امکان آنالیز پرونده های پزشکی قانونی به وسیله ویدئوکنفرانس فراهم شد

به گزارش مجله جغتای، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از امکان آنالیز پرونده ها به وسیله ویدئو کنفرانس در کمیسیون پزشکی مرکزی سازمان اطلاع داد.

امکان آنالیز پرونده های پزشکی قانونی به وسیله ویدئوکنفرانس فراهم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی آرانی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر به منظور کاهش اطاله دادرسی و سهولت بیشتر دسترسی مردم به خدمات، امکان آنالیز پرونده ها در کمیسیون مرکزی به وسیله ویدئو کنفرانس فراهم شد که با این شیوه از بسیاری ترددها و تحمیل هزینه به مردم جلوگیری می گردد.

وی توضیح داد: در مدت زمان اجرای آزمایشی این طرح که در مدت سه ماه و با چهار استان کشور به انجام رسید، 87 پرونده به وسیله ویدئوکنفرانس مورد رسیدگی نهاده شد که بدین ترتیب از تردد بیش از 400 نفر به تهران ممانعت به عمل آمد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار امیدواری کرد: با تجهیز کمیسیون مرکزی به سیستم ویدئوکنفرانس از مراجعه حضوری به تهران در بسیاری پرونده ها که در آن نیازی به معاینه فرد نیست جلوگیری و در وقت و هزینه مردم صرفه جویی می گردد.

مسجدی آرانی همچنین از راه اندازی 20 مرکز پزشکی قانونی در شهرستان های فاقد مراکز پزشکی قانونی اطلاع داد و گفت: در راستای تحقق دستورات رییس قوه قضاییه مبنی بر دسترسی راحت تر مردم به خدمات و عدالت در دسترسی ها، در ایام دهه فجر 20 مرکز در شهرستان های فاقد پزشکی قانونی راه اندازی می گردد.

وی گفت: به طور کلی 49 شهرستان فاقد پزشکی قانونی هستند که فاصله آنها تا نزدیک ترین مرکز، حداقل 80 کیلومتر است و بعضی از آن ها نیز راه های صعب العبور دارند.خوشبختانه با کوشش همکاران از این تعداد، 20 مرکز در دهه فجر افتتاح و خدمات در آن ها به مردم ارائه خواهد شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار امیدواری کرد که به زودی زمینه مناسب برای راه اندازی مرکز پزشکی قانونی در 29 شهرستان دیگر هم فراهم گردد.

براساس این گزارش، علاوه بر 20 مرکز شهرستانی، 15 پروژه عمرانی ملی و استانی نیز در ایام دهه فجر با مساحت بالغ بر 9 هزار متر مربع و اعتباری بیش از 80 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 9

به "امکان آنالیز پرونده های پزشکی قانونی به وسیله ویدئوکنفرانس فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان آنالیز پرونده های پزشکی قانونی به وسیله ویدئوکنفرانس فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید