اماکن معروف پاریس برای گردشگران

به گزارش مجله جغتای، پاریس یکی از شهرهای دیدنی دنیا است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.

اماکن معروف پاریس برای گردشگران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام فلایتیو، کافی است پایتان به پاریس این شهر تاریخی برسد تا در گوشه گوشۀ این شهر، با جاذبه های گردشگری فراوان آن روبه رو شوید.

در هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، به یاد داشته باشید، قرار است هر جای این شهر که قدم بگذارید، با یک جاذبۀ تازه روبرو شوید؛ بنابراین زمانی که قصد رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای پاریس را دارید، برنامۀ سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که فرصت بازدید از تمام این جاذبه های گردشگری را داشته باشید.

برج ایفل

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس برج ایفل است که در حقیقت نماد این شهر زیباست. شما می توانید سوار بر آسانسور این برج بشوید و مناظر زیبای شهر عشاق را به ویژه در شب، از آن ببینید؛ اما حتی پیش از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای پاریس، خوب است در خصوص تاریخچۀ برج ایفل نکاتی را بدانید.

برج ایفل در سال 1889 ساخته شده و 324 متر ارتفاع دارد. ساختن برج ایفل بیش از 2 سال زمان برده است. وزن برج ایفل بیش از 10 هزار تن است این برج مرتفع ترین سازه در پاریس است که سالانه حدود 7 میلیون نفر بازدید نماینده دارد.

موزۀ لوور

معروف ترین موزۀ هنری جهان است که آثار منحصر به فرد و درجه یکی را در خود جای داده است. موزۀ لوور دارای سالن ها و نمایشگاه های فراوانی بوده و خانۀ بیش از 38000 اثر هنری و تاریخی است.

می گویند اگر بخواهید تمام آثار این موزه را با دقت نگاه کنید، باید دو ماه وقت بگذارید. پس هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، اگر وقت کافی برای اقامت در پاریس دارید، این نکته را مد نظر داشته باشید. هر سال بیش از 8 میلیون نفر از این موزۀ جذاب دیدن می نمایند.

شما می توانید در موزۀ لوور از بخش هایی از سازۀ تخت جمشید، لوح حمورابی، تابلوی مشهور مونالیزا و گاو بالدار آشوری و بسیاری از آثار مشهور تاریخی جهان دیدن کنید.

کلیسای نوتردام

کمتر کسی است که نام کلیسای نوتردام را نشنیده باشد. این کلیسای معروف و مشهور نزدیک به 900 سال عمر دارد. نوتردام در ادبیات فرانسه نیز صندلی ویژه ای دارد زیرا ویکتور هوگو نویسندۀ شهیر فرانسوی، رمانی به نام گوژپشت نوتردام دارد که وقایع اصلی آن در این کلیسا اتفاق می افتد.

کلیسای نوتردام با معماری سبک گوتیک خود، دارای فضاهای بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. در سفر به شهر پاریس، حتماً بازدید از این کلیسا را در برنامۀ گردشگری خود قرار دهید.

باغ لوگزامبورگ

نام باغ لوکزامبورگ هم مانند سایر جاذبه های گردشگری پاریس برای همه آشناست. معمولاً از درون پایتخت های اروپایی و ازجمله پاریس، رودخانه ای گذر می نماید. رودخانۀ سن، رود معروف شهر پاریس است که شهر را به دو قسمت تقسیم نموده است.

بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر، در دو طرف رود سن قرار دارند. باغ لوگزامبورگ نیز ازجملۀ این اماکن است که در سمت راست رود سن واقع شده است.

باغ لوگزامبورگ دارای یک قصر باشکوه نیز هست که متعلق به قرن هفدهم است و ملکۀ فرانسه، ماری دومدیسی در آن ساکن بوده است. هنگام رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای کشور پاریس، حتماً برنامۀ بازدید از این باغ را در برنامۀ سفر خود قرار دهید.

طاق پیروزی

طاق پیروزی در سال 1806 به دستور ناپلئون ساخته شده است. هدف از ناپلئون از ساخت این بنا، یادواره ای برای پیروزی ارتش در جنگ بوده که مراحل ساخت آن 30 سال به طول انجامیده است.

ساخت طاق پیروزی توسط پادشاهان فاتح، در بسیاری از مناطق جهان رسم بوده ولی طاق پیروزی پاریس، عظیم ترین طاق پیروزی جهان است. در سال 1923 در بخش پایینی این طاق، به منظور یادبود سربازان گمنام مشعلی قرار داده شده که هیچ گاه خاموش نمی گردد.

اگر به خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای پاریس اقدام کردید، به یاد داشته باشید که این طاق در انتهای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار گرفته است و شما می توانید پس از قدم زدن در این خیابان دیدنی، برای تماشای یکی از مهم ترین نمادهای شهر پاریس اقدام کنید.

گورستان پرلاشز

پاریس شهری دیدنی است که حتی گورستان های آن نیز از جاذبه های گردشگری شهر به شمار می آیند. گورستان پرلاشز البته، معروف ترین و دیدنی ترین این آرامستان هاست که افراد مشهور زیادی در آن آرام گرفته اند.

شاید باور این موضوع برایتان عجیب باشد اما بعضی از افراد از پرلاشز به عنوان مکانی برای پیک نیک و استراحت روزانه استفاده می نمایند. در گورستان پرلاشز، مجسمه ها و سردیس های زیادی وجود دارد و فضای سبزش، این مکان را جایی دیدنی برای قدم زدن و دیدن مقبرۀ افراد مشهور می نماید.

از افراد مشهور ایرانی که در این گورستان به خاک سپرده شده اند، می توان به غلامحسین ساعدی و صادق راهنمایی اشاره نمود.

کلیسای سکره کُر

خیابان مونمارتر یکی از خیابان های معروف پاریس است که گورستان پرلاشز نیز در آن قرار گرفته است. علاوه بر آن کلیسای زیبا سکره کر به معنی قلب مقدس نیز در این خیابان است.

ساختمان باشکوه کلیسای سکره کر به رنگ سفید است و کلنگ آن در قرن نوزدهم یعنی در سال 1975 شروع شده اما ساخت تا قرن بیستم و پس از جنگ جهانی اول در سال 1919 طول کشیده است.

این کلیسا در یکی از بالاترین نقاط شهر پاریس قرار گرفته است و بسیار زیبا و دیدنی است. شما می توانید هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیمای پاریس، برنامۀ ملاقات از این کلیسا و گورستان پرلاشز را با هم هماهنگ کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 343

به "اماکن معروف پاریس برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن معروف پاریس برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید