگاران، زهره الهیان در ارتباط زنده تلفنی با برنامه رویداد رادیو گفتگو در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می تواند از شرایط افول آمریکا استفاده کرده و در قضیه ترور دانشمندان هسته ای کشورمان احقاق حق نماید، اظهار کرد: افکار عمومی امروز شاهد جنایت های حقوق بشری آمریکاست که جدا از جنایت های ضد بشری در داخل جامعه آمریکا می باشد.

وی مصادیق جنایت های آمریکا را بسیار زیاد دانست و شرح داد: در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل بیشترین توصیه ها، از سوی آمریکا دریافت شد و این مطلب مستند بوده و در اسناد سازمان ملل هم ثبت شده است.

الهیان امریکا را در حوزه نقض حقوق بشر رکورددار خواند و افزود: این کشور همواره مدعیِ تنظیم گزارش حقوق بشری برای سایر کشورها می باشد ولی این کشور خود باید پاسخگوی ملت ها در خصوص نقض حقوق بشر باشد.

این نماینده مجلس محورهای نقض حقوق بشر توسط آمریکا را روز افزون دانست و یادآور شد: دیدیم که آمریکا چگونه سردار محبوب کشورمان را در عراق به شهادت رساند و از دیگر سو ترور دانشمندان هسته ای را علیه جمهوری اسلامی رقم زده است.

الهیان لیست ترور ایرانیان بیگناه که به دست آمریکای جنایت کار به شهادت رسیده اند را شامل زنان، بچه ها، افراد مسن و... برشمرد و افزود: گروه های تروریستی از سوی امریکا حمایت می شوند و این کشور هم به کسی پاسخگو نیست.

وی همچنین با اشاره به سالروز حمله شیمیایی عراق به سردشت، گفت: به واسطه حمایت آمریکا از صدام، ایرانیان بسکمک به مجروحیت شیمیایی گرفتار شدند و هیچ یک از مجامع جهانی تا امروز پاسخگو نبوده اند.

الهیان از وجود قوانینی برای پیگیری چنین مسائلی در کشور سخن گفت و نسبت به بی تفاوتی دولت در اجرای قانون ابراز تاسف کرد و گفت: امید داریم دولت آینده عزمی جدی نسبت به اجرای قانون و پیگیری حقوق جانبازان شیمیایی حمله سردشت و خانواده قربانیان ترور صورت گیرد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: در این زمینه سازمان های مردم نهاد باید در کنار مجلس و قوه قضائیه کمک کننده باشند چراکه برای پیگیری از مجامع حقوق بشری، دستی بازتر دارند.

الهیان افزود: همچنین قصد داریم از طریق مجامع بین المللی نسبت به پیگیری این مسائل اقدام نماییم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 904

به "الهیان: آمریکا رکورددار جنایات ضدبشری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهیان: آمریکا رکورددار جنایات ضدبشری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید