تور ارزان ایتالیا: این بار برای سفر به ونیز ایران بروید!

به گزارش مجله جغتای، روستای صراخیه ونیز ایران

شهر ونیز ایتالیا را همه می شناسیم. این شهر زیبا به علت آنکه درست در روی رودخانه شکل گرفته و خیابان ها و کوچه هایش را می توانید با قایق طی کنید، بسیار معروف شده است. جالب است بدانید که این ویژگی در نقاط مختلف جهان از جمله کشورمان ایران نیز دیده می گردد. روستایی در استان خوزستان در میان تالابی که به شادگان معروف است وجود دارد که خانه های سنتی آن در کنار آب روان بسیار دیدنی اند و به خاطر این ویژگی اش به ونیز ایران معروف شده است. نکته مورد توجه این است که تالاب شادگان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. مردم این روستا بسیار خونگرم هستند و خانه هایی که در آن جا می بینید را همگی با دست خودشان ساخته اند. در ادامه می خواهیم که ونیز ایران را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان ایتالیا: این بار برای سفر به ونیز ایران بروید!

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شاید اگر خیال سفر به استان خوزستان به سرتان بزند، اولین جایی که به ذهنتان می رسد شهر اهواز است و یا شاید فکر کنید که به جز اهواز تنها جای دیدنی خوزستان شوش می باشد. اما باید بگوییم که این استان علاوه بر اهواز، شوش و مکان هایی که اسمشان را بیشتر شنیده اید، جاذبه های دیدنی بسیاری دارد که ممکن است حتی اسمشان به گوشتان نخورده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشید. یکی از این جاذبه های بسیار جالب استان خوزستان همین روستای صراخیه است که مردمانش همچنان به همان طرز سنتی گذشته زندگی می نمایند. خانه های روستایی آن جا که در کنار آب دیده می شوند، بسیار دیدنی و مجذوب کننده هستند و قایق هایی که در کنار آن ها در رفت و آمدند به این مجذوب کنندهیت افزوده است.

یکی از مجذوب کنندهیت های این روستا این است که می توانید در کنار مردم محلی و با وسیله نقلیه شان که همان قایق است در میان روستا پیش بروید. بعلاوه در فصل مناسب می توانید در بخش هایی از این تالاب شنا کنید که حس بسیار خوبی دارد. علاوه بر این سرگرمیات، شما می توانید با همراهی بومیان این منطقه و یاری آن ها به ماهیگیری بپردازید که تجربه بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. در این روستا بازی های محلی را نیز مشاهده می کنید و بچه هایی که به دور از تکنولوژی دور دنیا به سرگرمی و بازی مشغولند، بسیار مجذوب کننده می باشند. همین ویژگی های بسیار خوب این روستاست که آن را با اینکه مردم آن جا دسترسی چندانی به کیفیت شهری ندارند، بسیار معروف نموده است.

یکی از مواردی که در روستا برای شما مجذوب کننده خواهد بود، خانه های خشتی روستا است. در ونیز ایران خانه ها معمولا به وسیله مردم محلی ساخته می شوند که در آن از مصالحی نظیر خشت و گل و نی تالاب استفاده شده است. البته خانه هایی نیز در روستای صراخیه دیده می شوند که مصالح اولیه آن ها آجر و بلوک های سیمانی است اما همان ها هم به خاطر سادگی شان، ظاهر بصری معماری شهر را از بین نبرده اند. با این وجود بسیاری از گردشگران اعتقاد دارند که باید به این روستا رسیدگی بیشتری گردد تا مردم آن جا بتوانند از گردشگرانی که برای تجربه ای خاص به ونیز ایران می آیند، کسب عایدی نمایند.

برای اینکه به این روستا دسترسی پیدا کنید، باید در بزرگراه اهواز آبادان به سمت جنوب قرار بگیرید. پس از رسیدن به روستای دارخوین در شرق و در سمت چپ تان (در صورتی که از شمال به جنوب می آیید) جاده ای وجود دارد که به سمت شهر شادگان می رود، که از آن جا می توانید به روستای صراخیه دسترسی پیدا کنید. متاسفانه تابلوهای کمی در این راستا قرار دارند که باید برای پیدا کردن آن ها حسابی چشمتان را تیز کنید که البته آنقدرها هم غیر قابل مشاهده نیستند.

بیشتر مردم روستای صراخیه مخصوصا آن هایی که سن بالاتری دارند به زبان عربی صحبت می نمایند و جوان ترها زمانی که گردشگری ببیند زبان فارسی را نیز در حد توانشان به کار می گیرند. موضوع جالب توجه اینجاست که مردم این روستا با اینکه امکانات خوبی ندارند اما آنچنان شیفته محل زندگی خود هستند که بسیار به ندرت حاضرند محل زندگی شان را ترک نمایند و به شهر دیگری مهاجرت نمایند. آن ها عموما عایدیشان را به وسیله فعالیت هایی در تالاب شادگان و پرورش گاومیش به دست می آورند. در بیشتر مواقع تشکیل زندگی در بین مردم محلی صورت می گیرد و اینکه کسی با فردی خارج از روستا ازدواج کند، بسیار به ندرت دیده می گردد.

قایق سواری در روستای صراخیه، ونیز ایران که مهم ترین ویژگی مشهور و محبوب شدن آن می باشد با قایق های چوبی مردم محلی صورت می گیرد. شما در کنار خانه ها که قدم می زنید قایق های آن ها را می بینید که در کنارتان رد می شوند. با قایق سواری در این روستا از میان نیزارهای زیبای تالاب شادگان می گذرید و می توانید حسی ماجرجویانه و هیجان انگیز را تجربه کنید. برترین فصل هایی که می گردد از این روستا بازدید کرد زمستان و پاییز می باشند زیرا دمای هوا متعادل و دوست داشتنی است. اما در فصول گرم سال همچون دیگر نقاط جنوب کشور، دمای هوا بسیار بالا می رود و آفتاب سوزانی در انتظارتان خواهد بود.

تالاب شادگان

همانطور که گفته شد روستای صراخیه که به ونیز ایران مشهور است در تالابی به نام شادگان وجود دارد. تالاب شادگان که ثبت یونسکو شده است وسعتی حدود 400 هزار هکتار دارد که از به هم پیوستن تالاب های شادگان، خورمسی و خورالمیه بوجود آمده است. تالاب شادگان را بزرگ ترین تالاب ایران می نامند که آب آن از رودهای جراحی و کارون تامین می گردد. از آن جایی که سطح تالاب، گیاهان مختلفی را در خود جای داده است، پرندگان آبزی در هنگام کوچشان به این جا می آیند و برای مدتی می توانید در کنار این تالاب به تماشای آن ها بپردازید. البته پرندگان بومی نیز در اطراف آن دیده می شوند. این تالاب که بخشی از آن آب شیرین فصلی دارد، آب آشامیدنی مورد احتیاج مردم اطراف آن را تامین می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 1227

به "تور ارزان ایتالیا: این بار برای سفر به ونیز ایران بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: این بار برای سفر به ونیز ایران بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید