برپایی کارگاه دوبله با حضور صداپیشۀ پوآرو

به گزارش مجله جغتای، خبرنگاران/اصفهان اکبر منانی، دوبلور، مدیر دوبلاژ و نویسندۀ کتاب سرگذشت دوبلۀ ایران و صداهای ماندگارش، روزهای 17 و 18 بهمن ماه برای تدریس در کارگاه آموزشی گویندگی و دوبلاژ به اصفهان می آید.

برپایی کارگاه دوبله با حضور صداپیشۀ پوآرو

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کارگاه گویندگی و دوبلاژ را با حضور اکبر منانی در اصفهان برگزار می نماید. مدرس این کارگاه، متولد 1318 در اصفهان است و کار حرفه ای دوبله را از سال 1340، گویندگی در رادیو را از سال 1342 و مدیریت دوبلاژ را از سال 1343 خورشیدی آغاز نموده است.

مخاطبان، صدای منانی را در مجموعه هایی مثل پوآرو، به جای هرکول پوآرو، پرستاران به جای فرانک، بهترین سال های زندگی ما به جای فردریک مارچ، زبل خان به جای زبل خان، ماجراهای گالیور به جای گلام با تکیه کلامِ من می دونم به خاطر می آورند. او سال ها گوینده تیپ های فلفلی و آقای خوش بین در برنامه صبح آدینه با شما نیز بوده است.

نخستین منبع مدون تاریخ دوبله ایران با نام سرگذشت دوبلۀ ایران و صداهای ماندگارش به همت منانی طی 17 سال نوشته شده و در آن به چگونگی، چرایی و زمان ورود دوبله به ایران پرداخته شده است. منانی همچنین کتاب فن بیان و گویندگی در صداوسیما را نیز نگاشته است. او به همراه چنگیز جلیلوند، در مدرسه عالی رسانه مشغول به تدریس دوره های دوبله است و با پرورش نسل جدید دوبلور و گوینده، این صنعت همواره قدرتمند ایران را بیش ازپیش قدرتمند نگاه خواهد داشت.

منانی، در کارگاه هشت ساعته خود در اصفهان، از هر هنرجو تست صدا و تکنیک می گیرد تا مرتبط با توانایی های هر هنرجو نکته ها و هدایت های لازم را تدریس کند. وی همچنین، با انتقال تجربه 55 سالۀ کارِ گویندگی و دوبلاژ خود در صداوسیما، به پرسش های هنرجویان نیز پاسخ خواهد داد. در خاتمه نیز گواهی شرکت در کارگاه برای هنرجویان صادر می گردد.

علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه یک روزه می توانند با مراجعه به نشانی reg.jdisf.ac.ir نسبت به پر کردن فرم ثبت نام اقدام نموده و در قالب دو گروه، روزهای 17 و 18 بهمن ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 الی 19 در ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور به هم رسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: joghatayi.ir شناسه مطلب: 10

به "برپایی کارگاه دوبله با حضور صداپیشۀ پوآرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی کارگاه دوبله با حضور صداپیشۀ پوآرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید